Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nuttige info nieuw toestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nuttige info nieuw toestel

    Hoi, ik ben op zoek naar een goede camera.
    Nu is mijn vraag wat koop ik best?
    Met welk toestel zal ik de mooiste foto's bekomen?

    Een canon ixus (75,850,950), sony (W80,T20,N2), panasonic (FX30,FZ8)
    (andere sugesties ook welkom)

    Rond de 400 € zou ik voor het toestel uitgeven (mag ietsjes meer zijn)
    Zal meestal gebruikt worden om wagens en personen te fotograferen.

    Graag wat info
    Thanks

  • #2
    Re: Nuttige info nieuw toestel

    Naar mijn bescheiden mening...ik zou een Canon nemen . Ik heb er ondertussen al aardig wat gehad (Powershot A85, 800IS, G7, Powershot S5, Ixus 65, ixus 75,...) en ben steeds tevreden van de resultaten. Ze hebben allemaal face detection dus om personen te fotograferen zit je al zeker goed . De G7 heeft echter mijn persoonlijke voorkeur, de foto's zijn haarscherp met dit toestel en de ruis blijft beperkt.

    Comment


    • #3
      Re: Nuttige info nieuw toestel

      Elders kan je lezen dat de FZ18 op komst is (Panasonic). 18 x optische zoom en vertrekkend van 28mm.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Nuttige info nieuw toestel

        je kan met alle toestellen goed foto's maken. tzijn de hersenen en het oog van het manneke dat het toestel vasthoudt dat bepalend zijn.......
        Sony RX10 Mark IV
        nog een fijne dag verder!
        Guido

        Comment


        • #5
          Re: Nuttige info nieuw toestel

          Wat is ietsje meer ?
          Voor €576 heb je een Canon 350D !
          Een van de meest verkochte digitale spiegelreflex camera's
          Mogelijks vind je er eentje tweede hands want de EOS 400D is zijn opvolger en je hebt altijd lui die per sé het nieuwste willen.
          Ik heb een 350 D en hij is beestig goed !

          Hangt ervan af of je fotografie echt als hobby gaat beschouwen.
          Indien wél dan vind ik het belangrijk dat je later eens van objectief kan wijzigen. Dit schept immers immense mogelijkheden van ander licht en dat is wat fotografie is 'schrijven met licht'.
          WICKED WIKKE

          Comment


          • #6
            Re: Nuttige info nieuw toestel

            Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
            je kan met alle toestellen goed foto's maken. tzijn de hersenen en het oog van het manneke dat het toestel vasthoudt dat bepalend zijn.......
            Denk je dat , deels heb je gelijk, maar tegenwoordig kun je nu eenmaal niet meer om de kracht van materiaal heen. Fotografeer jij dan soms met een oud ruisbakske met 1mio pixeltjes
            Voor 400 euro kun je al best wat moois kopen, hou ook nog rekening met een tasje, geheugen, batterijen enz...
            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

            Comment


            • #7
              Re: Nuttige info nieuw toestel

              Fuji F31!

              Relatief goedkoop. Beste ruis kwaliteit verhouding. Sterkste accu en sluiter/diafragma voorkeuze.
              Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

              Comment


              • #8
                Re: Nuttige info nieuw toestel

                de pana fz50.

                groot bereik
                mooie kleuren
                beeldstabilisatie
                manuele scherpstelling
                veel mogelijkheden voor digitaal "compact"
                nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                Comment


                • #9
                  Re: Nuttige info nieuw toestel

                  Voor RDB: Mijn oud bakse is een sony alpha van verleden jaar....en trouwens, mijn analoge camera's die ik liggen heb doen het nog prima!
                  Last edited by guido1956; 26 juli 2007, 19:58.
                  Sony RX10 Mark IV
                  nog een fijne dag verder!
                  Guido

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nuttige info nieuw toestel

                    350D tweedehands HIER op deze site aangeboden voor €450
                    WICKED WIKKE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nuttige info nieuw toestel

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Elders kan je lezen dat de FZ18 op komst is (Panasonic). 18 x optische zoom en vertrekkend van 28mm.
                      Is er eentje dat ik met argusogen volg, voor die gelegenheden waar mijn groot geschut te onhandig wordt
                      fotosite

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nuttige info nieuw toestel

                        Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                        Denk je dat , deels heb je gelijk, maar tegenwoordig kun je nu eenmaal niet meer om de kracht van materiaal heen. Fotografeer jij dan soms met een oud ruisbakske met 1mio pixeltjes
                        Voor 400 euro kun je al best wat moois kopen, hou ook nog rekening met een tasje, geheugen, batterijen enz...
                        Hallo,

                        Ik kan het niet helpen om hier even op te reageren Ik moet wel zeggen dat guido1956 wel een beetje gelijk heeft! Ik zie soms foto's van mensen met een DSLR en dan zie ik er van diegenen die een "DSLR like" camera hebben (of prosumer...wat je het ook mag noemen). En ik durf eerlijk te zeggen dat sommige met hun "dslr like/prosumer" camera soms schonere foto's kunnen nemen dan die met de dslr. Ik heb het niet over mensen hier op Belgium Digital, maar in het algemeen (ik neus nogal veel rond op vanalle foto sites)...dus ja, het ligt toch heel veel aan diegene wat de camera behandelt!

                        Ik heb tot een goed jaar geleden met een 1.3 megapixel digitale camera rond gelopen die geen manuele opties had. Je kan eens kijken op 1 van mijn posts op BelgiumDigital met 3 foto's die ik met die 1.3 mp camera genomen heb!

