Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 24-70 F2.8 L of Canon EF-S 17-55 F2.8 IS?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 24-70 F2.8 L of Canon EF-S 17-55 F2.8 IS?

    Kan iemand mij uitsluitsel geven over een vraag die me een tijdje bezig houdt.
    Ik twijfel nog tussen twee Canon lenzen maar weet nog niet wat te doen om tot aanschaf over te gaan.
    Het gaat om de Canon EF-24-70 F2.8 L en de Canon EF-S 17-55 F2.8 IS.
    Het gaat er in deit geval om de zuiverheid van de lens want ik weet wel dat het verschil in het groothoek bereik maar dat is op te vangen door de 10 -22 mm lens.
    Ik vraag me af welke lens het beste resultaat geeft,omdat de recensies van beide lenzen goed zijn.
    Ik vind wel jammer dat het bereik van de 17- 55 wat kleiner is dan de andere lens.
    Het grootste punt om de 24-70mm aan te kopen is om door te kunnen als ik een andere body ga kopen in de komende jaren,nu fotografeer ik nog met de Canon 20D en de 30D,maar zal uiteindelijk de 5D worden.
    Het is jammer dat de 24-70 geen IS heeft en dat vind ik wel jammer maar niet onoverkomelijk.
    Hopend op een goede argumentatie over dit lastige probleem voor mij.

  • #2
    Re: Canon EF 24-70 F2.8 L of Canon EF-S 17-55 F2.8 IS?

    Zie http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=171458
    Deze jongen had ook, net zoals ik, twijfels om een lens te kiezen.
    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF 24-70 F2.8 L of Canon EF-S 17-55 F2.8 IS?

      Als je plannen hebt om binnenkort een full-frame te kopen, dan kan je nu best kiezen voor de 24-70 f2,8 , of 24-105 f4 L IS als je de lichtsterkte (f2,8) van de 24-70 niet echt nodig hebt. Met de 24-105 f4 heb je wel beeldstabilisatie, en dat is ook een heel erg goede lens (ik heb een 24-105 f4 L IS, en ook een 17-55 f2,8 IS, en vandaag heb ik ze allebei gebruikt).

      Maar als je nog een paar jaar met de huidige camera blijft werken, dan zou ik zelf toch eerder de EF-S 17-55 f2,8 IS kiezen, die krijg je later heel gemakkelijk weer verkocht, en omdat ze vrij gegeerd is, zal de prijs ook redelijk hoog blijven.

      Misschien maken ze tegen dan wel een 24-70 f2,8 met beeldstabilisatie, maar als de ontwikkelingen van de nieuwe sensors wat meevallen, dan hebben we binnen een paar jaar zelfs helemaal geen beeldstabilisatie meer nodig.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF 24-70 F2.8 L of Canon EF-S 17-55 F2.8 IS?

        Wel, als ik terug op een APS-C camera zou werken zou de EF-S 17-5 de eerste lens zijn die ik erbij bestel. Zeker als je de keuze hebt. Als je die 55-70 niet nodig hebt, maar eerder breedhoek (allround dus) zou ik zeker ervoor gaan. De 24-70 is een stuk groter, een stuk zwaarder en heeft geen stabilisatie. Maar die range past op een APS-C crop soms beter voor concertfotografie bijvoorbeeld.

        "Als je in de toekomst..." nu ja dan koop't ge beter NU een 5D of 1D.
        pixelpusher

        Comment

        Working...
        X