Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon eos 400 D of canon eos 30 D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon eos 400 D of canon eos 30 D

    hallo iedereen

    toen ik in de winkel vroeg, hoe het kwam dat de canon 400 D ( met 2 lenzen inbegrepen) goedkoper is dan de canon eos 30D ( zonder 2 lenzen) en waar dus ook het verschil
    dan kreeg ik als antwoord :
    "je kan de vergelijking maken met een volkswagen en een mercedes
    een canon eos 30 D gaat je ganse leven mee, is qua behuizing stukken degelijker...is dus een mercedes...een canon eos 400 D gaat niet zo lang mee omdat de stukken goekoper zijn, de behuizing niet zo sterk...is dus een volkswagen?

    mijn vraag is, is dit zo? waar zit het verschil? en qua kwaliteit van foto's?

    ik heb nu een canon power shot 620 en zou heel graag overschakelen naar een apparaat met meer mogelijkheden qua lens daar ik heel erg geinteresseerd ben in foto's van dieren, natuur..en dus scherpe foto's wil nemen met goede lens...zowel van op afstand als heel dichtbij
    met mijn power shot ben ik beperkt in lens mogelijkheden, dus ook beperkt in scherpte als ik foto's wil nemen van heel kleine dieren enz...
    ik wil een heel bewuste keuze maken en heb tijd, daar ik ook onderwater foto's neem en dus ook een onderwaterhuis wil kopen voor een 400D of een 30 D ...wat geheel natuurlijk wel een dure aankoop maakt...want tenslotte heb je ook al snel twee lenzen nodig ...

    ik heb reeds een onderwaterhuis voor mijn canon power shot 620 en had al mooie resultaten,maar ja, ik wil meer, meer scherpte, meer mogelijkheden qua lenzen...

    alvast bedankt

    caro

  • #2
    Re: canon eos 400 D of canon eos 30 D

    Ik denk dat de 30D idd wel een heel stuk beter is, waar je van een 400d kosten hebt na 70 000 foto's , zal dat van een 30d rond de 120 000 foto's zijn ofzo (ik zeg maar wat).
    Qua fotokwaliteit zal het volgens mij niet zo'n verschil maken.

    Had ik geweten dat er op de 30D grote cashback acties zijn, dan had ik wss die genomen. Je kon een 30D met kitlens al hebben voor rond de 1000 € als de cashback eraf is.

    Ik denk dat de cashback nu wel al over is op de 30d.

    groeten
    Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
    http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

    Comment


    • #3
      Re: canon eos 400 D of canon eos 30 D

      Hoi,
      Ik heb zelf ook lang met die vraag geworsteld en heb uiteindelijk de 30D gekocht.

      Het is inderdaad een robuster toestel en voelt zeer degelijk in de hand. Ook het draaiwiel is zeer handig. Maar zoalng je het niet gehad hebt merk je natuurlijk dat verschil niet. (ik had voor mijn 30D de 300D)

      Ook met mijn nieuwe lens die iets zwaarder is dan een kitlens voelt deze toch beter aan dan op mijn 300D. Daar moet ik steeds wat tegengewicht geven omdat de lens het iets lichtere toestel wat doet kantelen. Dit zijn wel kleine verschillen die zeer persoonlijk zijn. Je moet gewoon de twee eens goed in de hand nemen en zelf afwegen of het degelijkere gevoel de meerprijs waard is.
      Kwa fotokwaliteit zijn ze echt hetzelfde.
      Een pluspunt op de 30D t.o.v. de 400D is wel dat deze sneller achterelkaar kan trekken. 5 foto's tegenover 3 op de 400D en dat is wel een voordeel dat ikzelf al gemerkt heb.
      Een negatief punt van mijn 30D is dan weer dat de viewfinder een stuk kleiner weergeeft dan de foto zelf. Ik had de indruk dat mijn 300D dat minder had maar kan dat niet meer controleren omdat deze weg is. Dus dat moet je in de winkel zeker een controleren op de 30D en 400D. (het kan natuurlijk ook dat ik kritischer geworden ben!?)
      Allesinds met beide wordt het digitaal fotograferen een plezier van jewelste.
      Veel succes met je beslissing.

      Dietbo

      Comment


      • #4
        Re: canon eos 400 D of canon eos 30 D

        Oorspronkelijk geplaatst door carooootje Bekijk bericht
        hallo iedereen

        toen ik in de winkel vroeg, hoe het kwam dat de canon 400 D ( met 2 lenzen inbegrepen) goedkoper is dan de canon eos 30D ( zonder 2 lenzen) en waar dus ook het verschil
        dan kreeg ik als antwoord :
        "je kan de vergelijking maken met een volkswagen en een mercedes
        een canon eos 30 D gaat je ganse leven mee, is qua behuizing stukken degelijker...is dus een mercedes...een canon eos 400 D gaat niet zo lang mee omdat de stukken goekoper zijn, de behuizing niet zo sterk...is dus een volkswagen?

        mijn vraag is, is dit zo? waar zit het verschil? en qua kwaliteit van foto's?

        ik heb nu een canon power shot 620 en zou heel graag overschakelen naar een apparaat met meer mogelijkheden qua lens daar ik heel erg geinteresseerd ben in foto's van dieren, natuur..en dus scherpe foto's wil nemen met goede lens...zowel van op afstand als heel dichtbij
        met mijn power shot ben ik beperkt in lens mogelijkheden, dus ook beperkt in scherpte als ik foto's wil nemen van heel kleine dieren enz...
        ik wil een heel bewuste keuze maken en heb tijd, daar ik ook onderwater foto's neem en dus ook een onderwaterhuis wil kopen voor een 400D of een 30 D ...wat geheel natuurlijk wel een dure aankoop maakt...want tenslotte heb je ook al snel twee lenzen nodig ...

        ik heb reeds een onderwaterhuis voor mijn canon power shot 620 en had al mooie resultaten,maar ja, ik wil meer, meer scherpte, meer mogelijkheden qua lenzen...

        alvast bedankt

        caro
        Inderdaad volkswagen en mercedes, omdat zij met de mercedes meer verdienen dan met de volkswagen.

        Ik fotografeer nu al een jaar of drie met mijn 350D, en alhoewel die redelijk beperkt wordt naar mijn capaciteiten, denk ik er niet aan om hem in te ruilen. Ik vind lenzen véél belangrijker. Ga dus gerust voor de 400D zolang je je camera niet helemaal ten volle benut.
        ______
        www.vue.photo

        Comment


        • #5
          Re: canon eos 400 D of canon eos 30 D

          Als beide camera's binnen je budget passen, dan zou ik gewoon voor de iets duurdere (en iets betere) gaan, de 30D

          Ik heb zelf ook een 30d. En ik ben er zeeeeer tevreden van

          Ken
          |||*The Golden Shot*|||

          Comment


          • #6
            Re: canon eos 400 D of canon eos 30 D

            Kijk je enkel naar aantal megapixels en prijs: neem de 400D
            Vind je ergonomie belangrijk: neem de 30D

            De 400D heeft de bediening van de PowerShot camera's.
            De 30D heeft de bediening van de professionele modellen van Canon, inclusief instelwiel, extra LCD, directe toetsen voor belangrijkste primaire instellingen zonder in het menu te hoeven duiken.

            Aan jou de keuze.
            Greetz Geert.
            Canon gerief...

            Comment


            • #7
              Re: canon eos 400 D of canon eos 30 D

              en die belangrijke toetsen die de 400D niet heeft zijn ?
              Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
              http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

              Comment

              Working...
              X