Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tamron AF90mm F/2.8 of sigma 105mmF2.8 EX DG

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tamron AF90mm F/2.8 of sigma 105mmF2.8 EX DG

    Ik ben van plan een marco lensje aan te schaffen alleen sta ik nog in twijfel tussen de tamron en de sigma.
    heeft er iemand ervaring met één van beiden of welke is jullie favoriet?

  • #2
    Re: tamron AF90mm F/2.8 of sigma 105mmF2.8 EX DG

    ik zou er zelfs nog eentje willen aan toevoegen, de Tokina 100 f/2.8 macro, ik denk zelfs de goedkoopste van de drie . . . rond de 325€, Tamron rond de 380€ en de Sigma rond de 420€
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: tamron AF90mm F/2.8 of sigma 105mmF2.8 EX DG

      Ik heb kunnen experimenteren met de Tamron van iemand anders, maar heb toch de Sigma gekocht.
      Waarom? De 105 mm laat net een beetje meer afstand mogelijk tot het onderwerp.
      Wat scherpte betreft zijn beide lenzen aan mekaar gewaagd.
      David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

      Comment


      • #4
        Re: tamron AF90mm F/2.8 of sigma 105mmF2.8 EX DG

        Ik heb de Tamron. Uitstekende scherpte, groot nadeel : lens draait uit bij scherstelling(wordt de oorspronkelijke lenslengte x2)...beestje schrikt en...vliegt weg.( heb achteraf met de sigma 150 gespeeld en mij beklaagd dat ik deze niet heb gekocht, hij kost wel 648)
        Bij manuele scherstelling is 'm ideaal.

        Comment


        • #5
          Re: tamron AF90mm F/2.8 of sigma 105mmF2.8 EX DG

          In de prijsklasse is de Tokina een prima alternatief. Wil je de lens ook gebruiken voor portretten op een crop camera dan is de Tamron met 90mm misschien net iets fijner.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: tamron AF90mm F/2.8 of sigma 105mmF2.8 EX DG

            Ik ben wel tevreden met de Tamron 90 mm , ik gebruik ze ook dikwijls met een 2x convertor , dan vliegen de beestjes niet zo snel weg .
            Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
            Web-Albums

            Comment


            • #7
              Re: tamron AF90mm F/2.8 of sigma 105mmF2.8 EX DG

              Oorspronkelijk geplaatst door dg Bekijk bericht
              Ik heb kunnen experimenteren met de Tamron van iemand anders, maar heb toch de Sigma gekocht.
              Waarom? De 105 mm laat net een beetje meer afstand mogelijk tot het onderwerp.
              Wat scherpte betreft zijn beide lenzen aan mekaar gewaagd.
              de Foto's op je website van de waterjuffers, zijn deze genomen met de sigma lens?
              draaid deze lens uit bij het inzoomen?

              Comment


              • #8
                Re: tamron AF90mm F/2.8 of sigma 105mmF2.8 EX DG

                Ik heb de Tokina 100mm/f2.8 en die bevalt uitstekend.

                mvg

                Comment


                • #9
                  Re: tamron AF90mm F/2.8 of sigma 105mmF2.8 EX DG

                  Oorspronkelijk geplaatst door shadowrider Bekijk bericht
                  de Foto's op je website van de waterjuffers, zijn deze genomen met de sigma lens?
                  draaid deze lens uit bij het inzoomen?
                  Deze lenzen hebben een vaste brandpuntsafstand en kunnen dus niet zoomen.
                  Jij bedoeld waarschijnlijk dat ze langer worden bij het scherpstellen,
                  en dat doen zowel de Tamron-90 als de Sigma-105, waar ik ervaring mee heb.
                  Voor alle duidelijkheid: deze foto's maakte ik met de Tamron, en deze met de Sigma.
                  David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

                  Comment


                  • #10
                    Re: tamron AF90mm F/2.8 of sigma 105mmF2.8 EX DG

                    ik bedoel inderdaad dat de lens langer word bij het scherpstellen.
                    het is een moeilijke keuze, gezien alle foto's bijzonder scherp zijn.
                    misschien is de sigma toch de beste keuze, hoewel die iets duurder is, maar ik denk dat sigma meer zijn waarde behoudt dande tamron of heb ik dit verkeerd?

