Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pa mode Sony Alpha

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pa mode Sony Alpha

    hallo,

    voor diegene die een Alpha bezitten, hier een vraagje:

    In mode P kan je ofwel de sluitertijd instellen in mode Ps, ofwel de het diafragma in mode Pa.

    In Ps graak ik door het wieltje voor de shutter te draaien (in P).
    maar HOE geraak ik in mode Pa?

    en dan nog dit:
    -wat is het verschil tussen de mode Pa en A?
    -wat is het verschil tussen de mode Ps en S?

    zijn er andere instelmogelijkheden?


    en als laatste,
    -waarom kan men eigenlijk de scherpte instellen? De bedoeling is toch altijd een zo scherp mogelijke foto te maken, dus waarom bestaat de mogelijkheid de scherpte aan te passen?

    alvast bedankt!

  • #2
    Re: Pa mode Sony Alpha

    De gebruiksaanwijzing lezen is een optie
    Sony A-100, Sigma 10-20mm, 18-70mm kitlens, Sigma 70-300mm apo dg macro Sigma 105mm macro, Metz AF-1 D flitser

    Comment


    • #3
      Re: Pa mode Sony Alpha

      die las ik, (in het engels) maar daar leggen ze niet in uit hoe ik in Pa geraak...
      ( ze zeggen door aan de control dial te draaien..., jah, voor naar Ps te gaan werkt dat, niet voor Pa)

      Comment


      • #4
        Re: Pa mode Sony Alpha

        Je moet ergens in het menu kiezen voor shutter priority of aperture priority, dat verandert die functie in de P-stand.

        Het verschil met A of S is bijna nihil behalve dat in de Ps of Pa stand, de waarden automatisch worden gereset naar een gewone P-stand vanaf dat de camera (laten we zeggen) 30 seconden niet gebruikt wordt... (vanaf dat de gegevens in de zoeken dus verdwijnen)

        Ps of Pa wordt dus automatisch gereset naar een gewone P.

        Hopelijk helpt het

        Comment


        • #5
          Re: Pa mode Sony Alpha

          hallo,

          bedankt voor je rectie. dit helpt me zeker!

          mvg!

          Comment


          • #6
            Re: Pa mode Sony Alpha

            Als ik met mijn analoge minolta (twee instelwieltjes) in de P-stand sta en aan het instelwiel draai, gaat hij naar Ps en dat betekent program shift. De lichtwaarde blijft dan wel gelijk dus bij draaien aan het diafragmawiel verandert je diafragma (b.v. grotere opening) , maar ook de sluitertijd gaat dan automatisch mee door iets korter te worden.
            (bij het draaien aan hetandere wiel voor de sluitertijd gaat ook je diafragma weer mee)
            Is dit misschien bij de Sony hetzelfde?

            Dat is dus iets anders dan de camera in diafragmavoorkeuze (P aperture) of sluitertijdvoorkeur (P shutter) te zetten.
            Dan stel je in principe een vaste waarde in (bv 5.6) waarbij dan de camera de bijbehorende sluitertijd kiest.

            In P wordt "willekeurig" (volgens een programmacurve) een diafragma met sluitertijd gekozen welke bij die lichtwaarde hoort.
            Nikon D80 + AFS VR DX 3,5-5,6/18-200 G IF-ED

            Comment

            Working...
            X