Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nukkige Sigma 75-300 voor alpha/minolta

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nukkige Sigma 75-300 voor alpha/minolta

    Een tijdje geleden een tweedehands sigma 75-300 gekocht. Nu merk ik dat het diafragma zich soms niet sluit bij het afdrukken, waardoor de foto's dus overbelicht worden. Dit doet zich echter niet altijd voor. Is zeer ambetant...

    Enige oplossing tot nu is op steeds met volle opening te fotograferen, want dan is de belichting natuurlijk wel juist. Ik heb een alpha 100, andere lenzen geen probleem.

    Iemand een idee wat dat zou kunnen zijn? (behalve een miskoop).
    Alpha male no more.
    Canon 650D en 1100D met 18-200 mm zoom, 100 mm macro, 10-22 groothoek.
    FB: Joska Joska.

  • #2
    Re: Nukkige Sigma 75-300 voor alpha/minolta

    staat er ergens op hoe oud ie is ?

    ik denk dat de lens ofwel slecht contact maakt met de camera (poets de contactpunten eens) , ofwel is de sturing van je diafragmalamellen eraan.
    Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

    Comment


    • #3
      Re: Nukkige Sigma 75-300 voor alpha/minolta

      Ondertussen de contacten eens opgepoetst. Ik heb de lens ook wat getest en verschillende keren op- en afgeklikt en verwisseld met de sony-lens. Voorlopig nog niets abnormaals ontdekt. Zou contacten poetsen genoeg zijn geweest??

      Heb wel gezien dat de Sony-lens heel wat meer contactpunten heeft dan deze oude sigma of mijn oude minolta.
      Alpha male no more.
      Canon 650D en 1100D met 18-200 mm zoom, 100 mm macro, 10-22 groothoek.
      FB: Joska Joska.

      Comment


      • #4
        Re: Nukkige Sigma 75-300 voor alpha/minolta

        Oorspronkelijk geplaatst door Cadfael Bekijk bericht
        Heb wel gezien dat de Sony-lens heel wat meer contactpunten heeft dan deze oude sigma of mijn oude minolta.
        Dat klopt oudere hebben er denk ik maar 5 tegenwoordig 7 of 8, heeft te maken met een aatal nieuwe functies ADI, SSM enzo van die dingen.

        Comment

        Working...
        X