Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oly P1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oly P1

    Vandaag de Chasseurs d'Images gekocht, waar een hele pagina wordt gewijd aan de nieuwe P1 (hij heeft nog steeds geen officiële naam.)

    Ik denk dat ik hier voor de Olympiïsten hier niks nieuws ga vertellen, maar lees vooral door, het wordt nog interessant:
    - 12 Mpix Mos Live sensor van Panasonic,
    - D-lighting waardoor het contrast kan verbreed worden,
    - Live view (en blijkbaar zou die de modussen a en b overnemen van de E330.) De live view zou verbeterd zijn in die zin dat hij sneller zou reageren.
    - snelle AF (aangekondigd als zijnde sneller dan de EOS 30D en de Nikon 200D ) met 11 AF-punten (maar andere bronnen spreken van 14 en zelfs 16 punten?) Eén van de zwakke punten bij Oly wordt aangepakt!
    - première voor Oly: wireless flash met twee nieuw te introduceren flitsen. Later zou er nog een derde (macroflash) bijkomen. De ingebouwde flits kan dienen als master. Eindelijk, zou ik zeggen, daar hebben de Olympiïsten lang op moeten wachten...
    - Verbeterde zoeker: helderder dan 200D (alweer! en alweer ! )met een vergrotingsfactor van 1,15x (is dus reëel 0,58x - dat begint er al op te gelijken.) Meteen nog een achillespees aangepakt.
    - 5 fps
    - weather sealed
    - ondersteuning voor nieuw te introduceren objectieven met ultrasone motor (nog een première)
    - beeldstbilisatie door CCD shift met aangekondigd tot 5 (!!!!!!!! ) stops winst. Feit is natuurlijk dat het 4:3 systeem dat toelaat omwille van de kleinere CCD dan de concurrentie, waardoor minder gewichtsinertie bestaat.
    - zelfs de stofreductie (zogenaamde SWF filter) zou aangepakt zijn en og performanter zijn...
    - nieuwe batterij aangekondigd als zijnde een dubbele autoonomie tov. de E1.
    - Batterijgrip (ook weather sealed)

    Dat is het zo'n beetje (alsof dat al niet genoeg was!), al kan het zijn dat ik nog ditjes en datjes heb vergeten.

    Wist je allemaal, zei u? Juist, behalve:
    - de vertraging van de P1 komt, aldus CI, door de vertraging die Panasonic opgelopen heeft in de ontwikkeling van de MOS live. Panasonic wou bij deze sensor gewoon niks aan het toeval overlaten en de ontwikkeling heeft meer tijd gekost dan initieel gepland.
    - Oly zet de specificaties uit tov de Nikon D200 en de EOS 30D. De specificaties van de opvolger van de D200 en de D40 die ongeveer gelijktijdig met de Alpha 200 en de P1 zullen geïntroduceerd worden liggen ongeveer vast (en eigenlijk verandert er weinig.

    Niks opgevallen? high end amateur model. Dwz:
    a) P1 is niet het topmodel van Oly,
    b) ergo: prijs ligt ongeveer vast; grosso modo €1200 - €1600 winkelprijs. Straatprijs moet nog een stuk lager liggen,
    c) het topmodel staat ook al in de steigers. Voorzien voor Q3 van 2008 (Photokina, remember?)

    Er zullen hier botten gekraakt worden...

    TTH:
    De anderen reageren:
    - Canon EOS 40D: oude wijn en nieuwe zakken (sorry, maar een 30D met 12 Mpix en live view vind ik weinig fascinerend.)
    - Nikon D200x: idem dito. Verbeterde batterij en betere AF (men spreekt van een nieuwe sensor, identiek aan de D2X. D-lighting. Natuurlijk is het wel zo dat men geen winning team moet veranderen.
    - Sony Alpha 200: essentieel een D7D maar op heel wat punten verbeterd en de bekende 'Sony' touch. 12 Mpix.
    - Pentax K10D super: totnogtoe weinig van gewten. Zoals bij Nikon moet er hier weliswaar weinig aan verandert worden. Deze camera staat nog steeds zij mannetje...

