Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji FinePix S6500FD vs Panasonic Lumix DMC-FZ8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji FinePix S6500FD vs Panasonic Lumix DMC-FZ8

    Geachte leden ,

    Ik en mijn vrouw zijn hier totaal nieuw op dit forum , en willen bij deze iedereen groeten.

    Maar wij zitten met een probleem . Graag hadden wij een fototoestel aangekocht , ons budjet is tussen de 320 en 400 euro .

    Wij hebben reviews en forums afgschuimd , fotozaken afgebeld om inlichtingen, en na al wat we gelezen en gehoord hebben , weten wij echt niet wat te kopen.

    Onze keuze bestaat uit de 2 volgende tostellen :

    1. Fuji FinePix S6500FD

    2. Panasonic Lumix DMC-FZ8

    Bij vele reviews komt de fuji er zeer goed uit net als mensen die de Panasonic de hemel inblazen.

    Van verscheidene fotozaken hoorden we dat fuji niks waard was , en dat Panasonic 1000 x beter was en weer bij andere zaken was de fuji sedert enkele jaren zo sterk geevalueerd dat hij gerust naast de Panasonic mocht staan . De ene keer zegt men dat de Panasonic veel ruis geeft bij opnames in redelijke donkere ruimtes ( binnen ) avondval

    Dus hier komt de vraag : kunnnen jullie ons helpen , want we willen geen toestel kopen om hem na 2 dagen terug te moeten brengen wegens ontevredenheid .

    Het is de bedoeling om gewone foto' te maken binnenshuis , gewone vakantiekiekjes , eens een vuurwerkje , van een verjaarag , met kerstmis thuis.

    Welk toestel raden jullie ons aan . Het verschil van de zoom ligt niet zover uiteen dacht ik van beide toestellen , net als het aantal pixels

    Graag jullie deskundige raadgeving , voor wat we hem nodig hebben, staat hierboven vermeld .

    Dank u bij voorbaat

    Vuurtoren & vissersvrouwtje.

  • #2
    Re: Fuji FinePix S6500FD vs Panasonic Lumix DMC-FZ8

    Hallo welkom op het forum. Ik ben zelf ook net nieuw op dit forum en had precies hetzelfde probleem. Gisteren heb ik de knoop doorgehakt en heb de fujifilm gehaald, heb er nu zo een 50 foto's mee geschoten en heb er totaal geen spijt van! Echt een hele goeie camera met hele mooie foto's.
    Ik heb ook verschillende foto's gemaakt binnenshuis zonder flits en een ISO van 800 en de foto ziet er echt nog goed uit! Ruis gehalte erg laag (in verhouding natuurlijk met de voorbeelden die ik heb gezien van andere camera's (waaronder de FZ7) met een ISO van 800)

    Ben je al eens op de website van dpreview geweest? Je kunt daar van een hele hoop camera's (waaronder die van jouw) een hele uitgebreide review lezen, ze testen daar ook uitvoerig het ruisgehalte bij de verschillende ISO waardes. Je zult dan zien dat de Fujifilm echt stukken minder last heeft van ruis als de ISO waardes omhoog gaan. Dat is vooral een groot pluspunt voor jouw als je van plan bent om foto's binnenshuis te maken, zodat je dan een mooie sfeervolle foto met kerst kan maken zonder een flitser te gebruiken. Zodat de foto uit mooie sfeerverlichting bestaat. Met een vuurwerkje is het ook erg handig als je met een gerust hart de ISO waardes wat omhoog kan gooien zodat je niet al te bang hoeft te zijn voor ruis, en daardoor zal de sluitertijd ook sneller worden dus ook weer minder kans op onscherpe foto's.
    Het grote pluspunt wat ik van de Fuji ook vond was zijn 28mm (groothoek lens) zodat je niet al te ver van een tafel hoeft te gaan staan bij een etentje om het hele gezelschap op de foto te krijgen. Als je dan zo een foto maakt is de Face Detection ook erg handig van de Fuji.

    Mijn mening is: Neem de fuji Ik heb er nog geen spijt van gehad, en ik had hetzelfde dilemma als jullie. Ik hoop dat ik jullie een beetje heb kunnen helpen, mochten jullie een foto van mij willen hebben als voorbeeld foto kan je me gerust even een pb-tje sturen.
    Nou dit was dan mijn mening, maar hier kunnen anderen natuurlijk een andere mening over hebben.

    Veel succes met de keuze!! En laat maar even weten wat het geworden is.
    Last edited by Phoenix; 29 juli 2007, 00:17.
    Nikon D90 + AF-S DX 18-105 VR
    Webalbum

    Comment


    • #3
      Re: Fuji FinePix S6500FD vs Panasonic Lumix DMC-FZ8

      De Pana Z8 is waarschijnlijk één van de beste in z'n categorie samen met een Canon S3 IS. Beide cams zijn de top in het 'Bridge' assortiment.

      Ik zelf heb nog steeds mijn Fuji S5600 (kleinere broertje 6500), en dat is een zeer goede cam om mee te starten hoor.

      Kijk anders hier eens :
      LetsGoDigital is uw online magazine voor Technologie en Lifestyle, met het laatste nieuws, diepgaande achtergrond artikelen en product reviews


      Je vindt er uitegebreide tests van zowat alle cams

      Mocht ik terug moeten kiezen, ik zou voor de Pana Z8 of Canon S3IS of S5 IS gaan vanwege gebruiksgemak en instelmogelijkheden enn KWALITEIT.
      De IS (wat staat voor IMAGE STABILITY) is een surplus, het zorgt ervoor dat de camera trillingen van de handen wegfiltert en de foto dus niet wazig wordt.

      De Fuji cams zijn zeker niet slecht (geen IS!), mooie kleuren, makkellijk in gebruik, maar mijn volgende camera wordt wss. een Canon

      Je wil nu veel leren, het mag in het begin dus niet al te moeilijk zijn, dan ben je met een bridge zoals de modellen hier genoemd op de goede weg.

      Mijn bridge top 5:

      - Canon S3 IS
      - Canon S5 IS
      - Panasonic Z8
      - Panasonic Z50
      - Sony H9
      -
      PENTAX K100d SUPER !!!!!
      Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
      En een dapper standaard-kitlensje

      Comment

      Working...
      X