Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Complexe splash beelden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Complexe splash beelden

    Omdat het al zo lang geleden is dat ik hier nog iets gepost hebt toch nog even enkele beelden van complexe splash beelden.







    Ook dit jaar heb heb een totaal nieuwe hardware gemaakt om deze opnames mogelijk te maken. Het zijn allemaal complexe spash beelden, een gedeelte bevat de vloeistof bewegingen ontstaan door trillingen op een membraan van een luidspreker maar nog eens gecombineerd met een vallende druppel vloeistof. Door de juiste timingen en parameters te kiezen bekom je deze vrij speciale beelden.

    Hoewel ik heel weinig op het forum aanwezig ben blijft ik echter toch heel actief in deze materie.

    Frans

  • #2
    Re: Complexe splash beelden

    Prachtige beelden, prachtige kleuren, niet normaal

    Volgens mij leef jij op een andere planeet

    Alleen de handtekenig stoort enorm, vind ik.

    Comment


    • #3
      Re: Complexe splash beelden

      schitterend! Wat een kleuren en vormen..kunst
      Mvg Tim

      Comment


      • #4
        Re: Complexe splash beelden

        Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
        schitterend! Wat een kleuren en vormen..kunst

        ook mijn gedacht !
        'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
        Grtjs, Jacky

        Comment


        • #5
          Re: Complexe splash beelden

          Wat heb je nu weer allemaal uitgedokterd in de tijd dat we je hier niet gezien hebben Weer in één woord : prachtig
          Groetjes Vicky

          Comment


          • #6
            Re: Complexe splash beelden

            Schitterend werk
            David Leemans
            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Complexe splash beelden

              Man,man,man...dit is echt schitterend werk..fenomenaal

              Comment


              • #8
                Re: Complexe splash beelden

                Oorspronkelijk geplaatst door vicky Bekijk bericht
                Wat heb je nu weer allemaal uitgedokterd in de tijd dat we je hier niet gezien hebben Weer in één woord : prachtig
                T'ja ik leef de meeste tijd idd op een andere planeet Ik blijf dromen van allerlei beelden met de hoop ze eenmaals te kunnen maken. Af en toe slaag ik erin een deel van deze dromen waar te maken.

                Deze beelden zijn mogelijk dankzij de vrij sterke technologische hulpmiddelen die hier opnieuw gebruikt zijn. Ze zijn niet zozeer artiestiek, kunstig maar toch tracht ik steeds extra waardes aan toe tevoegen om de beelden aantrekkelijk te maken. Dat het blijkbaar toch niet altijd even gemakkelijk is om deze beelden na te maken ondervind ik toch regelmatig uit de kontakten die van over de hele wereld binnen komen. Maar juiste door deze kontakten worden ook mijn eisen steeds hoger en hoger.

                @armani,
                Als je mijn copyright bedoeld dan blijft dit zeker in al mijn beelden. Ik zou je heel wat kunnen vertellen van zaken die gebeurd zijn met mijn beelden, sites waar ik beelden heb moeten laten verwijderen. Je kunt het niet geloven wat ze allemaal doen met je beelden, zelfs je handtekening verwijderen en nieuwe opplaatsen en volledige DVD's verkopen van je beelden. Mede door deze aanduidingen kan ik gemakkelijker reageren in dergelijke gevallen. 6 uur later waren de beelden terug van hun site!

                Frans.

                Comment


                • #9
                  Re: Complexe splash beelden

                  Prachtig
                  Naar de hof ermee!

                  Enig minpuntje is idd de handtekening...

                  Mvg,
                  Wim

                  Comment


                  • #10
                    Re: Complexe splash beelden

                    Werkelijk fenomenaal!

                    Jammer dat men je foto's zomaar kopieert. Je zou van minder de goesting verliezen om ze online te zetten. Toch bedankt dat je ze hier deelt!
                    Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Complexe splash beelden

                      Frans, proficiat voor je doorzettingsvermogen en creativiteit die je nog steeds aan de de dag legt om tot zulke prachtige beelden te komen.

                      Ik dacht te zien dat je nu ook gebruik maakte van een of ander rondsel in je beelden, maar hetgeen we zien is dus het rezultaat van twee botsende druppels, of heb ik dat fout begrepen?

