Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

modelvliegtuigen (dringend aub.)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • modelvliegtuigen (dringend aub.)

    Wat zou het belangrijkst zijn voor het fotograferen van vliegtuigen?

    De lens EF 70-300 F4,5-5,6 IS USM stab. en meer bereik.
    De lens EF 70-200 F2,8 L USM of Sigma EX APO DG HSM macro 2,8 (is de canon wel beter?)lichtsterker maar minder bereik,maar het is toch altijd buiten.(waarmee ik bedoel,is de extra lichtsterkte wel van belang)
    Last edited by heligeert; 25 juli 2007, 07:58.

  • #2
    Re: modelvliegtuigen

    Ik zou toch zeker opteren voor minstens een 300mm en Anti-Shake om relatief kleine en snelle modelvliegtuigen te fotograferen.
    Ik gebruik meestal de SIGMA 50-500, en vrijwel altijd tussen 400 en 500 mm.
    PENTAX-IstD,IstDS,K100D,K10D, K5, K1 en 50 analoge Pentaxen en de nodige lenzen) BD0376BE

    Comment


    • #3
      Re: modelvliegtuigen

      Ik vrees dat de auto-focus van de EF 70-300 F4,5-5,6 IS USM wat traag zal zijn voor uw toepassing. Ik zou opteren voor de 70-200L f:4 IS en eventueel nadien wat croppen indien nodig.
      Canon met glas...

      Comment


      • #4
        Re: modelvliegtuigen (dringend aub.)

        Ik denk er aan om de Sigma F2,8 te kiezen met later een 1,4 en of een 2x convertor.
        Ik denk dat dit een aanvaardbare oplossing is om en een lichtsterke portret en telelens te hebben en redelijk betaalbaar te blijven. Alles voor de hobby's maar de kerk moet toch wel ergens in het midden blijven staan!
        En als er een probleem zou zijn met bewegingsonscherpte bij het fotograferen van vliegtuigen denk ik dat een monopoot wel een oplossing kan bieden.
        Klopt mijn redenering een beetje of zie ik het verkeerd?

        Comment


        • #5
          Re: modelvliegtuigen (dringend aub.)

          staat trouwens een 70-200 2.8 van Sigma in aangeboden, zou ze zelf kopen, maar ik wil echt wel IS hebben, dus zal ik moeten doorsparen voor de Canon variant, maar ik heb al goede dingen gehoord van de Sigma 2.8 ... en je kan altijd nog een extender kopen later als blijkt dat je bereik te kort komt.

          Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

          Comment

          Working...
          X