Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

is de canon eos 350d een goed toestel om mee te beginnen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • is de canon eos 350d een goed toestel om mee te beginnen

    hallo
    Ik ben vrij nieuw in de fotografie
    en zou een graag degelijk toestel kopen
    ik dacht aan de canon eos 350d (vooral omdat deze nu in de mediamarkt 499 euro kost)
    nu is mijn vraag of het de moeite loont om dit te kopen

    mvg bart

  • #2
    Re: is de canon eos 350d een goed toestel om mee te beginnen

    Is de eos 350d een goed toestel om mee te beginnen? Ja
    Is de Alpha een goed toestel om mee te beginnen? Ja
    Is de D50 een goed toestel om mee te beginnen? Ja
    Is de D40(x) een goed toestel om mee te beginnen? Hier heb ik meer twijfels over wegens geen focusmotor in de body en dus enkel lenzen met eigen motor gebruiken als je AF wil


    De tip die constant wordt herhaald: ga naar een fotowinkel waar je de verschillende types eens kunt vasthouden / testen. De dag van vandaag zijn er in die prijsklasse geen slechte DSLR's meer. Het is meer een kwestie van eens vasthouden en uitproberen en kijken welke je het beste ligt. Dat heb ik ook een waardevolle tip gevonden. Als ik fototoestellen van vrienden / collega's vastneem, blijf ik vinden dat dat van mij beter in de hand ligt. Maar mijn hand is dat van een ander niet ...
    Nikon D300
    Tokina 11-16 f/2.8 ; Sigma 18-50 f/2.8 ; Nikkor 35 f/1.8 ; Nikkor 50 f/1.8 ; Sigma 70-200 f/2.8 ; Sigma TC2.0 ; Nikon SB600

    Comment


    • #3
      Re: is de canon eos 350d een goed toestel om mee te beginnen

      koop je zo snel mogelijk die 350D en begin maar te oefenen en prutsen en u amuseren...

      gelijk welke beginner dlsr je koopt, als je van 0 begint, kan je geen miskoop doen


      ps, de 350D is dus een supertoestel om mee te beginnen
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: is de canon eos 350d een goed toestel om mee te beginnen

        Ik ben hier ongeloofelijk tevreden van mijn 350D.

        Ik heb deze nu een 10 tal maanden, net voor de lancering van de 400D.
        In combinatie met de kitlens (18-55) kan je ook prachtige fotos maken en is deze ideaal voor je toestel onder de knie te krijgen, zeker met een 50mm f/1.8 (~€100)

        Als beginner gaat het er in 1ste instatie om je creativeteit te kunnen vast leggen en gewoon te worden aan dSLR. Merk van toestel doet er in mijn ogen niet veel aan (in dit stadium)!

        Nu ben ik zelf op het punt gekomen dat ik mijn glaswerk wat wil uitbreiden, en door de ruime keuze van zowel nieuw als 2dehands heb ik alle mogelijkheden. Ook zijn er dan de merken als Tamron en Sigma die zeker ook kwaliteit leveren tegen een merkbaar lagere prijs!

        Kortom ik ben een tevreden canon gebruiker... wat niet wil zeggen dat ik de rest niet appriciëer!

        Comment


        • #5
          Re: is de canon eos 350d een goed toestel om mee te beginnen

          Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
          koop je zo snel mogelijk die 350D en begin maar te oefenen en prutsen en u amuseren...

          gelijk welke beginner dlsr je koopt, als je van 0 begint, kan je geen miskoop doen


          ps, de 350D is dus een supertoestel om mee te beginnen

          En wat als een DSLR te ingewikkeld blijkt? Sommigen denken over-enthousiast aan een hobby te beginnen en kopen meteen een semi-prof. toestel, achteraf hebben ze spijt en misschien is een deftige bridge genre Panasonic FZ50, Canon S5 IS ed. ook al niet slecht om te starten. Dan heb je een meer dan degelijke cam met telezoom voor de prijs van een DSLR-body ZONDER lenzen.

          Maw . 500 Euro voor een deftige Bridge of meer voor een DSLR met deftige lenzen
          PENTAX K100d SUPER !!!!!
          Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
          En een dapper standaard-kitlensje

          Comment


          • #6
            Re: is de canon eos 350d een goed toestel om mee te beginnen

            Ik werk ook met een 350D en ben er zeer tevreden van.
            Tegen de tijd dat je heel dit toestel vanbuiten kent, ben je wel al een tijdje verder.

            Voordeel is dat indien je verder wil gaan in fotografie als hobby, dit toestel alle mogelijkheden biedt om verder op te bouwen.
            Denk maar aan lenzen en extra flitser.