                      Hoe dan ook
                      mvg,
                      Ludo V.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Complexe splash beelden

                        Oorspronkelijk geplaatst door frans_vdm Bekijk bericht
                        @armani,
                        Als je mijn copyright bedoeld dan blijft dit zeker in al mijn beelden. Ik zou je heel wat kunnen vertellen van zaken die gebeurd zijn met mijn beelden, sites waar ik beelden heb moeten laten verwijderen. Je kunt het niet geloven wat ze allemaal doen met je beelden, zelfs je handtekening verwijderen en nieuwe opplaatsen en volledige DVD's verkopen van je beelden. Mede door deze aanduidingen kan ik gemakkelijker reageren in dergelijke gevallen. 6 uur later waren de beelden terug van hun site!

                        Frans.
                        Hey Frans, dat was absoluut niet als verwijt bedoeld. Je beelden zijn uniek, en dus kan je ze maar beter beschermen. Meer van dat zou ik zeggen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Complexe splash beelden

                          prachtige beelden , en tja die handtekening lelijk maar noodzakelijk wel had je ze misschien beter ergens anders gezet zo in het zwart is het wel heel simpel om het met een klonetool te verwijderen.
                          [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

                          Comment


                          • #14
                            Re: Complexe splash beelden

                            Oorspronkelijk geplaatst door Ludo V. Bekijk bericht
                            Ik dacht te zien dat je nu ook gebruik maakte van een of ander rondsel in je beelden, maar hetgeen we zien is dus het rezultaat van twee botsende druppels, of heb ik dat fout begrepen?
                            Hoe dan ook
                            Ja Ludo, idd dit rondsel helpt mij om bepaalde figuren beter te vormen. De basis figuur wordt gevormt door de vloeistof die op een membraan ligt boven de luidspreker. Die vloeistof wordt door een speciale gemaakte golfvorm in de hardware controller omhoog geslingerd. Een vloeistof druppel valt terzelfde tijd van bovenaf naar beneden. Synchronisatie tussen beiden wordt verkregen doordat de vallende vloeistof druppel via een laserstraal wordt gedetecteerd en zo de cyclus beheerd.

                            Met de nieuwe controller wordt de vorm van het audio signaal zelf gemaakt. De digitale informatie zit opgeslagen in een flash en bevat 1024 samples om 1 specifieke vorm te maken. Vroeger waren dit puls treinen maar nu nog slechts 1 golfvorm met heel specifieke vorm waardoor je een perfecte afstoot bekomt van de vloeistof. De golfvorm werkt zoals je met een pijl en boog zou schieten. Je spant langzaam het geheel op om dan heel snel de vloeistof af te schieten met een enorme versnelling. Naast 5 timingen die perfect moeten ingesteld zijn worden nog eens het volume digitaal ingegeven tussen 0 en 100% via een encoder knop en ook de frequentie , het aflopen van de 1024 samples, wordt digitaal ingesteld. Al deze mogelijkheden zijn zo precies herhaalbaar dat eens je de instellingen juist hebt, je heel veel gelijkaardige beelden kunt maken.

                            Ik heb de kans gehad om superhighspeed video beelden te maken van dergelijke opnames. Zo maakt een highspeedcamera tot 6000 beelden per seconde ( mits 30KW aan kontinu licht, geen flash!, te plaatsen op 50cm afstand) en kun je achteraf in een slow motion vorm de volledige ontwikkelingsvorm van de beelden bekijken. Spijtig mag ik deze beelden vanwege copyrights niet vertonen op het web maar ze zijn uniek en spectaculair. Ik heb ze kunnen maken samen met een team uit korea die hiervoor speciaal naar europa zijn gekomen. Na het maken van deze video beelden heb ik zoveel nieuwe kennis opgedaan zodat ik nu een meer aangepaste controller heb kunnen bouwen. Deze 3 foto's zijn met de nieuwste controller gemaakt.

                            Frans

                            Comment


                            • #15
                              Re: Complexe splash beelden

                              Dit gaat mijn petje te boven
                              Uniek materiaal en wat een beheersing van de materie
                              Dat die laatste een nogal suggestieve vorm heeft zal waarschijnlijk louter aan mijn wat verdorven geest liggen zeker ?
                              fotosite

                              Comment

                              Working...
                              X