Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

advies gevraagd nieuwe digicam kopen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • advies gevraagd nieuwe digicam kopen

    O.a. vanwege vakantie ben ik van plan om een nieuwe digitale camera te gaan kopen.

    Momenteel heb ik een Canon Powershot A300 van plm. 3 jaar oud. Deze bevalt goed dus ik wil wel weer een Canon, maar een modernere met meer pixels, goede zoomfunctie, groter scherm, etc. (richtprijs plm. 300 euro). Ik gebruik het toestel vooral voor vakanties e.d., dus hoef geen bijzondere functies en m'n doel is daarom een niet al te groot formaat.

    Welke Canon-camera kan ik het beste aanschaffen? Moet ik weer één uit de Powershot-serie nemen of is Digital Ixus beter? Wat is praktischer, batterijen (heb ik nu) of accu? Wat voor soort en grootte fotokaartje heb ik nodig?

  • #2
    Re: advies gevraagd nieuwe digicam kopen

    De A710IS zal volstaan denk ik, heeft een mooie zoom (6x) met Image Stabilization, 7 Mpixels en is tegelijk ook nog mooi compact en dat voor maar 249 euro bij fotokonijnenberg. Hij gebruikt wel 2x AA batterijen. Wil je eentje uit de andere reeks en rond die prijs zou ik gaan voor de 850IS of de 950IS, deze hebben 3x of 4x zoom, iets meer Mpixels maar zijn ook iets duurder in prijs. Wil je echt compact gaan binnen de Canon reeks, kijk dan eens naar de Ixus 75 (259 euro). Alle toestellen hebben face detection behalve de A710IS, ik vind het persoonlijk wel een handige functie en gebruik ze ook maar het is niet noodzakelijk.

    Je kan de foto's van deze toestellen eens vergelijken op volgende site: http://www.pbase.com/cameras/canon

    Ruim genomen gaat de foto kwaliteit of IQ (Image Quality) van al deze toestellen hetzelfde zijn.

    Succes

    Comment


    • #3
      Re: advies gevraagd nieuwe digicam kopen

      Gisteren heb ik bij FK een Canon Digital Ixus 950 IS gekocht, met het bijbehorende tasje, extra geheugenkaart van 2GB en extra accu.

      Cubalistic, dank voor je reactie.

      Comment

      Working...
      X