    Al die nieuwigheden te verwachten tussen nu en eindejaar...
    http://www.digifotofreak.nl

  • #2
    Re: Oly P1

    Bedankt voor de info . . . sommige merken worden al eens vergeten, goed dat er leden zijn die zo'n dingen af en toe eens melden . . .
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Oly P1

      Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
      Er zullen hier botten gekraakt worden...
      Dat valt nog af te wachten Die oude wijn in nieuwe zakken is immers nog van zeer goede kwaliteit door de gebruikte technologie die ondertussen beproefd en geperfectioneerd is

      Mij lijkt het four/thirds sensor systeem voor de kritische camera consument minder aantrekkelijk. Hoe gaan ze bv het diffractie probleem aanpakken? 12MP op een 2.0x crop sensor begint waarschijnlijk al aan scherpte te verliezen vanaf f5.6 Bij 12.4 MP op 1.5x crop sensor zoals de D2x treden de symptomen immers al op vanaf f8 en zijn ze duidelijk merkbaar boven f11. En wat met de hoge ISO ruis, toch het punt waar tegenwoordig zeer veel om te doen is?

      En wat zegt snelle AF op zich? Tracking algoritmes en focus lock zijn minstens even belangrijk. Overigens moet nog een heel gamma met USM objectieven uitgebracht worden

      Zelfde met die flash... wireless is leuk, maar gaan ze de anderen kunnen evenaren qua resultaat?

      Versta me niet verkeerd... Ik sta gewoon wat kritischer tegenover zo'n aankondiging maar ik vind het wel fantastisch dat er meer concurrentie komt

      MVG,

      Comment


      • #4
        Re: Oly P1

        Tja Marc dit ziet er een leuke camera uit maar het geeft ook al aan hoe gekleurd jouw beeldvorming is.

        30D opvolger is volgens jou niet interessant( alhoewel we niet weten of die specs correct zijn). Nochtans als ik je lijstje overloop is zowat alles wat je zo interessant vind ook te vinden op die opvolger. Je zou deze dus eigenlijk ook moeten interessant vinden.

        D200x: Ook hier is zowat alles aanwezig wat je zo interessant vindt op de camera. Je zou deze dus ook interessant moeten vinden.

        Nieuwe alpha: Weer zowat alles aanwezig dus deze zou je ook interessant moeten vinden....

        Pentax K10D: dat is de enigste die je dan interessant lijkt te vinden en tja.....

        Nogal gekleurde opmerkingen moet ik zeggen vooral dat je met de voordelen van deze camera's tov die OLY dan nog helemaal geen rekening houdt.

        Ik vind het ook heel goed dat Oly met zoiets komt en ik hoop dat ze succesvol zijn. Net zoals ik hoop dat pentax en sony succesvol zijn want de markt zoals ze nu is met 2 dominante spelers is niet goed voor ons. Maar de realiteit lijkt mij toch dat dit toestel niet zo fantastisch is als je het wil doen voorkomen.

        Comment


        • #5
          Re: Oly P1

          Fijn voor Oly fans die staan te popelen om hun systeem te upgraden!! Ook fijne specs overigens, maar niets dat me echt spijt doet hebben in een ander systeem te zitten.

          Maar dat ik nooit naar een 4/3 systeem zal overstappen weet je intss al hé...

          Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
          - Pentax K10D super: totnogtoe weinig van gewten. Zoals bij Nikon moet er hier weliswaar weinig aan verandert worden. Deze camera staat nog steeds zij mannetje...
          De K10D zal mij idd nog een tijdje ruimschoots voldoen. Vermits ik aan 3fps altijd wel genoeg zal hebben (niet door m'n onderwerpen maar door m'n shooting stijl) zie ik niks waarvoor ik zou moeten veranderen.
          Overigens, de geruchten stellen dat de K10D Super niet zo wezenlijk verschillend zal zijn van de K10D en geen nieuwe technologie zou hebben zoals de K100D Super dat wel heeft tov de K100D. Een firmware upgrade zou iedere K10D op "Super" niveau kunnen brengen (vgl de *istDS2 vs de *istDS). Volgens de geruchten dan toch hé!!

