Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon lens

    heb jullie raad even nodig....
    Ben van plan een nieuwe of tweede hand lens te kopen voor mijn Nikon D5O.
    Momenteel maak ik veel gebruik van een Sigma 70-300 mm lens en de kitlens 35-80 mm.
    Ik volg wekelijks een groepje die covers brengt . Dit kan in open lucht of in een tent zijn . Ik kan zelfs op het podium komen om te fotofraferen . All area dus.
    Ik dacht nu aan een Nikon 55-200 mm ,maar is naar mijn denken niet veel verschil met mijn Sigma. Hebben jullie een andere die beter geschikt is. Heb ook niet veel zin om steeds maar van lens te wisselen.
    Goetjes Domi
    Nikon D90,Nikon D50, Nikon 18-200 VR , SB600, Nikor 35-80, Sigma APO 70-300 macro.

  • #2
    Re: Nikon lens

    Eventueel even je budget vermelden dat je ter beschikking wil stellen? En ik heb de indruk dat je toch wel wat tele wil hebben? Moet de lens lichtsterk zijn of komt dat pas op de 2de plaats?
    Last edited by Franciskine; 22 juli 2007, 14:44.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Nikon lens

      Als je op het podium mag kan een Nikkor 50/1.8 heel handig zijn en is nog goedkoop ook.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Nikon lens

        ja werk nogal graag met wat tele. met weinig achtergrond scherpte . Lichtsterk is geen pluspunt. prijs??? paar honderd euro ( 250 of zo)
        Nikon D90,Nikon D50, Nikon 18-200 VR , SB600, Nikor 35-80, Sigma APO 70-300 macro.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon lens

          Oorspronkelijk geplaatst door domitmf Bekijk bericht
          ja werk nogal graag met wat tele. met weinig achtergrond scherpte . Lichtsterk is geen pluspunt. prijs??? paar honderd euro ( 250 of zo)
          Dan zijn er niet zo veel opties buiten de 50/1.8, probeer eens
          een 2de hands 80-200 2.8 te vinden, maar dan ben je vermoedelijk het dubbele van je budget kwijt, maar is het wel 3x waard.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Nikon lens

            je zit niet ruim in de grootjhoek

            is groothoek ook niet handig
            Ik ben op zoek naar een MB-20.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon lens

              tweede hands een 35-70mm 2.8 kan je vanaf 200€ vinden...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: Nikon lens

                Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                tweede hands een 35-70mm 2.8 kan je vanaf 200€ vinden...
                Dat is inderdaad een bijzonder goeie tip
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon lens

                  weet een tweede hands lens nikon 55-200 voor ......300 euro is dit een redelijkeprijs ik vind het veel miss toch maar een 35-70 heb dan een bereik tot 300 met mijn sigma erbij
                  Nikon D90,Nikon D50, Nikon 18-200 VR , SB600, Nikor 35-80, Sigma APO 70-300 macro.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon lens

                    Oorspronkelijk geplaatst door domitmf Bekijk bericht
                    weet een tweede hands lens nikon 55-200 voor ......300 euro is dit een redelijkeprijs ik vind het veel miss toch maar een 35-70 heb dan een bereik tot 300 met mijn sigma erbij
                    300€ voor een 55-200? De adviesprijzen van Nikon voor deze lens zijn 303.5€ en 360.2€ voor de VR versie. Wetende dat je deze lenzen in de winkel altijd onder de adviesprijs verkocht worden is 300€ voor een 2e hands echt wel veel.

                    Als je al een 70-300 hebt is 55-200 niet echt een aanvulling van je bereik. In jou geval zou ik dus enkel een andere telelens kopen als deze lichtsterker is.
                    Hetzelfde als geld voor je 35-80 als deze niet lichtsterk is eventueel vervangen door een lichtsterk exemplaar.

                    Als je geen 50mm 1.8 prime hebt zou dit binnen je budget een goede aanvulling zijn. Dit lensje is prijs kwaliteit verhouding zowat het beste wat Nikon ooit gemaakt heeft.
                    En als je je zoombereik wil uitbereiden zou ik in jou geval eens kijken naar meer groothoek, bijvoorbeeld de sigma 17-35 of iets dergelijks.
                    Vriendelijke groeten,Raf

                    www.rafvandenbogaert.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon lens

                      alvast iedereen bedankt voor de raad
                      Nikon D90,Nikon D50, Nikon 18-200 VR , SB600, Nikor 35-80, Sigma APO 70-300 macro.

                      Comment

                      Working...
                      X