Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma groothoeklens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sigma groothoeklens

    een tijdje geleden heb ik mij een canon 350D aangeschaft met een simpele kitlens.graag zou ik nu een occasie groothoeklens kopen om mijn hobby stilaan te verbeteren.voorlopig wil ik er nog niet teveel geld aan uitgeven,max 400€.op internet heb ik er 2 gevonden.welke van de 2 zou het beste zijn voor algemene fotografie(vakantie,enz...)





    alvast bedankt
    Last edited by jopat; 23 juli 2007, 04:30.
    www.fotojoel.be
    7D,canon 70-200 f2.8,300mm f2.8,10-22,24-105 f4,mono en tripod van velbon,lowepro flipside 400

  • #2
    Re: sigma groothoeklens

    En waarom niet effe doorsparen voor een nieuwe Sigma 10-20 of Tokina 12-24?
    Groetjes van tozumi

    Bezoek hier mijn webstek

    Comment


    • #3
      Re: sigma groothoeklens

      Oorspronkelijk geplaatst door jopat Bekijk bericht
      een tijdje geleden heb ik mij een canon 350D aangeschaft met een simpele kitlens.graag zou ik nu een occasie groothoeklens kopen om mijn hobby stilaan te verbeteren.voorlopig wil ik er nog niet teveel geld aan uitgeven,max 400€.op internet heb ik er 2 gevonden.welke van de 2 zou het beste zijn voor algemene fotografie(vakantie,voetbal van de zoon,enz...)





      alvast bedankt
      voetbal met een groothoeklens zal lastig worden vrees ik...
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: sigma groothoeklens

        Yep, effe doorsparen, een aanrader is de Tokina 12-24 en die vind je nieuw tussen de 450 en 500€ en als je goed zoekt op het web waarschijnlijk nog goedkoper.

        mvg
        Koen

        Comment


        • #5
          Re: sigma groothoeklens

          en qua groothoek zou ik je ook de tokina 12-24 aanraden. maar als je iets meer geld kan ophoesten, zonder twijfelen voor de canon EFs 10-22 gaan...
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: sigma groothoeklens

            Zoals boven vermeld zijn de sigma 10-20mm & de Tokina 12-24 goede leuke breedhoeklenzen, maar :
            Oorspronkelijk geplaatst door jopat
            welke van de 2 zou het beste zijn voor algemene fotografie(vakantie,voetbal van de zoon,enz...)
            Een groothoeklens wordt imho niet echt gebruikt voor "algemene" fotografie...
            Daarvoor ben je beter af met zoomlens ala Canon 17-85mm bvb...
            En indien je een lichtsterkere (en betaalbare) lens wil : een Tamron 28-75 f2.8 bvb...

            Comment

            Working...
            X