                        Vier foto's die uit die 1.3 megapixel camera kwamen staan in een boek! Ondertussen is fotografie een grotere hobby geworden en ben ik dus overgestapt naar iets beters, met veel meer megapixels en vele manuele opties! Dus inderdaad, je kan niet heen kijken om die nieuwe camera's die natuurlijk meer opties hebben en betere kwaliteit!

                        @ Gattuso: Ik denk dat eender van die 3 camera goede resultaten zullen geven!

                        Veel succes met het kiezen,
                        Ann

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nuttige info nieuw toestel

                          Absoluut akkoord met Ann75 een mooie foto begint bij het oog van de fotograaf. FOTOGRAFIE betekent immers 'schrijven met licht'.
                          Geef een analfabeet gerust de duurste pen die er is, hij zal er geen poëzie mee neerpennen vrees ik, lol.
                          WICKED WIKKE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nuttige info nieuw toestel

                            Oorspronkelijk geplaatst door Ann75 Bekijk bericht
                            Hallo,

                            Ik kan het niet helpen om hier even op te reageren Ik moet wel zeggen dat guido1956 wel een beetje gelijk heeft! Ik zie soms foto's van mensen met een DSLR en dan zie ik er van diegenen die een "DSLR like" camera hebben (of prosumer...wat je het ook mag noemen). En ik durf eerlijk te zeggen dat sommige met hun "dslr like/prosumer" camera soms schonere foto's kunnen nemen dan die met de dslr. Ik heb het niet over mensen hier op Belgium Digital, maar in het algemeen (ik neus nogal veel rond op vanalle foto sites)...dus ja, het ligt toch heel veel aan diegene wat de camera behandelt!

                            Ik heb tot een goed jaar geleden met een 1.3 megapixel digitale camera rond gelopen die geen manuele opties had. Je kan eens kijken op 1 van mijn posts op BelgiumDigital met 3 foto's die ik met die 1.3 mp camera genomen heb!

                            Vier foto's die uit die 1.3 megapixel camera kwamen staan in een boek! Ondertussen is fotografie een grotere hobby geworden en ben ik dus overgestapt naar iets beters, met veel meer megapixels en vele manuele opties! Dus inderdaad, je kan niet heen kijken om die nieuwe camera's die natuurlijk meer opties hebben en betere kwaliteit!

                            @ Gattuso: Ik denk dat eender van die 3 camera goede resultaten zullen geven!

                            Veel succes met het kiezen,
                            Ann
                            Ik zei ook deels hé Ann , maar je kan er niet omheen dat je in bepaalde situaties over geschikt materiaal moet beschikken om het tot een deftig resultaat te brengen... ik neem aan dat je nog geen vergrotingen van A1 formaat hebt gemaakt met je 1.3mio pixel cameraatje...
                            Probeer maar eens in slechte lichtomstandigheden bvb waterski te fotograferen met een F5.6 teleobjectief bvb. aan een goed fotografisch inzicht heb je dan maar weinig denk ik hé...
                            Maar het is idd altijd zo dat er nog geen camera bestaat met een goed fotografisch oog
                            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nuttige info nieuw toestel

                              Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                              Ik zei ook deels hé Ann , maar je kan er niet omheen dat je in bepaalde situaties over geschikt materiaal moet beschikken om het tot een deftig resultaat te brengen... ik neem aan dat je nog geen vergrotingen van A1 formaat hebt gemaakt met je 1.3mio pixel cameraatje...
                              Probeer maar eens in slechte lichtomstandigheden bvb waterski te fotograferen met een F5.6 teleobjectief bvb. aan een goed fotografisch inzicht heb je dan maar weinig denk ik hé...
                              Maar het is idd altijd zo dat er nog geen camera bestaat met een goed fotografisch oog
                              Hallo Hallo,

                              Ik weet zeker wel wat je bedoelt hoor! Voor mij gaat het vooral om het fotograferen van landschappen en die oude camera deed heel goed zijn best! Natuurlijk na zoveel tijd en meer interesse in fotografie begint het toch te kriebelen voor iets waar je zelf controle hebt over de camera. Want zo'n 1.3mp geeft je niet zoveel mogelijkheden. En dan begon ik hier en daar ook e-mails te ontvangen van mensen die geinteresseerd waren om mijn foto's te gebruiken. Tja en meestal om iets in een boek te zetten of poster formaat...dan heb je wel een camera met meer mp's nodig!

                              Vandaar dat ik ook ben overgestapt op iets degelijkers. En inderdaad met die 1.3mp camera kan ik niet zo'n mooie bewegende beelden vastleggen want het was een "point & shoot" camera met geen manuele opties. En voor het afdrukken zou het waarschijnlijk niet goed zijn op A1 formaat. Een foto van de grootte van een half blad ging wel en met nog zeer goedekwaliteit (12cm x 17cm).

                              Nu goed, ik zou niet meer terug willen gaan naar mijn oude camera, maar ik heb er mijn plezier aan gehad en zal die camera nooit afbreken. Ik heb op die 5 jaar dat ik die camera had zoveel positieve complimenten gehad over mijn foto's...niet te geloven! Vandaar dat ik opnieuw voor een Sony gegaan ben.

                              Een goed weekend aan jullie allen!
                              Groetjes uit een zonnig en warm (26 graden) Vancouver,
                              Ann

                              Comment

                              Working...
                              X