Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bridge of DSLR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bridge of DSLR

    Hoi,

    ik ga overstappen van een P/S-toestel naar bridge of DSLR en zou graag jullie advies hebben.
    Ik gebruik het toestel voornamelijk voor landschapsfoto's en vakantiefoto's gebruiken. . Daarnaast wil ik het toestel ook gebruiken bij bezoeken aan autoraces en bij wielerwedstrijden. Ik trek er regelmatig op uit met de motor en dan zou het toestel ook mee moeten kunnen (kan dus best tegen wat trillingen). Qua prijs zou ik me toch willen beperken tot +- €600 (indien je wat kwxaliteit hebt voor dit bedrag natuurlijk.
    In eerste instantie zal ik nog heel wat in de automatische mode werken maar gaandeweg wil ik zelf het heft in handen nemen qua instellingen.

    Wat wil ik kopen : eerst was ik helemaal weg van de FUJI S9600, maar bij een bezoek/pas-sessie aan de fotowinkel werd me deze afgeraden en raadde men aan te gaan voor een NIKON D40 met de 2 kit-lenzen. Zoals die momenteel in de aanbieding is aan €699 en met €90 cashback zat die niet zo ver in prijs boven de fuji, maar het het grote voordeel zou de snelheidswinst zijn tov de Fuji. Dit vooral als ik denk aan het nemen van foto's tijdens auto- of wielerwedstrijden.
    Ben wat gaan zoeken op internet en kom tot volgende conclusies :
    - Fuji 9600 pro's : 1 toestel mee te sleuren met lens met ruim zoombereik, prijs, manuele zoomring, AA-batterijen ; con's : minder snel dan D40, geen beeldstabilisator, oubollig menu systeem, vreemde werkwijze om terug van slaapstand naar operationele mode te gaan.
    - Nikon D40 pro's : DSLR, dus snel, fijne menu's en hulp/tips ; con's : duurder, geen AF in body (alhoewel er blijkbaar toch al een grote keuze is aan aftermarket AF-lenzen), meer sleurwerk (altijd op pad met camera + 2 lenzen)

    Wat is volgens jullie de beste aankoop voor mijn situatie ?

    Alvast bedankt voor jullie input !!

  • #2
    Re: Bridge of DSLR

    Oorspronkelijk geplaatst door dbr Bekijk bericht
    Hoi,

    ik ga overstappen van een P/S-toestel naar bridge of DSLR en zou graag jullie advies hebben.
    Ik gebruik het toestel voornamelijk voor landschapsfoto's en vakantiefoto's gebruiken. . Daarnaast wil ik het toestel ook gebruiken bij bezoeken aan autoraces en bij wielerwedstrijden. Ik trek er regelmatig op uit met de motor en dan zou het toestel ook mee moeten kunnen (kan dus best tegen wat trillingen). Qua prijs zou ik me toch willen beperken tot +- €600 (indien je wat kwxaliteit hebt voor dit bedrag natuurlijk.
    In eerste instantie zal ik nog heel wat in de automatische mode werken maar gaandeweg wil ik zelf het heft in handen nemen qua instellingen.

    Wat wil ik kopen : eerst was ik helemaal weg van de FUJI S9600, maar bij een bezoek/pas-sessie aan de fotowinkel werd me deze afgeraden en raadde men aan te gaan voor een NIKON D40 met de 2 kit-lenzen. Zoals die momenteel in de aanbieding is aan €699 en met €90 cashback zat die niet zo ver in prijs boven de fuji, maar het het grote voordeel zou de snelheidswinst zijn tov de Fuji. Dit vooral als ik denk aan het nemen van foto's tijdens auto- of wielerwedstrijden.
    Ben wat gaan zoeken op internet en kom tot volgende conclusies :
    - Fuji 9600 pro's : 1 toestel mee te sleuren met lens met ruim zoombereik, prijs, manuele zoomring, AA-batterijen ; con's : minder snel dan D40, geen beeldstabilisator, oubollig menu systeem, vreemde werkwijze om terug van slaapstand naar operationele mode te gaan.
    - Nikon D40 pro's : DSLR, dus snel, fijne menu's en hulp/tips ; con's : duurder, geen AF in body (alhoewel er blijkbaar toch al een grote keuze is aan aftermarket AF-lenzen), meer sleurwerk (altijd op pad met camera + 2 lenzen)

    Wat is volgens jullie de beste aankoop voor mijn situatie ?

    Alvast bedankt voor jullie input !!
    je kan natuurlijk voor die nikon D40 een nikon lens kopen 18-200mm dan hoef je niet met 2 of meerdere lensen te sleuren

    Comment


    • #3
      Re: Bridge of DSLR

      Ik zou voor een bridge kiezen in jou geval en durf wel deze aan te raden:

      Comment


      • #4
        Re: Bridge of DSLR

        ik heb de FZ50 gehad. zeer degelijk toestel. Maar mocht ik het herdoen (en dat heb ik gedaan), dan koop is een dslr. Voor jouw budget zou ik de canon 350D nemen met 18-55.

        Natuurlijk moet je met de tijd dan wel een zoomlens kopen. Nuja een goedkope zoomlens (55-200) kan je al vinden voor 150 eurie's.