          Wim
          Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

          Comment


          • #6
            Re: Oly P1

            Inderdaad er gaan heel wat nieuwe modellen in het mid-segment op de markt gebracht worden tussen nu en kerstmis. Olympus heeft met de E-410 al aangetoond dat ze zeer vooruitstrevend en schijnen dit te bevestigen met de P1, als we Cd'I mogen geloven. Andere zijn misschien meer gewoon dan ik denk ik, voor mij is het alle sinds een indrukwekkende lijstje van specificaties waar toch een aantal concurrenten gaan van wakker liggen.

            Meer en meer duiken er ook geruchten op dat de nieuwe Sony een 12,8 mp sensor zou mee krijgen, en dit aan 10 frames per seconde (JPEG). De vraag is gaat de D2007 en de K10DS die zelfde sensor meekrijgen. Heb echter nergens iets vernomen over live-view voor de Sony.

            Comment


            • #7
              Re: Oly P1

              @Kev:
              Zelfs jij zal toch moeten toegeven dat de EOS 30D achter ligt op de concurrentie die momenteel getrokken wordt door de 200D (bovenaan het segment) en de K10D (onderaan.) Om maar iets te zeggen: de zoeker is nog steeds hetzelfde pietepeuterig ding waar de kopers van de D30 ook al recht op hadden en Canonisten hebben in dit segment nog steeds geen recht op weathersealing.

              Als ik CI mag geloven worden deze elementen nog steeds niet aangepakt. Zoals ik het lees in CI is de 40D weinig meer dan een 30D met 12 Mpix en live view... Nu ja, het zal Canon natuurlijk weer niet stoppen om ze als zoete broodjes te verkopen.

              Wat de Oly meer zal bieden dat ik zeker als pré ervaar:
              - weather sealing,
              - betere zoeker (maar, ik geef toe, -op papier- heisen ze zich daarmee net over de 30D; nog steeds niet om de champagneflessen te kraken.)
              - wireless flash met ingebouwde flits als master. Bij Canon moet je als ik me niet vergis een masterflits gebruiken of dat veel te duur accesoirke.)
              - beeldstabilisatie dmv CCD-shift. Als ze het kunnen waarmaken die 5 stops, dan geven ze Canon gewoon het nakijken. Want bij Canon geen groothoekopnames mogelijk met beeldstabilisatie + ieder objectief is meteen gestabiliseerd (scheelt weeral in de aanschaf.)
              - de stofreductie (die wél werkt dit itt. Pentax, Sony en Canon.)

              In dit segment plaats ik momenteel Nikon met de 200D op één, met een K10D op een dichte tweede plaats. Daar zou deze Oly eens heel dicht kunnen gaan aan likken..., en ik wou enkel aangeven dat de anderen wakkergeschoten zijn en vlug, vlug een updatje uitbrengen.

              Trouwens Kev, waar haal je het vandaan dat ik de K10D super als enige interessant zou vinden in dit lijstje? Ik vind ze allemaal interessant (behalve dan de 40D, dat heb je wel goed ingeschat... Man, haal jij soms nog die Canon bril van je hoofd, of ga je er ook mee slapen?
              Last edited by MarcFoto; 25 juli 2007, 21:25.
              http://www.digifotofreak.nl

              Comment


              • #8
                Re: Oly P1

                Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                Dat valt nog af te wachten Die oude wijn in nieuwe zakken is immers nog van zeer goede kwaliteit door de gebruikte technologie die ondertussen beproefd en geperfectioneerd is
                Bof, de verkoopscijfers van de 30D zijn in elkaar gezakt sinds Alpha 100, D200, 400D en K10D. De anderen moeten dus wel iets goed gedaan hebben...


                Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                Mij lijkt het four/thirds sensor systeem voor de kritische camera consument minder aantrekkelijk. Hoe gaan ze bv het diffractie probleem aanpakken? 12MP op een 2.0x crop sensor begint waarschijnlijk al aan scherpte te verliezen vanaf f5.6 Bij 12.4 MP op 1.5x crop sensor zoals de D2x treden de symptomen immers al op vanaf f8 en zijn ze duidelijk merkbaar boven f11. En wat met de hoge ISO ruis, toch het punt waar tegenwoordig zeer veel om te doen is?
                Ja en nee.
                - diffractie: scherptediepte ligt al een stuk hoger als bij de rest, dus een nood aan lagere diafragma's is er essentieel niet. De Zuiko D's zijn super, zoveel is ondertussen al bewezen, dus één en ander komt wel goed, ben ik overtuigd. Ik heb in elk geval nog niks gelezen over verlies aan scherpte door diffractie bij de laatste generatie (E410 en E510.)
                - ruis: is volgens mij (maar wie ben ik) overrated. Als ik zie hoe belachelijk laag ruisniveau's zijn bij de K10D, dan zou ik mij daaromtrent weinig zorgen maken...

                Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                En wat zegt snelle AF op zich? Tracking algoritmes en focus lock zijn minstens even belangrijk. Overigens moet nog een heel gamma met USM objectieven uitgebracht worden
                Zoals ik zei: wait and see. Al zie ik zelf niet in hoe ze Nikon gaan kloppen op hun eigen terrein...

                Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                Zelfde met die flash... wireless is leuk, maar gaan ze de anderen kunnen evenaren qua resultaat?
                Mijn mening? Volmondig ja. In het verleden heeft Oly al meer aangetoond dat ze best wel in staat zijn iets tot een goed eind te brengen. Oly was trouwens uitvinder van TTL flash en multi TTL flash.

                Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                Versta me niet verkeerd... Ik sta gewoon wat kritischer tegenover zo'n aankondiging maar ik vind het wel fantastisch dat er meer concurrentie komt

                MVG,
                Op papier ziet het er in elk geval interessant uit en dit najaar beloofd spannend te worden, dat is het enige wat ik wou meegeven...
                Last edited by MarcFoto; 25 juli 2007, 21:25.
                http://www.digifotofreak.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Oly P1

                  Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                  Bedankt voor de info . . . sommige merken worden al eens vergeten, goed dat er leden zijn die zo'n dingen af en toe eens melden . . .
                  Txs, mijn idee!
                  http://www.digifotofreak.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Oly P1

                    Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
                    Overigens, de geruchten stellen dat de K10D Super niet zo wezenlijk verschillend zal zijn van de K10D en geen nieuwe technologie zou hebben zoals de K100D Super dat wel heeft tov de K100D. Een firmware upgrade zou iedere K10D op "Super" niveau kunnen brengen (vgl de *istDS2 vs de *istDS). Volgens de geruchten dan toch hé!!

                    Wim
                    De geruchten gaan dat de super een andere (lees: betere) sensor zou krijgen. Als mogelijke leveranciers worden weerhouden: Kodak en Samsung. Pentax zou af willen van de Sony sensor, omwille van het feit dat Sony het niet heel eerlijk zou spelen (de sensor van de 200D is exclusief voor Nikon geproduceerd en Pentax wil een toestel op de markt brengen met een hogere frame rate, wat met de bestaande sensor niet mogelijk is.)

                    Nee Wim, ik weet dat Oly niet je ding is, maar ik juich meer concurrentie alleen maar toe. Oly heeft zich trouwens vast voorgenomen om de derde speler te worden (na Canon en Nikon), en ze zijn goed onderweg, getuige de E410 en E510 die de deur uitvliegen... Die derde plaats wordt momenteel bezet door Pentax... Och ja, en laten we Sony niet vergeten die vorig jaar aankondigde marktleider te willen worden. 't Wordt drummen dara vooraan...
                    http://www.digifotofreak.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Oly P1

                      Ontzettend goed nieuws voor alle Olly gebruikers. Zeker de mensen die een E1 hebben en nu wel eens willen upgraden. Ik blijf voorlopig lekker door fotograferen met mijn E330 die door al de nieuwigheden lekker goedkoop de deur uit ging... Overigens ook met de Pentax hoor. En leuk om ook eens wat Olly nieuws hier te lezen...