            Maar indien het je eerste DSLR is vergeet dan ook niet dat het heel wat meer vraagt van je dan een compact. Want een DSLR kopen om enkel de 'programmatjes' te volgen is echt weggesmeten geld.
            canon
            www.Pictostijn.net
            https://www.facebook.com/Pictostijn

            Comment


            • #7
              Re: is de canon eos 350d een goed toestel om mee te beginnen

              Alhoewel de beperktere mogelijkheden van mijn 350D mij nu af en toe eens flink op de zenuwen beginnen te werken, vind ik het nog steeds een puik toestel. Als ik de afweging moet maken of ik mijn lenzenarsenaal uitbreid of een nieuwe body koop, gaat mijn voorkeur nog altijd naar lenzen. Geweldig toestelletje hoor.
              ______
              www.vue.photo

              Comment


              • #8
                Re: is de canon eos 350d een goed toestel om mee te beginnen

                Was de Canon Eos 350d niet dat toestel, dat niet geschikt is voor mensen met grote handen
                Ik ben op zoek naar een MB-20.

                Comment


                • #9
                  Re: is de canon eos 350d een goed toestel om mee te beginnen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kiekvogel Bekijk bericht
                  Was de Canon Eos 350d niet dat toestel, dat niet geschikt is voor mensen met grote handen
                  Zever. Ik heb grote handen en werk zonder problemen met de 350D en dan nog zonder grip.
                  ______
                  www.vue.photo

                  Comment


                  • #10
                    Re: is de canon eos 350d een goed toestel om mee te beginnen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                    Zever. Ik heb grote handen en werk zonder problemen met de 350D en dan nog zonder grip.
                    Er valt zeker mee te werken, zelfs met een lens erop die bijna 2x zoveel weegt (Sigma 150) als de camera. Maar dat neemt niet weg dat ik de handgreep nog altijd te klein vind.
                    Canon had gewoon de body van de 300D moeten behouden, die was perfect qua afmeting.
                    David Leemans
                    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: is de canon eos 350d een goed toestel om mee te beginnen

                      Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                      Er valt zeker mee te werken, zelfs met een lens erop die bijna 2x zoveel weegt (Sigma 150) als de camera. Maar dat neemt niet weg dat ik de handgreep nog altijd te klein vind.
                      Canon had gewoon de body van de 300D moeten behouden, die was perfect qua afmeting.
                      Ik werk op de 350d met de 100-400L (1360gr) Dit gaat perfekt voor mij. Al heb ik natuurlijk nog geen ander body eropgezet.
                      Groetjes Steco

                      Comment


                      • #12
                        Re: is de canon eos 350d een goed toestel om mee te beginnen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tomaso Bekijk bericht
                        En wat als een DSLR te ingewikkeld blijkt? Sommigen denken over-enthousiast aan een hobby te beginnen en kopen meteen een semi-prof. toestel, achteraf hebben ze spijt en misschien is een deftige bridge genre Panasonic FZ50, Canon S5 IS ed. ook al niet slecht om te starten. Dan heb je een meer dan degelijke cam met telezoom voor de prijs van een DSLR-body ZONDER lenzen.

                        Maw . 500 Euro voor een deftige Bridge of meer voor een DSLR met deftige lenzen

                        Jep, maar het kan ook omgekeerd hé: mensen die niet enthousiast genoeg beginnen...
                        Zo ken ik een paar mensen die met die gedachte een tijdje geleden een zeer goeie Bridge gekocht hebben, waarvan ze nu echt spijt hebben van het indertijd 'weggesmeten' geld. (Echt weggesmeten is het nooit natuurlijk, ma bon).

                        Canon 400D + 18-55mm kit + 75-300 USM III

                        Comment


                        • #13
                          Re: is de canon eos 350d een goed toestel om mee te beginnen

                          Oorspronkelijk geplaatst door timw Bekijk bericht
                          Jep, maar het kan ook omgekeerd hé: mensen die niet enthousiast genoeg beginnen...
                          Zo ken ik een paar mensen die met die gedachte een tijdje geleden een zeer goeie Bridge gekocht hebben, waarvan ze nu echt spijt hebben van het indertijd 'weggesmeten' geld. (Echt weggesmeten is het nooit natuurlijk, ma bon).

                          In mijn geval begon ik met lenzen die niet goed genoeg bleken, waardoor ik nu heel wat achterstand heb... Ik heb wel een goed jaar geleden besloten die 'slechte' lenzen te verkopen, omdat ik er alleen maar gefrustreerd door raakte. Nu bouw ik langzaam maar zeker een goed arsenaal op.
                          Koop dus goeie lenzen en als je geen geld genoeg hebt, ga dan voor een tweedehands body!
                          ______
                          www.vue.photo

                          Comment


                          • #14
                            Re: is de canon eos 350d een goed toestel om mee te beginnen

                            Ha! Zoals hier!

                            ______
                            www.vue.photo

                            Comment


                            • #15
                              Re: is de canon eos 350d een goed toestel om mee te beginnen

                              iedereen bedankt voor de reactie
                              en jawel vanaf vandaag ben ik de trotse eigenaar van de canon eos 350d

                              ieder tip is welkom voor deze beginner

                              Comment

                              Working...
                              X