        Je zal een veel sneller toestel hebben dat op iso800 nog steeds zeer mooie foto's neemt !
        Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
        http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

        Comment


        • #5
          Re: Bridge of DSLR

          Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
          je kan natuurlijk voor die nikon D40 een nikon lens kopen 18-200mm dan hoef je niet met 2 of meerdere lensen te sleuren
          En dat voor €600
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Bridge of DSLR

            350D body : € 485,02
            28-200 tamron : 236,92
            Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
            http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

            Comment


            • #7
              Re: Bridge of DSLR

              Oorspronkelijk geplaatst door ThEScReW Bekijk bericht
              350D body : € 485,02
              28-200 tamron : 236,92
              Da's toch nog altijd 720 euro, tegenover een goeie 450 euro voor de FZ50. (toch méér dan 50% duurder)
              Wel 432mm ipv 200. Wel minder groothoek.
              Uiteraard zal de Canon nog beter scoren qua pure fotokwaliteit bij hogere ISO waarden.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: Bridge of DSLR

                Ik zou voor een bridge gaan in jouw geval. Die is nooit verloren, en als je ooit naar een DSLR wil gaan, kun je daar rustig voor sparen.
                Een D40 zou ik zo al niet kopen wegens de beperkte keuze aan lenzen.
                Als je eenmaal een DSLR hebt, zul je aan je bridge ook nog steeds plezier beleven.
                ______
                www.vue.photo

                Comment


                • #9
                  Re: Bridge of DSLR

                  Ik ben ook al lang aan het spelen met het idee een DSLR camera te kopen. Na een recente financiële opdoffer ben ik toch eens geen kijken naar de bridge camera's. Zéér interessant.

                  Weet iemand toevallig waar ik reviews van de Canon PowerShot S5 IS en de Fuji FinePix S9600 kan vinden? Beide camera's lijken mij zeer goed, maar ze hebben allebei enkele features die andere niet heeft.

                  S9600: manuele zoomring, RAW support
                  S5 IS: Image Stabilization, naar het schijnt minder ruis

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bridge of DSLR

                    canon

                    Fuji

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bridge of DSLR

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Claes Bekijk bericht
                      Ik ben ook al lang aan het spelen met het idee een DSLR camera te kopen. Na een recente financiële opdoffer ben ik toch eens geen kijken naar de bridge camera's. Zéér interessant.

                      Weet iemand toevallig waar ik reviews van de Canon PowerShot S5 IS en de Fuji FinePix S9600 kan vinden? Beide camera's lijken mij zeer goed, maar ze hebben allebei enkele features die andere niet heeft.

                      S9600: manuele zoomring, RAW support
                      S5 IS: Image Stabilization, naar het schijnt minder ruis
                      euh , aan uw afbeelding naast uwe naam te zien dacht ik eigenlijk dat jij al een DSLR had , ma das dus maar voor de show

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bridge of DSLR

                        Oorspronkelijk geplaatst door Micro Bekijk bericht
                        euh , aan uw afbeelding naast uwe naam te zien dacht ik eigenlijk dat jij al een DSLR had , ma das dus maar voor de show
                        Hehe. Ik was van plan een Sony Alpha 100 te kopen, maar daar heeft die financiële opdoffer dus roet in het eten gegooid.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bridge of DSLR

                          Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Claes Bekijk bericht
                          Hehe. Ik was van plan een Sony Alpha 100 te kopen, maar daar heeft die financiële opdoffer dus roet in het eten gegooid.
                          Ah ja , das juist , jij had een financiële opdoffer .... maar moest je licht aan de tunnel zien , gaan voor een Alpha hé , ze zijn goed die machientjes

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bridge of DSLR

                            Oorspronkelijk geplaatst door ThEScReW Bekijk bericht
                            ik heb de FZ50 gehad. zeer degelijk toestel. Maar mocht ik het herdoen (en dat heb ik gedaan), dan koop is een dslr. Voor jouw budget zou ik de canon 350D nemen met 18-55.

                            Natuurlijk moet je met de tijd dan wel een zoomlens kopen. Nuja een goedkope zoomlens (55-200) kan je al vinden voor 150 eurie's.

                            Je zal een veel sneller toestel hebben dat op iso800 nog steeds zeer mooie foto's neemt !
                            Die goedkope zoomlenzen zijn zo lichtzwak dat je zelfs in normale omstandigheden vaak een hogere ISO waarde moet gebruiken.
                            Dit in tegenstelling tot bridge camera's die meestal een lichtsterke lens hebben.
                            En dan zwijgen we nog over beeldstabilisatie
                            Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bridge of DSLR

                              Een P+S heeft te veel last van ontspan vertraging. Geen probleem op vakantie maar wel met autoraces en bij wielerwedstrijden. Met een DSLR heb je daar bijna geen last van.

                              Een D40 gebruik je op het veld alleen met de 55-200. Dus zoveel hoef je dan ook niet mee te nemen. Maar de 55-200 is niet echt lichtsterk. En daarmee worden snelle sluitertijden dan een probleem. Dat is enigszins op te lossen door de 70-300 VR, waarbij de stabilisatie een aantal problemen op zal lossen.

                              Voor veel kwaliteit heb je echter een 70-200 AFS VR ED nodig. Wel lichtsterk, en als je die aanschaft voor de volle prijs krijg je er vast een D80 gratis bij.

                              Maw, als je veel onderwerpen wilt benaderen, kost kwaliteit veel geld. Als je je verder wilt ontwikkelen in de fotografie is de D40 ook geen oplossing, want er zijn maar weinig betaalbare objectieven voor die camera.

                              Je gaat er met een D40 echter wel op vooruit.
                              Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

                              Comment

                              Working...
                              X