Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Awel ...Hoe zit het ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Awel ...Hoe zit het ?

    Komt Nikon nu nog met iets deftig af of blijven ze maar modellekes ala de D40x pushen ?
    We zijn er klaar voor. U ook, Nikon ?

    Laat maar eens iets deftig afkomen.

    Canon lonkt...

  • #2
    Re: Awel ...Hoe zit het ?

    geduld... ze zullen wel het een en't ander aant ontwikkelen zijn

    en canon heeft in mijn oog nog steeds geen tegenhanger voor de hoogst populaire nikon d200
    eronder en erboven zeker wel.
    Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

    Comment


    • #3
      Re: Awel ...Hoe zit het ?

      D200x: D200 met 12Mpix, betere hogere ISO, D-lighting (dispositief om dynamisch bereik te vergroten), snellere AF (sensor van D2x?), grotere batterij autonomie.

      D3x: wilde geruchten:
      1,1 crop sensor (Sony made)

      Wait and see.
      http://www.digifotofreak.nl

      Comment


      • #4
        Re: Awel ...Hoe zit het ?

        Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
        D200x: D200 met 12Mpix, betere hogere ISO
        Gaan deze 2 wel samen? hogere resolutie is meer pixels/oppervlakte...
        D80 ook veel minder ruis dan D200 maar uiteindelijk zijn het dezelfde sensors...enkel meer software ruisonderdrukking... hopelijk hebben ze iets gevonden... zelfs de huidige D200 met huidige specs en minder ruis zou bangelijk zijn...

        Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
        D-lighting (dispositief om dynamisch bereik te vergroten)
        Mijn ervaring met D-lighting was het creeeren van meer ruis in de schaduw(donkere) delen van de foto?
        Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
        snellere AF (sensor van D2x?)

        Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
        grotere batterij autonomie


        D3x: wilde geruchten:
        1,1 crop sensor (Sony made)

        Wait and see.[/QUOTE]
        Is het niet 1,0 crop?

        Comment


        • #5
          Re: Awel ...Hoe zit het ?

          Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
          Komt Nikon nu nog met iets deftig af of blijven ze maar modellekes ala de D40x pushen ?
          Wat is er toch eigenlijk mis met de D40(x) ????

          Het valt me op dat de D40(x) op dit forum vaak door het slijk wordt gehaald of afgeschilderd als 'minderwaardig' terwijl het op andere sites goede reviews krijgt en wat mij betreft behoorlijk presteert (voor zover ik dat als beginner kan beoordelen).

          Comment


          • #6
            Re: Awel ...Hoe zit het ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Stefan1408 Bekijk bericht
            Wat is er toch eigenlijk mis met de D40(x) ????

            Het valt me op dat de D40(x) op dit forum vaak door het slijk wordt gehaald of afgeschilderd als 'minderwaardig' terwijl het op andere sites goede reviews krijgt en wat mij betreft behoorlijk presteert (voor zover ik dat als beginner kan beoordelen).

            D40x is een schitterend toestel, zeker voor beginners...
            Het enige grote nadeel is de ondersteuning van lenzen zonder af-motor in de lens.
            Vooral primes e.d. hebben dat niet...

            Comment


            • #7
              Re: Awel ...Hoe zit het ?

              En het feit dat een D80 en D200 gewoonweg andere (lees: veel meer) opties hebben...
              Een D40x is ok, maar voor de die-hard-Nikon-freak-muggezifter is een meer uitgerust toestel nu eenmaal interessanter...

              Ne 2PK rijdt ook, maar ne C5 zal toch wel interessanter zijn. Nu zal je van beide bestuurders horen zeggen dat hun autootje toch wel de-van-het is...


              T.
              Nikon stuff rocks :-)

              Comment


              • #8
                Re: Awel ...Hoe zit het ?