                    Comment


                    • #11
                      Re: tamron AF90mm F/2.8 of sigma 105mmF2.8 EX DG

                      Oorspronkelijk geplaatst door starengine Bekijk bericht
                      Ik heb de Tokina 100mm/f2.8 en die bevalt uitstekend.

                      mvg
                      heb je ook enkele foto's die je met het lensje getrokken hebt?

                      Comment


                      • #12
                        Re: tamron AF90mm F/2.8 of sigma 105mmF2.8 EX DG

                        Ja hoor, de volgende links zijn allemaal met de tokina, let wel dit was de eerste keer dat ik ze gebruikte:



                        Comment


                        • #13
                          Re: tamron AF90mm F/2.8 of sigma 105mmF2.8 EX DG

                          Oorspronkelijk geplaatst door shadowrider Bekijk bericht
                          ik bedoel inderdaad dat de lens langer word bij het scherpstellen.
                          het is een moeilijke keuze, gezien alle foto's bijzonder scherp zijn.
                          misschien is de sigma toch de beste keuze, hoewel die iets duurder is, maar ik denk dat sigma meer zijn waarde behoudt dande tamron of heb ik dit verkeerd?
                          Beide zijn uitstekende macro-lenzen, degelijk gebouwd, prima beeldkwaliteit, en beide behouden even goed hun waarde.
                          Enkel de AF van de Tamron is mogelijk iets sneller dan die van de Sigma (bij ingeschakelde focus limiter).

                          Kijk eens naar de tests of www.photozone.be. Je zal merken dat je met geen van beide een foute keuze kan maken.

                          Baseer je gewoon op wat je het meeste ligt: de 105mm die je wat meer werkafstand geeft voor macro, of anderzijds de 90mm die net iets geschikter is om ook nog als portretlens dienst te doen. Zelf zou ik voor de Tamron kiezen...
                          Last edited by K-2; 7 augustus 2007, 14:39.
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #14
                            Re: tamron AF90mm F/2.8 of sigma 105mmF2.8 EX DG

                            Ik heb de Tamron, en ondanks m'n weinige ervaring heb'k er toch al mooie dingen meer getrokken. Als je voorbeelden wil zien, laat maar weten. Ik gebruik hem naast macro ook voor portretten soms. Snelle AF, handige limiter-knop, en scherp! (Ik heb een 2x convertor in bestelling voor werk waar'k meer afstand voor nodig heb, of meer wil vergroten.)
                            Mijn foto's en fractals
                            Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

                            Comment


                            • #15
                              Re: tamron AF90mm F/2.8 of sigma 105mmF2.8 EX DG

                              Oorspronkelijk geplaatst door starsofglass Bekijk bericht
                              Ik heb de Tamron, en ondanks m'n weinige ervaring heb'k er toch al mooie dingen meer getrokken. Als je voorbeelden wil zien, laat maar weten.
                              Ja natuurlijk willen we ook enkele voorbeelden zien
                              dacht dat er op je webpagina enkele gingen staan, maar heb er geen gevonden.

                              Vind het overigens prachtig wat jullie allemaal fotograferen.
                              Maken jullie eigenlijk ook foto's af om uit te hangen?

                              maar een oplossing op mijn vraag lijkt nog altijd niet opgelost zeker niet omdat er nu nog over de Tokina word gepraat...
                              zowel de sigma als de tamron zijn aan elkaar gewaagd, daarom dat ik hier ook deze vraag stel.
                              maar ik zie het ook zo dat hoe goed de lens ook is, het is nog altijd de m/v achter het fototoestel die de foto moet maken.

                              Comment

                              Working...
                              X