Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

350D na 1 een jaar minder scherp?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 350D na 1 een jaar minder scherp?

    In een jaar tijd heb ik bijna 17.000 foto's geschoten met m'n 350D. Wat me opvalt is dat ik de laatste maanden erg veel onscherpe foto's heb, zelfs bij nagenoeg stilstaande onderwerpen. Kan de camera op dit punt achteruit gaan of onderhoud nodig hebben?

    Gebruik Canon L-lenzen en ben me bewust van de diverse focusinstellingen

    Komt met diverse lenzen voor, dus het ligt echt aan de body.

    Wie weet raad zolang er nog geen 40D is?

  • #2
    Re: 350D na 1 een jaar minder scherp?

    voor mij voor het eesrt dat ik zo iets lees hoor, dat een lens om wat voor reden dan ook minder wordt kan ik nog in komen, maar dat het toestel zelf door veel gebruik minder(scherp) wordt hoor ik voor het eerst.
    hoop dat anderen hier ook op reageren ben nl wel erg benieuwd.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: 350D na 1 een jaar minder scherp?

      Oorspronkelijk geplaatst door Alfalfa Bekijk bericht
      zelfs bij nagenoeg stilstaande onderwerpen. Kan de camera op dit punt achteruit gaan of onderhoud nodig hebben?
      Al eens gedacht om zelf eens naar de dokter te gaan......misschien de Albert-ziekte?

      Zou 'k sterk vinden. Hoe is het gesteld met de properheid van je sensor? Of eventueel het scherpstelgedeelte? Misschien dat daar ergens een stofje ingekropen is dat je toestel ontregeld. Heb je al eens getest met al je mogelijke scherpstelpunten?
      Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
      MySite - All your base are belong to us - What you say

      Comment


      • #4
        Re: 350D na 1 een jaar minder scherp?

        Heb je misschien in het menu iets veranderd in de processing settings?
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #5
          Re: 350D na 1 een jaar minder scherp?

          das ook de eerste keer dat ik zoiets hoor.

          je kan misschien eens een voorbeeldje posten met exif van wat jij onscherp noemt, misschien ziet iemand op het forum hier de oorzaak in
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: 350D na 1 een jaar minder scherp?

            Nieuwe UV-filter gekocht ? Die thread over een lens die steevast onscherpe beelden gaf doet me daar aan denken.

            Comment


            • #7
              Re: 350D na 1 een jaar minder scherp?

              Doe eens even een focustestje en kijk of de camera werkelijk scherpstelt opp het onderwerp wat jij kiest.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: 350D na 1 een jaar minder scherp?

                Zou het verband kunnen houden met een noodzaak tot sensorcleaning?

                Comment


                • #9
                  Re: 350D na 1 een jaar minder scherp?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Alfalfa Bekijk bericht
                  Zou het verband kunnen houden met een noodzaak tot sensorcleaning?
                  Als je de camera veel gebruikt in rokerige lokalen, of als je zelf rookt tijdens het fotograferen, zou ik idd de sensor eens kuisen. Er kan altijd een soort aanslag gevormd zijn op de sensor, trouwens niet alleen door het roken.
                  Ook toch maar eens alle knopjes en settings nakijken.
                  't Is me ook al voorgevallen dat ik geen enkel vluchtshot meer goedkreeg, totdat ik zag dat het knopje van de continue servo per toeval verzet was.
                  fotosite

                  Comment


                  • #10
                    Re: 350D na 1 een jaar minder scherp?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
                    Nieuwe UV-filter gekocht ? Die thread over een lens die steevast onscherpe beelden gaf doet me daar aan denken.
                    Nee, 'k gebruik geen filters. Zo'n focustest levert misschien iets op. Maar hoe doe ik dat?

                    De verkeerde autofocusstand is het ook niet; dat bemerk ik meestal al na 10-20 opnames....

                    Comment


                    • #11
                      Re: 350D na 1 een jaar minder scherp?

                      ook al is je focus niet juist... je moet ergens iets scherp hebben, of het nu voor of achter het focuspunt ligt...

                      En, euh... de TS heeft precies helemaal een onscherp resultaat?
                      -=- Light is the key...

                      Comment


                      • #12
                        Re: 350D na 1 een jaar minder scherp?

                        Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be Bekijk bericht
                        ook al is je focus niet juist... je moet ergens iets scherp hebben, of het nu voor of achter het focuspunt ligt...

                        En, euh... de TS heeft precies helemaal een onscherp resultaat?
                        Da's een goed punt! IK ga m'n foto's eens nader bestuderen vanavond!

                        Comment


                        • #13
                          Re: 350D na 1 een jaar minder scherp?

                          Als de autofocus stopt zal er toch ergens iets scherp moeten zijn, anders blijft die hunten, maar als het scherpstellen goed en snel gaat moet toch ergens een scherppuntzijn.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment

                          Working...
                          X