Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic’s DMC-FZ18

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panasonic’s DMC-FZ18

    Met plezier introduceert Panasonic een nieuwe 8.1 Megapixel Lumix digitale camera, met een 28mm groothoek Leica DC lens met een indrukwekkende 18x optische zoom (equivalent 28-504mm bij kleinbeeld) met f/2.8 lichtsterkte. De Panasonic LUMIX FZ series heeft wereldwijd goede evaluaties gekregen voor het realiseren van de hoge kwaliteit van de uitvoering zowel als gebruiksgemak, en de nieuwe Panasonic FZ18 is ontwikkeld zonder af te doen aan beeldkwaliteit, bedieningsgemak of draagbaarheid. De nieuwe 28 mm groothoek 18 x optische zoom lens van de Panasonic Lumix DMC-FZ18 geeft een goede optische uitvoering en is nog eens zeer compact; het opent deuren naar een nieuwe wereld van expressie.

    zie site http://www.letsgodigital.org/nl/index.html
    of http://www.dcresource.com/news/newsitem.php?id=3563

    preview op http://pixinfo.com/en/articles/panas...z18_exclusive/

  • #2
    Re: Panasonic’s DMC-FZ18

    Opvolger van de FZ8?
    --- Panasonic FZ 50---
    ---Canon Eos 450D---

    Comment


    • #3
      Re: Panasonic’s DMC-FZ18

      Ik denk dat de 18 op de 18x zoom zal slagen, of dit de opvolger van de fz8 is weet ik niet. Wat meteen in het oog springt is de 28mm breedhoek, tegenover de FZ reeks die meestal bij 35mm begint. Eindelijk zie ze in dat 35mm niet voldoende is.
      Last edited by marcov; 24 juli 2007, 19:29.
      Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

      Comment


      • #4
        Re: Panasonic’s DMC-FZ18

        ISO6400 op een bridge ? daar willen we toch nog eerst de resultaten van zien
        Wordt in elk geval een geduchte concurrent voor de Canon S5 (mede door de 28mm groothoek )
        www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

        Comment


        • #5
          Re: Panasonic’s DMC-FZ18

          ISO 6400... moet ik niet zien, zal eveneens niet om aan te zien zijn. Er is tot op heden geen enkele pana die boven de ISO400/800 een deftig detailrijk beeld kan neerzetten. Met NR los je veel op maar maak je van een foto op ISO 6400 een wazige vlek.
          Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

          Comment


          • #6
            Re: Panasonic’s DMC-FZ18

            deze gegevens gevonden op fotocentraal

            De DMC-FZ18 is vanaf augustus/september 2007 leverbaar en kost � 449,=.

            This website is for sale! fotocentraal.nl is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, fotocentraal.nl has it all. We hope you find what you are searching for!

            Comment


            • #7
              Re: Panasonic’s DMC-FZ18

              Hij zou dus al bijna evenveel kosten als de FZ50, die als de betere DSLRachtige staat omschreven. De FZ50 zal mogenlijk nog goedkoper worden, want de opvolger is in de maak, wisten ze me bij Grobet te vertellen.
              Ik wacht al met spanning op de reviews en testfoto's van de FZ18.
              Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

              Comment


              • #8
                Re: Panasonic’s DMC-FZ18

                450 euro was ongeveer de introductieprijs van de FZ7. Die vind je nu al voor 250 euro

                De high sensitivity modes zijn waardeloos dus ISO1600 is eigenlijk het maximum.
                De low-res ISO800/ISO1600 plaatjes op LetGoDigital zien er toch vrij goed uit.
                Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

                Comment


                • #9
                  Re: Panasonic’s DMC-FZ18

                  Misschien nog beter:

                  404 Seite ✓ Businessfotografie ✓ Produktfotografie ✓ Industriefotografie ✓ Bewerbungsfotos ✓ Drohnen-Fotos & Videos ✓ 360 Grad Fotos ✓ Architekturfotografie
                  mijn foto's: www.reneheylen.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Panasonic’s DMC-FZ18

                    Waw, eindelijk de lang verwachte move van Fuji, beeldstabilisatie !

                    Alleen spijtig van de 1/2,5" sensor

                    Comment


                    • #11
                      Re: Panasonic’s DMC-FZ18

                      Fuji zal ook wel inzien dat je met een 18x zoom niet zonder stabilisatie kan, zelfs al kan je met de 6 of 7e generatie CCD's nog deftige foto's trekken op hogere ISO waarden. Weeral een camera om naar uit te kijken.
                      Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

                      Comment


                      • #12
                        Re: Panasonic’s DMC-FZ18

                        Deze morgen in huis gehaald,hier de eerste foto's 18x ingezoomd.













                        Comment


                        • #13
                          Re: Panasonic’s DMC-FZ18

                          Bedankt voor het delen van de foto's !!

                          Mag ik vragen
                          - of je 'm in een winkel (België) gevonden hebt, of online besteld/op bestelling ? (Heb al een aantal keer naar fotozaken gemaild de voorbije week, maar nog geen reactie terug en zou het moeten weten ivm "dringendheid" van evtl. herstel van de andere indien het deze week niet meer zou lukken)
                          - en wat je mening is over de viewfinder ?




                          Alvast bedankt !



                          EDIT:

                          Ondertussen een mail teruggehad van Fotozaak Rubens
                          Daar is hij nog niet binnen/geen idee wanneer hij binnen zou zijn.
                          Panasonic zou al enige tijd ernstige leverproblemen hebben volgens hen, en hopelijk is er volgende week meer nieuws over.
                          Last edited by De Steppewolf; 29 september 2007, 16:59. Reden: edit
                          * Konica-Minolta Dimage Z3 * Panasonic Lumix FZ18 * Pentax K5 *

                          Comment


                          • #14
                            Panasonic DMC FZ18

                            Heeft al iemand PERSOONLIJKE ervaring (positieve én negatieve) met de Panasonic DMC FZ18 ? Op het Internet zijn nl. eerder weinig onafhankelijke reviews terug te vinden. Diskussies van zelf-verklaarde kenners (die het apparaat zelfs nog nooit in handen hebben gehad, vermoed ik) daarentegen vind ik des te meer ... Initieel was het toestel aangekondigd tegen 15 september, maar helaas is het nog steeds niet frequent verkrijgbaar.

                            Een fotograaf is als een kunstenaar : niet iedereen vat zijn/haar onderwerp ...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Panasonic DMC FZ18

                              Geen ervaring hier, maar heb het al in mijn handen gehad in de MediaMarkt, en moet zeggen dat het kleiner en lichter was dan ik dacht.

                              Comment

                              Working...
                              X