                      Bart

                      Comment


                      • #12
                        Re: Oly P1

                        Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                        @Kev:
                        Zelfs jij zal toch moeten toegeven dat de EOS 30D achter ligt op de concurrentie die momenteel getrokken wordt door de 200D (bovenaan het segment) en de K10D (onderaan.) Om maar iets te zeggen: de zoeker is nog steeds hetzelfde pietepeuterig ding waar de kopers van de D30 ook al recht op hadden en Canonisten hebben in dit segment nog steeds geen recht op weathersealing.
                        Tja zoals ik al zei bekijk je alles nogal gekleurd. Voor het moment kan er nog altijd geen enkele concurrent de concurrentie met de 30D of zelfs de oude 20D aan als het op beeldkwaliteit aankomt. De zoeker is iets waar de 30D gebruikers niet echt over klagen en niet echt iets om te vernoemen als je het mij vraagt maar dat is persoonlijk natuurlijk. D200 is met namen niet beter in de praktijk. Wheathersealing is een gimmick als je het mij vraagt en voor het prijsverschil met bijv de D200 koop je 10 raincovers die een veel betere sealing geven dan eenderd welke weathersealing. Als dat voor jou achterliggen is dan hoop ik dat canon nog jaren achterligt. Ik krijg alleen veel meer waar voor mijn geld.
                        Als ik CI mag geloven worden deze elementen nog steeds niet aangepakt. Zoals ik het lees in CI is de 40D weinig meer dan een 30D met 12 Mpix en live view... Nu ja, het zal Canon natuurlijk weer niet stoppen om ze als zoete broodjes te verkopen.

                        Wat de Oly meer zal bieden dat ik zeker als pré ervaar:
                        - weather sealing,
                        - betere zoeker (maar, ik geef toe, -op papier- heisen ze zich daarmee net over de 30D; nog steeds niet om de champagneflessen te kraken.)
                        - wireless flash met ingebouwde flits als master. Bij Canon moet je als ik me niet vergis een masterflits gebruiken of dat veel te duur accesoirke.)
                        - beeldstabilisatie dmv CCD-shift. Als ze het kunnen waarmaken die 5 stops, dan geven ze Canon gewoon het nakijken. Want bij Canon geen groothoekopnames mogelijk met beeldstabilisatie + ieder objectief is meteen gestabiliseerd (scheelt weeral in de aanschaf.)
                        - de stofreductie (die wél werkt dit itt. Pentax, Sony en Canon.)
                        Uit die lijst mag je dus stofreductie en betere zoeker schrappen. Want je argument dat deze op een canon niet zouden werken is wel heel zwak.
                        Die 5 stops van de IS tja eerst zien dan geloven he want tot nu toe halen de lenstabilisaties het nog steeds zonder teveel moeite van de in-body's. Veel geloof hecht ik daar dus nog niet aan.
                        En die 2 anderen tja hopelijk minder prijsverschil als tussen D200 en 30D he want dat is zo groot dat deze helemaal verwateren. En we zullen het maar niet hebben over de nadelen tov canon die ze nog steeds niet benaderen.
                        en ik wou enkel aangeven dat de anderen wakkergeschoten zijn en vlug, vlug een updatje uitbrengen.
                        Vond ik heel goed en ik hoop vooral dat ze heel succesvol zijn want dat is voor ons allemaal goed. Nu is de dominantie van canon en nikon te groot.
                        Trouwens Kev, waar haal je het vandaan dat ik de K10D super als enige interessant zou vinden in dit lijstje? Ik vind ze allemaal interessant (behalve dan de 40D, dat heb je wel goed ingeschat... Man, haal jij soms nog die Canon bril van je hoofd, of ga je er ook mee slapen?
                        Uit je text natuurlijk. Een canon bril heb ik niet en gelukkig jouw oogkleppen ook niet.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Oly P1

                          Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                          Ja en nee.
                          - diffractie: scherptediepte ligt al een stuk hoger als bij de rest, dus een nood aan lagere diafragma's is er essentieel niet. De Zuiko D's zijn super, zoveel is ondertussen al bewezen, dus één en ander komt wel goed, ben ik overtuigd. Ik heb in elk geval nog niks gelezen over verlies aan scherpte door diffractie bij de laatste generatie (E410 en E510.)
                          - ruis: is volgens mij (maar wie ben ik) overrated. Als ik zie hoe belachelijk laag ruisniveau's zijn bij de K10D, dan zou ik mij daaromtrent weinig zorgen maken...
                          Er bestaan wel topics over diffractie in de Oly forums op DPR en daar wordt bevestigd wat ik vermoedde, en je ziet dit inderdaad gecompenseerd worden door lichtsterke maar ook soms zeer dure Zuiko's De gemiddelde consument zal er waarschijnlijk weer niet van wakker liggen hé

