Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Miskoop Casio ex-z75

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Miskoop Casio ex-z75

    Hoi,

    Ik had voor mijzelf en men vriendin de casio ex-z75 gekocht vandaag, maar wat een miskoop! Ondanks dat ik op internet positieve reacties had gelezen, vind ik het toestel dramatisch presteren.

    De foto's zijn ondanks de 7.2mp van dramatische kwaliteit, bijna minder dan sommige gsm toestellen!

    Voorbeeldfoto: http://www.productervaring.nl/test/casio.jpg

    Ligt dat nou aan een instelling of zijn er nog mensen met deze ervaring?

  • #2
    Re: Miskoop Casio ex-z75

    Niemand commentaar? Ik heb morele steun nodig na mijn miskoop

    Comment


    • #3
      Re: Miskoop Casio ex-z75

      Het toestel kost minder dan veel GSM toestellen! Ik denk dat je verwachtingen niet helemaal realistisch zijn.

      - Licht dat door een bladerdak schijnt is ook voor veel DSLR lenzen die twee keer meer kosten dan jouw camera een probleem, met net dezelfde optische effecten tot gevolg.
      - Die 7 megapixels leveren minder detail dan de 6 megapixel van mijn D70 maar de vraag is of je op een 10x15 afdruk veel verschil gaat zien. PhotoShop is voor elk toestel genadeloos als je elk apart pixeltje bekijkt. Druk eens een paar foto's af - dan zie je dat 'pixelpeeping' verloren tijd is.
      - Een tikje meer scherpte is denkelijk wel ergens in te stellen in de menu's van de camera.
      - Een goed onderwerp en goede compositie zijn belangrijker dan technische perfectie. Door minder geld uit te geven aan een camera is het budget voor interessante tripjes misschien wat groter en het ene compenseert het andere
      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

      Comment


      • #4
        Re: Miskoop Casio ex-z75

        Tja, ook al kost het toestel maar 180 euro, de resultaten had best wat beter mogen zijn. Ik denk dat mijn gsm dezelfde kwaliteit van foto's heeft
        Had je nu even op dit forum gezocht, dan had je zeker gevonden dat velen een bvb een Fuji F31 gebruiken en daar heel tevreden van zijn. Als ik me niet vergis ligt dat ergens binnen dezelfde prijsklasse...of ga voor een Canon A710IS, A570IS. Als ik van jou was, ik ging terug naar de winkel en ruilde de handel in.

        Succes!

        Comment


        • #5
          Re: Miskoop Casio ex-z75

          Ga ik een verschil merken in de afdrukkwaliteit of niet? Kan ik de iso waarde best op automatisch zetten of op 400 ofzo?

          Comment


          • #6
            Re: Miskoop Casio ex-z75

            Oorspronkelijk geplaatst door Blaugrana85 Bekijk bericht
            Ga ik een verschil merken in de afdrukkwaliteit of niet? Kan ik de iso waarde best op automatisch zetten of op 400 ofzo?
            Iso 400 gebruik je best zo weinig mogelijk, ik heb zelf een Casio EX Z-750, en die geeft verschrikkelijk veel ruis op iso 400.


            Als het kan, stel dan de iso zo laag mogelijk in, maar hou er dan wel rekening mee dat je dan weer kans hebt op bewegingsonscherpte. Het heeft dus geen zin om in vrij donkere omstandigheden foto's te maken uit de hand op iso 100, want dan kom je toch thuis met onbruikbare bewogen foto's.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Miskoop Casio ex-z75

              De kwaliteit is in 't midden best OK, maar aan de randen vind ik het beneden alles... Ik zou hem gaan inruilen voor een degelijk equivalent van Canon, Nikon of Fuji of zo.
              ______
              www.vue.photo

              Comment


              • #8
                Re: Miskoop Casio ex-z75

                Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                De kwaliteit is in 't midden best OK, maar aan de randen vind ik het beneden alles... Ik zou hem gaan inruilen voor een degelijk equivalent van Canon, Nikon of Fuji of zo.
                Ik zou gaan voor 'n Ricoh R6.
                Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                MySite - All your base are belong to us - What you say

                Comment


                • #9
                  Re: Miskoop Casio ex-z75

                  Hier nog een foto genomen met de casio ex-z75: http://www.productervaring.nl/test/casiotest2.JPG

                  EEN SCHANDE!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Miskoop Casio ex-z75

                    Oorspronkelijk geplaatst door Blaugrana85 Bekijk bericht
                    Hier nog een foto genomen met de casio ex-z75: http://www.productervaring.nl/test/casiotest2.JPG

                    EEN SCHANDE!
                    ik denk echt wel dat je er veel te veel van verwacht hoor...
                    5DmkIII en wat glas

                    Comment


                    • #11
                      Re: Miskoop Casio ex-z75

                      Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                      ik denk echt wel dat je er veel te veel van verwacht hoor...
                      Doe ik toch niet? Dit is toch gewoon geen mooie foto? Ruis, korrelig, onscherp, ... als het in de afdrukkwaliteit maar niet veel uitmaakt...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Miskoop Casio ex-z75

                        Oorspronkelijk geplaatst door Blaugrana85 Bekijk bericht
                        Doe ik toch niet? Dit is toch gewoon geen mooie foto? Ruis, korrelig, onscherp, ... als het in de afdrukkwaliteit maar niet veel uitmaakt...
                        dat komt ervan zo'n hoge iso te gebruiken op een compactje
                        5DmkIII en wat glas

                        Comment


                        • #13
                          Re: Miskoop Casio ex-z75

                          Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                          dat komt ervan zo'n hoge iso te gebruiken op een compactje
                          iso staat op auto...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Miskoop Casio ex-z75

                            Oorspronkelijk geplaatst door Blaugrana85 Bekijk bericht
                            iso staat op auto...
                            met als gevolg dat de iso dus met weinig licht in hoogte schiet ...
                            5DmkIII en wat glas

                            Comment


                            • #15
                              Re: Miskoop Casio ex-z75

                              Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                              met als gevolg dat de iso dus met weinig licht in hoogte schiet ...
                              wat moet ik dan doen?:P

                              Comment

                              Working...
                              X