Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HELP Sensor cleaning

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HELP Sensor cleaning

    Hallo iedereen,

    Domme wat heb ik uitgespookt. Ik heb de info goed gelezen en zelf ook de methode uitgeprobeert zoals beschreven in : http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=170886
    Maar helaas nu is mijn sensor nog vuiler dan voorheen. Voor het kuisen enkel stofjes en nu na het kuisen volgens de method uit de topic sensor cleaning met wattestokje en lensdoekje. Mijn sensor lijkt nu als of je een raam hebt gelapt en waar de zon op heeft geschenen. Strepen en in de hoeken niet proper.
    - Wie woont in de buurt van Zele en wil mijn censor eens opnieuw reiningen en eventueel tonen hoe het moet.
    - Anders wat kan ik best doen?

    Ik denk dat ik op een avond een stukje grijzer geworden ben.

    Groeten,

    Guy
    gbuyle@hotmail.com

  • #2
    Re: HELP Sensor cleaning

    Ik gebruik zelf Sensor Swabs en Eclipse reinigingsvloeistof, bij die Swabs heb je veel minder kans dat er kleine deeltjes loslaten en op de sensor achterblijven. Wattenstaafjes zal ik daarom zeker nooit gebruiken. Die zijn wel spotgoedkoop ten opzichte van Sensor Swabs, maar ik gebruik liever de juiste spullen, dan ben ik er ook zeker van dat er niet méér stof achterblijft dan voor de reiniging.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: HELP Sensor cleaning

      Ik stond bol van de stress. Die sensor swaps zijn duur. Je hebt het alleen maar erger gemaakt. Dat was bij mij ook zo. Ik krijg al stress als ik er alleen al aan denk. En anderen maar roepen dat het zo gemakkelijk is. Waarom willen veel fotozaken het dan niet voor jou doen als het zo gemakkelijk is

      Maar ze zijn wel te vinden. Het is te overwegen. Een fotozaak bij mij in de stad doet het voor 7,50 een andere voor 30 euro. En schoon laten maken bij Nikon zelf kost zo'n 40 euro
      Ik ben op zoek naar een MB-20.

      Comment


      • #4
        Re: HELP Sensor cleaning

        Alle mogelijke manieren om een sensor te reinigen kan je hier vinden:
        The Dust Patrol in Vacaville is your modern, competent, and flexible supplier for professional industrial cleaning, private residences and homes, office buildings, and for industrial manufacturers.


        Alle voor en nadelen worden besproken, en er wordt ook uitgelegd hoe je bijvoorbeeld het best kan werken met Sensor Swabs.

        Het is helemaal niet moeilijk, als je het één keer hebt gedaan, dan zal je er de volgende keer zeker geen probleem meer mee hebben.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: HELP Sensor cleaning

          't is makkelijker dan ramen lappen.
          ______
          www.vue.photo

          Comment


          • #6
            Re: HELP Sensor cleaning

            Er staan op dit forum en op het net veel meer methoden om je sensor schoon te maken.
            Ik heb gezien hoe Nikon Nederland het doet en toen wist ik zeker dat ik er zelf nooit aan zou beginnen.

            Maar als ik meerdere DHZ schoonmaakmethoden lees, dan kom ik nooit wattestokjes of doekjes tegen. Die pluizen allemaal veel te veel.

            En je hebt nog niet verteld welke camera je hebt. Want camera's met een schoonmaak Miep aan boord (zo'n tril vel) zijn eigenlijk al helemaal niet zelf schoon te maken.

            Dus ga met je camera naar de vakman en vraag of je mag kijken. Als het een goede vakman is, mag dat niet, want meer personen = meer stof.
            Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

            Comment


            • #7
              Re: HELP Sensor cleaning

              Oorspronkelijk geplaatst door Kiekvogel Bekijk bericht
              Ik stond bol van de stress. Die sensor swaps zijn duur. Je hebt het alleen maar erger gemaakt. Dat was bij mij ook zo. Ik krijg al stress als ik er alleen al aan denk. En anderen maar roepen dat het zo gemakkelijk is. Waarom willen veel fotozaken het dan niet voor jou doen als het zo gemakkelijk is

              Maar ze zijn wel te vinden. Het is te overwegen. Een fotozaak bij mij in de stad doet het voor 7,50 een andere voor 30 euro. En schoon laten maken bij Nikon zelf kost zo'n 40 euro
              Zoals hier al beschreven : pecpads of sensorswaps met eclipse.
              Met de pecpads en eclipse heb ik het al verschillende malen met succes gedaan. Soms moet je het twee a drie maal herhalen. De druk die je op de sensor zet kan je vgl met de druk die je op een pen zet bij het schrijven. En met de pecpads niet meer dan 2 druppeltjes eclipse gebruiken.
              Je pads bewaren in stofvrije ruimte en er zeker niet zuinig mee omspringen.
              Succes !!

              Groetjes,
              Pol.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #8
                Re: HELP Sensor cleaning

                Oorspronkelijk geplaatst door Kiekvogel Bekijk bericht
                1. Die sensor swaps zijn duur.
                2. Je hebt het alleen maar erger gemaakt. Dat was bij mij ook zo.
                3. Ik krijg al stress als ik er alleen al aan denk.
                4. En anderen maar roepen dat het zo gemakkelijk is.
                1. Goedkoop is geen enkel deftig reinigingsmiddel.
                2. Van waar kennen we dat? Voor en na de Sensorswab.
                3. Nog zoiets dat me bekend voorkomt.
                4. Soms valt het mee en soms begint ge precies te knoeien en dan zou je het raam openen en dat spel buiten kieperen.

                Een geluk bestaat er ook zoiets als VisibleDust Arctic Butterfly Sensorbrush.
                Ik gebruik de Sensorswabs + Eclipse voor vastzittend vuil of vetvlekken weg te halen en ga er nadien eens met de sensorbrush over.
                Blazen met eender wat doe ik nooit meer want ge zet het stof gewoon elders in de camera en het komt dan zowizo terug op je sensor, spiegel of matglas.
                Na een reiniging heb ik telkens 2 jaar minder te leven denk ik.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: HELP Sensor cleaning

                  In Buggenhout ben je welkom ... (ook je vuile sensor)
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

                  Comment

                  Working...
                  X