                Klopt als een bus. Ik zal de laatste zijn om te ontkennen dat de D40 zijn beperkingen niet heeft. Maar door de negatieve uitlatingen die je regelmatig leest zou je als D40-bezitter op den duur beginnen denken dat je een zware miskoop hebt gedaan...

                Enfin, t'is niet mijn bedoeling om hierover een hele polemiek te starten. Wou gewoon maar even laten horen dat de D40 volgens mij wel degelijk veel waar voor zijn geld biedt. Het ontbreken van een AF-motor is een gebrek, maar niet onoverkomelijk.

                Groet,
                Stefan

                Comment


                • #9
                  Re: Awel ...Hoe zit het ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Stefan1408 Bekijk bericht
                  Klopt als een bus. Ik zal de laatste zijn om te ontkennen dat de D40 zijn beperkingen niet heeft. Maar door de negatieve uitlatingen die je regelmatig leest zou je als D40-bezitter op den duur beginnen denken dat je een zware miskoop hebt gedaan...

                  Enfin, t'is niet mijn bedoeling om hierover een hele polemiek te starten. Wou gewoon maar even laten horen dat de D40 volgens mij wel degelijk veel waar voor zijn geld biedt. Het ontbreken van een AF-motor is een gebrek, maar niet onoverkomelijk.

                  Groet,
                  Stefan
                  Stefan,
                  Neem even de tijd om een analyse te maken op BD, en je zult wel zien, dat men hier steevast de duurdere reeksen en duurdere lenzen aanprijst. Zelfs aan mensen die "beginner" zijn. Al ken ik genoeg mensen die met een toestel zoals een d40 hun hele leven verder kunnen, zonder ooit een beperking tegen te komen.
                  Zelfs de af-s lens beperking is voor vele gebruikers geen nadeel, als je een setje koopt met bijvoorbeeld 1 of 2 zoomlenzen, waarom niet?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Awel ...Hoe zit het ?

                    Contant speculation and desire for bigger better cameras is a DPreview disease that is creeping into BD at an alarming rate.
                    Next we'll be getting petitions and class-action lawsuit topics on here.

                    Snobism that a basic camera is beneath us is just a sad.

                    No matter how much money people throw at the biggest, the best, the newest. The fundamentals of photography and creating an image worth looking at are the same. The material used plays very little role.

                    All this jumping back and forth between brands because brand X doesn't do what brand Y does. A crazy waste of money and just proves that we live in an affluent society, often explained away as "it's a hobby" More honestly, it's people putting too much hope and faith into new technology to make better photos. Bzzt. not going to work.

                    Why sit waiting, hoping, speculating about a new model when the cameras we have are hardly being pushed to their limits already?

                    Give me a couple of D40x's or even a couple of Canons and I'd manage to carry on with my work without much hassle. They all take great photo. If you know how to use them.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Awel ...Hoe zit het ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                      Stefan,
                      Neem even de tijd om een analyse te maken op BD, en je zult wel zien, dat men hier steevast de duurdere reeksen en duurdere lenzen aanprijst. Zelfs aan mensen die "beginner" zijn. Al ken ik genoeg mensen die met een toestel zoals een d40 hun hele leven verder kunnen, zonder ooit een beperking tegen te komen.
                      Zelfs de af-s lens beperking is voor vele gebruikers geen nadeel, als je een setje koopt met bijvoorbeeld 1 of 2 zoomlenzen, waarom niet?
                      En let wel, het gaat NIET over de kwaliteit, want de D40(X) is minstens even goed als veel duurdere toestellen (zie de vele testen).
                      http://users.telenet.be/patric/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Awel ...Hoe zit het ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door tkpatric Bekijk bericht
                        En let wel, het gaat NIET over de kwaliteit, want de D40(X) is minstens even goed als veel duurdere toestellen (zie de vele testen).
                        Inderdaad, ik heb al testen gezien waar de d50(x) beter uitkoùmt dan de hogere modellen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Awel ...Hoe zit het ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
                          More honestly, it's people putting too much hope and faith into new technology to make better photos. Bzzt. not going to work.

