Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 50-150mm F2.8 EX APO DC HSM Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 50-150mm F2.8 EX APO DC HSM Canon

    Heeft er iemand ervaring met deze lens? Is hij de moeite voor evenementen zoals concerten, straattheater, Gentse Feesten, mensen fotografie, ...?
    Is hij scherp genoeg?

    Groetjes,

  • #2
    Re: Sigma 50-150mm F2.8 EX APO DC HSM Canon

    Oorspronkelijk geplaatst door Boualy Bekijk bericht
    Heeft er iemand ervaring met deze lens? Is hij de moeite voor evenementen zoals concerten, straattheater, Gentse Feesten, mensen fotografie, ...?
    Is hij scherp genoeg?

    Groetjes,
    test van de Nikon versie : Klik
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 50-150mm F2.8 EX APO DC HSM Canon

      over de scherpte is er geen twijfel. Een paar weken terug heb ik dit objectief eens op mijn body gezet bij wijze van test tijdens een concert... veeeeeeel te traag, ook wanneer de limiet ingesteld is. De 70-200 stond er weer rap op hoor. De lens had het trouwens ook redelijk moeilijk om de focus te vinden; Dus bij weinig licht en bewegende onderwerpen, dé concertsituatie dus, zou ik deze lens afraden. Ook al heeft deze HSM, het is nog altijd een macro objectief, en die zijn altijd trager dan niet-macro objectieven, HSM/USM of niet.

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 50-150mm F2.8 EX APO DC HSM Canon

        Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
        Ook al heeft deze HSM, het is nog altijd een macro objectief, en die zijn altijd trager dan niet-macro objectieven, HSM/USM of niet.
        De Sigma 50-150 een macro-objectief? Kan je me vertellen waar je dat gelezen hebt, ik heb interesse in deze informatie . . .
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 50-150mm F2.8 EX APO DC HSM Canon

          Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
          over de scherpte is er geen twijfel. Een paar weken terug heb ik dit objectief eens op mijn body gezet bij wijze van test tijdens een concert... veeeeeeel te traag, ook wanneer de limiet ingesteld is. De 70-200 stond er weer rap op hoor. De lens had het trouwens ook redelijk moeilijk om de focus te vinden; Dus bij weinig licht en bewegende onderwerpen, dé concertsituatie dus, zou ik deze lens afraden. Ook al heeft deze HSM, het is nog altijd een macro objectief, en die zijn altijd trager dan niet-macro objectieven, HSM/USM of niet.
          Raar, ik heb deze lens ook getest (d80 en d200), en het laatste wat ik van deze lens zou zeggen is dat ze traag is in het focussen. Maar het is zeker geen macro obejectief, spreken we hier over dezelfde lens, of heb jij de 150mm macro gebruikt?
          Ik had wel last met frontfocus op korte afstanden, eens voorbij de 2-3 meter gaat ie perfekt.
          De scherpte is zeer goed, het is een aangename, lichte en lichtsterke lens, met als enig nadeel dat frontfocussen bij 150mm.

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 50-150mm F2.8 EX APO DC HSM Canon

            Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
            over de scherpte is er geen twijfel. Een paar weken terug heb ik dit objectief eens op mijn body gezet bij wijze van test tijdens een concert... veeeeeeel te traag, ook wanneer de limiet ingesteld is. De 70-200 stond er weer rap op hoor. De lens had het trouwens ook redelijk moeilijk om de focus te vinden; Dus bij weinig licht en bewegende onderwerpen, dé concertsituatie dus, zou ik deze lens afraden. Ook al heeft deze HSM, het is nog altijd een macro objectief, en die zijn altijd trager dan niet-macro objectieven, HSM/USM of niet.
            Helemaal mee eens. Mijn ervaring is ook dat dit objectief, op een Nikon weliswaar, erg tegenviel bij concerten. Traag en zeer lastig met focussen, ook met een flinke bak licht in grote zalen. Ik ben snel overgestapt op een 70-200 VR. Wat een verschil! Ook in de aanschafprijs overigens...
            www.rainbow-eyes.nl
            www.utrecht-roxx.nl

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 50-150mm F2.8 EX APO DC HSM Canon

              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
              De Sigma 50-150 een macro-objectief? Kan je me vertellen waar je dat gelezen hebt, ik heb interesse in deze informatie . . .
              woooops niet goed gelezen!!!!! ik had het idd over de 150mm macro!
              mijn excuses voor het misverstand mensen, ik wou niemand op het verkeerde spoor zetten.

              forumlid Jonez gebruikt de sigma 50-150mm voor concerten. misschien kan je bij hem eens navragen

              nogmaals, mijn excuses voor het misverstand!

              Comment

              Working...
              X