Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vervangen panasonic dmc TZ1 door dmc FZ18

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vervangen panasonic dmc TZ1 door dmc FZ18

    Goedendag forum leden ,ik ben nieuw op het forum en reeds vele intressante onderwerpen gelezen.
    Ben momenteel bezitter van panasonic dmc TZ1 en ben daar zeer tevreden
    over,maar daar ik bijna alleen dieren in de dierentuin van A'pen fotografeer
    merk ik toch dat mijn toestel toch wat beperkt is.
    na het lezen op dit forum dat er een nieuwe panasonic dmc FZ18 gaat uitkomen, vraag ik mij af of dit misschien een waardige vervanger zou kunnen zijn ?
    Misschien nog vermelden dat ik wegens gezondheids reden een abonement op
    de Zoo genomen heb,daar om wens ik ook geen groot en zwaar toestel meer te gebruiken.

    groetjes maxmarc

  • #2
    Re: vervangen panasonic dmc TZ1 door dmc FZ18

    Welkom Maxmarc.

    Of een FZ18 een waardige vervanger zal zijn, moet de toekomst nog uitwijzen. Het toestel is aangekondigd, maar bij mijn weten nog niet getest. En reclame en eerste foto's zijn helaas in het algemeen nogal (te) positief, zoals je wel kan denken.

    Als alternatief kan misschien eens kijken naar de FZ8. Of de Olympus SP550 met 18 x zoom (als dat de reden is voor je interesse in de FZ18). Van de Olympus zijn wel al testen verschenen:

    dcresource

    dpreview

    megapixel.net

    Succes!
    Last edited by nabi; 27 juli 2007, 19:40. Reden: mexapixel link toegevoegd

    Comment


    • #3
      Re: vervangen panasonic dmc TZ1 door dmc FZ18

      En als je nog even kan wachten de Fuji S8000 met eveneens 18x zoom en nu ook optische stabilisatie en dit in combinatie met hun lichtgevoelige sensors.

      De zoom heb je in de dierentuin zeker nodig.

      Fuji S8000
      Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

      Comment


      • #4
        Re: vervangen panasonic dmc TZ1 door dmc FZ18

        Oorspronkelijk geplaatst door marcov Bekijk bericht
        En als je nog even kan wachten de Fuji S8000 met eveneens 18x zoom en nu ook optische stabilisatie en dit in combinatie met hun lichtgevoelige sensors.

        De zoom heb je in de dierentuin zeker nodig.

        Fuji S8000
        Bedankt voor jullie respons,
        ga wachten op panasonic dmc FZ 18 (review)
        en dan kiezen tussen F18 of F8.
        nog een vraagje: dmw -lt55 telelens ?
        dmw -lnd46 nd filter (kan filter er altijd blijven op staan of moet die bij donker weer , en binnen opnamen er steeds afgehaald worden ?)

        Comment

        Working...
        X