                          Why sit waiting, hoping, speculating about a new model when the cameras we have are hardly being pushed to their limits already?
                          Grappig hoe diegene die zeggen dat materiaal niet belangrijk is, zelf met het beste materiaal werken . Digital backs enzo.

                          Ik weet precies wat ik wil :
                          Een betere viewfinder, iso 100, potentieel MLU. De eerste twee zouden een duidelijke verbetering zijn en ik weet waarom ik ze wil. MAAR ik heb niet het geld om om de twee jaar een nieuwe camera te kopen. Dus wil ik meteen ook op andere fronten een duidelijke verbetering want ik wil een camera waar ik hopelijk nog lange tijd kan mee doen. Een D200 zou de eerste twee noden ook invullen maar dan zit ik later weer op mijn honger. Wil ik niet.
                          Ik zit dus niet te geilen op het nieuwste van het nieuwste. Ik kijk gewoon vooruit. Canon biedt met de 5D een camera waar ik me gemakkelijk nog jaren en jaren zie mee werken. Maar dat betekent dus switchen wat ik liever niet doe.

                          Ik ben als amateur nu al een paar jaar op een D70 bezig. Dit heeft me de tijd gegeven om te bepalen wat ik wil.
                          Maar ik kan niet als een pro mijn materiaal afschrijven en ieder jaar een ander toestel aankopen.
                          Ik neem aan dat je ondertussen een Fuji S5 hebt. Wie is dan de materiaal freak??

                          Kwestie van materiaal. Ik heb al heel veel lenzen bekeken, maar ik zit nog altijd bij een standaard setje waarvan mijn beste lens een lensje van 100 euro is (50/1.8). Niet dat ik mij te verantwoorden heb.

                          Kijk dus ook eens verder dan uw neus.
                          Last edited by PSG; 25 juli 2007, 14:57.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Awel ...Hoe zit het ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                            Grappig hoe diegene die zeggen dat materiaal niet belangrijk is, zelf met het beste materiaal werken . Digital backs enzo.

                            Kijk dus ook eens verder dan uw neus.
                            Difference is. That stuff pays for itself.

                            Drop your nose out the air, and you might see past yours too.

                            Anyway, have fun with whatever you choose. My point is that put a D40x user next to a D4XMKIV user and the images will hard to split.

                            The extra's, sure. bigger viewfinder, button for this, button for that. etc etc. All luxury items really. Handy, make the job easier, but hardly essential for the majority of camera buyers.

                            As Rudy said.
                            D40x + a kit of 2 AFS lenses and most people are set for life.
                            Introduce them to a forum like this and then the bug bites and it all gets expensive.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Awel ...Hoe zit het ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Stefan1408 Bekijk bericht
                              Klopt als een bus. Ik zal de laatste zijn om te ontkennen dat de D40 zijn beperkingen niet heeft. Maar door de negatieve uitlatingen die je regelmatig leest zou je als D40-bezitter op den duur beginnen denken dat je een zware miskoop hebt gedaan...

                              Enfin, t'is niet mijn bedoeling om hierover een hele polemiek te starten. Wou gewoon maar even laten horen dat de D40 volgens mij wel degelijk veel waar voor zijn geld biedt. Het ontbreken van een AF-motor is een gebrek, maar niet onoverkomelijk.

                              Groet,
                              Stefan
                              Laat je zeker niet ontmoedigen. Het is en blijft een DSLR met al zijn voordelen. Sigma heeft overigens net 2 nieuwe interessante objectieven van HSM voorzien, nl de 17-70 f2.8-4.5 en 18-50 f2.8, dus is er weeral meer keuze voor D40 gebruikers

                              MVG,
                              Last edited by frank207be; 25 juli 2007, 17:30. Reden: aangevuld

                              Comment

                              Working...
                              X