Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji of Pana?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji of Pana?

    Hallo allemaal ben nieuw hier op het forum en zal me even voorstellen; Ik ben Robbie en ben 25 jaar oud woon in Nijmegen en ben van plan om een camera te gaan aanschaffen. Hier is komt het

    Ben de afgelopen weken flink wat informatie gaan speuren op het internet over digitale camera's. Nu moet ik echter een keuze gaan maken uit de volgende 3 keuzes:

    1. Panasonic DMC-TZ1 €200 (of heel misschien TZ2 €290)
    2. Panasonic DMC-FZ8 €260
    3. Fujifilm Finepix S5700 €200

    Ik weet dat de panasonic bij een hogere ISO waarde minder goed scoort als de fuji, maar wanneer gebruik je eigenlijk een hoge ISO waarde? (ben nog niet zo bekend op dit gebied) het grote zoombereik vind ik een groot voordeel van de FZ8 en het kleine formaat vindt ik weer het voordeel van de TZ1. Ik heb de S6500 van fuji ook bekeken maar die vindt ik eigenlijk iets te groot en die heeft geen stabilisatie en die heb je toch eigenlijk wel nodig voor superzoom camera's? Of zit ik ernaast?
    Sorry voor als de vraag al eens gesteld is maar ik zie door de bomen het bos niet meer (er zijn gewoon te veel verschillende camera's op de markt). Kan iemand mij een doorslaggevende reden geven waardoor mijn keuze makkelijker gaat? En zijn er misschien mensen die hun ervaringen met deze camera's aan mij kunnen vertellen?

    Hoop van jullie te horen.
    Alvast bedankt!!
    Nikon D90 + AF-S DX 18-105 VR
    Webalbum

  • #2
    Re: Fuji of Pana?

    Een hoge iso waarde heb je nodig als je foto's wil maken zonder flits wanneer er niet erg veel licht is.
    De iso-waarde is eigenlijk de gevoeligheid van de sensor, een hogere waarde geeft aan dat de sensor lichtgevoeliger is, maar het nadeel is dat je dan veel ruis in de foto krijgt (vooral bij de compacte digitale fototoestellen).

    Sommige compacte toestelletjes gaan tegenwoordig ook tot iso 800 of zelfs 1600, maar dan krijg je foto's die zo slecht zijn dat je er niet veel mee kan aanvangen (geen details en heel veel ruis).
    De Fuji F30 en F31 zijn hierop de enige uitzonderingen, die geven nog wel bruikbare beelden op de hogere iso-waarden.

    (Een digitale reflex scoort daar héél wat beter, maar dan spreek je over een heel andere prijsklasse.)
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Fuji of Pana?

      Oké dank je voor de goede uitleg, maar als er weinig licht is kan je toch gewoon je flitser gebruiken? Je kunt je flitser dan toch ook instellen dat niet alleen de persoon maar ook de achtergrond verlicht op de foto komt? (Ik heb zo een gevoel dat ik nu hele stomme dingen zeg). De F30 en 31 hebben voor mij te weinig zoom. Maar daarin is de fuji wel beter tegenover de panasonic's toch? En is zo een stabilisatie nou echt zo een groot gemis bij de 6500?
      Nikon D90 + AF-S DX 18-105 VR
      Webalbum

      Comment

      Working...
      X