                          Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                          Op papier ziet het er in elk geval interessant uit en dit najaar beloofd spannend te worden, dat is het enige wat ik wou meegeven...
                          Ongetwijfeld

                          MVG,

                          Comment


                          • #14
                            Re: Oly P1

                            Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                            De geruchten gaan dat de super een andere (lees: betere) sensor zou krijgen. Als mogelijke leveranciers worden weerhouden: Kodak en Samsung. Pentax zou af willen van de Sony sensor, omwille van het feit dat Sony het niet heel eerlijk zou spelen (de sensor van de 200D is exclusief voor Nikon geproduceerd en Pentax wil een toestel op de markt brengen met een hogere frame rate, wat met de bestaande sensor niet mogelijk is.)

                            Nee Wim, ik weet dat Oly niet je ding is, maar ik juich meer concurrentie alleen maar toe. Oly heeft zich trouwens vast voorgenomen om de derde speler te worden (na Canon en Nikon), en ze zijn goed onderweg, getuige de E410 en E510 die de deur uitvliegen... Die derde plaats wordt momenteel bezet door Pentax... Och ja, en laten we Sony niet vergeten die vorig jaar aankondigde marktleider te willen worden. 't Wordt drummen dara vooraan...
                            Inderdaad Oly is goed op weg om nr 3 te worden, Sony heeft zich waarschijnlijk op de verkeerde concurrenten gericht (Nikon en Canon) en zal het moeilijk krijgen om op te boksen tegen Oly. En de lenzen van Oly (Zuiko) zijn voor zover ik weet ook van een superkwaliteit die zelfs door de Sony's moeilijk zal kunnen worden overtroffen.

                            Het wordt meer en meer duidelijk dat oudere zooms niet meer gaan voldoen aan de eisen van de nieuwe generatie DSLR's. Hetgeen een voordeel is voor Pentax,Oly en Sony is omdat deze volop bezig zijn hun bescheiden lenzen park aan te vullen met lenzen die voldoen aan hedendaagse standaards.

                            De grote verliezers in dit segment zullen waarschijnlijk Nikon en Pentax zijn.
                            Nikon heeft in dit segment momenteel het grootste marktaandeel gevolgd door Pentax, en die gaan daar logischer wijs een deel van moeten afstaan. (aan oly,sony en canon)

                            Hoop dat Sony het hier niet gaat halen door hun krachtige marketing machine die ze waarschijnlijk uit stal zullen halen, maar dat de markt uiteindelijk eens bepaalt wordt door mate van kwaliteit en innovatie.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Oly P1

                              Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                              Het wordt meer en meer duidelijk dat oudere zooms niet meer gaan voldoen aan de eisen van de nieuwe generatie DSLR's. Hetgeen een voordeel is voor Pentax,Oly en Sony is omdat deze volop bezig zijn hun bescheiden lenzen park aan te vullen met lenzen die voldoen aan hedendaagse standaards.
                              Dat was 2 jaar geleden al duidelijk met de D2x Welke Nikon objectieven gaan er overigens niet meekunnen ? Zowel het consumenten als pro zoom segment is up-to-date, enkel de korte lichtsterke primes hebben dringend een update nodig.

                              Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                              De grote verliezers in dit segment zullen waarschijnlijk Nikon en Pentax zijn.
                              Nikon heeft in dit segment momenteel het grootste marktaandeel gevolgd door Pentax, en die gaan daar logischer wijs een deel van moeten afstaan. (aan oly,sony en canon)
                              Het kan natuurlijk alle kanten uit, maar wie zegt dat de laatkomers een groot marktaandeel gaan veroveren

                              MVG,

                              Comment

                              Working...
                              X