Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 28-70 F2,8 USM Macro 0,5 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 28-70 F2,8 USM Macro 0,5 ?

    Ik ken iemand die die lens wil verkopen.
    Wie heeft er ervaring met deze lens ?
    En is het een goede en vooral scherpe lens ?
    Wat zou de richtprijs zijn voor deze 2de handse lens ?
    Bedankt
    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

  • #2
    Re: Canon 28-70 F2,8 USM Macro 0,5 ?

    één van de allerbeste zooms van canon...
    tweedehandsprijs rond de 750 euro afhankelijk van de staat...
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Canon 28-70 F2,8 USM Macro 0,5 ?

      Ik heb persoonlijk bij de 28-70 f2,8 nog nooit iets over "Macro 0,5" gezien.

      Als het over de 28-70 f2,8L gaat, dan is dat inderdaad een heel goede lens, maar ze heeft niet veel te maken met macro-fotografie...
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Canon 28-70 F2,8 USM Macro 0,5 ?

        ja dat stond erbij in de advertentie waar ie te koop staat....macro 0,5m.
        En de persoon die hem verkoopt is een prefessionele fotograaf, ik ken hem goed en hij heeft werkelijk een formidabele reputatie. Zeker voor studio fotografie.
        Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

        Comment


        • #5
          Re: Canon 28-70 F2,8 USM Macro 0,5 ?

          Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
          ja dat stond erbij in de advertentie waar ie te koop staat....macro 0,5m.
          En de persoon die hem verkoopt is een prefessionele fotograaf, ik ken hem goed en hij heeft werkelijk een formidabele reputatie. Zeker voor studio fotografie.
          dan mag je er waarschijnlijk op rekenen dat de lens serieus gebruikt zal zijn...

          wat vraagt hij ervoor?
          en vergeet niet dat 28mm op je 30D heel krap is
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: Canon 28-70 F2,8 USM Macro 0,5 ?

            ja maar een lens is niet zoals een toestel he.
            Een toestel heeft zijn kliks ... een lens gaat toch langer mee ?

            Bedoel je met "KRAP" dat hij dicht tegen de spiegel aan komt omdat hij geen EF-S maar een EF is ?
            Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

            Comment


            • #7
              Re: Canon 28-70 F2,8 USM Macro 0,5 ?

              Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
              ja maar een lens is niet zoals een toestel he.
              Een toestel heeft zijn kliks ... een lens gaat toch langer mee ?

              Bedoel je met "KRAP" dat hij dicht tegen de spiegel aan komt omdat hij geen EF-S maar een EF is ?
              Dat het geen groothoek meer is op een crop
              Er zijn een aantal standaardzooms uit de filmtijd die op 24mm beginnen, dat is nog enigszins te doen

              Comment


              • #8
                Re: Canon 28-70 F2,8 USM Macro 0,5 ?

                ja ik weet het dat die lens eigenlijk een 45-112 mm lens is.
                Tja, ik zou liever een 14-55 mm (de f2,8 is usm EF-S), maar ja dit is een L lens en ze is in occasie.
                Als ie niet te duur is zou ik hem misschien wel kopen. Dan heb ik wel geen breedhoek meer.

                Dus ik twijfel tussen de EF-S 17-55 F2,8 is usm (nieuw, want in occasie is ie amper te vinden)
                en die EF 28-70 F2,8 USM (2de hands)
                Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 28-70 F2,8 USM Macro 0,5 ?

                  een lens kan zwaar gebruikt zijn en dan zie je er enorm veel gebruikssporen aan... (krassen,schrammen, krassen op het glas, stof in de lens, en noem maar op...)
                  er is dus wel degelijk een verschil in staat van een lens, en die staat bepaald ook een stuk de verkoopprijs.

                  natuurlijk als ik jou was, zou ik niet twijfelen en voor de 17-55 2.8 IS gaan. Dat is een super lens op de 30D en je gaat er veel meer aan hebben dan aan de 28-70

                  de 17-55 heeft IS, heeft veel meer breedhoek en kost nieuw ongeveer evenveel als een tweedehandse 24-70

                  kan je niet teweten komen hoeveel hij ervoor vraagt? ik ben zelf ook aan het uitkijken naar een 28-70
                  5DmkIII en wat glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 28-70 F2,8 USM Macro 0,5 ?

                    Matthias,
                    ik heb hem al een email gestuurd, maar ik heb nog geen antwoord gekregen.

                    Maar het is raar....je raad mij de 17-55 aan maar jij wil wel erg graag de 28-70 hebben ?
                    Stefaan
                    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 28-70 F2,8 USM Macro 0,5 ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                      Matthias,
                      ik heb hem al een email gestuurd, maar ik heb nog geen antwoord gekregen.

                      Maar het is raar....je raad mij de 17-55 aan maar jij wil wel erg graag de 28-70 hebben ?
                      Stefaan
                      ik heb een 1D, daar past de 17-55 niet op hé...
                      anders zou ik die ook kopen hoor
                      5DmkIII en wat glas

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 28-70 F2,8 USM Macro 0,5 ?

                        Blijkbaar zitten we met velen naar dezelfde advertentie te kijken

                        En ik heb ook gemaild en N.M. heeft wel geantwoord
                        hij zou er graag 750 van krijgen....


                        Groeten,
                        Geert

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 28-70 F2,8 USM Macro 0,5 ?

                          Nee hoor ik heb het niet over de advertentie die hiet in de rubriek äangeboden" staat...
                          Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 28-70 F2,8 USM Macro 0,5 ?

                            ik weet nu ook waarom de fotograaf ze wegdoet.
                            Hij heeft naar verluidt een 35mm 1,4 gekocht en hij wil van een lens het onderste uit de kan halen. En, nog volgens hem (en dat zal wel zijn denk ik), is een vaste lens beter dan een zoom (maar das altijd zo weten we he).
                            Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 28-70 F2,8 USM Macro 0,5 ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                              ik weet nu ook waarom de fotograaf ze wegdoet.
                              Hij heeft naar verluidt een 35mm 1,4 gekocht en hij wil van een lens het onderste uit de kan halen. En, nog volgens hem (en dat zal wel zijn denk ik), is een vaste lens beter dan een zoom (maar das altijd zo weten we he).
                              Da’s ook vrij normaal hé, ik heb sinds kort ook een 35 1.4L gekocht ( lang getwijfeld tussen deze en een 24-70 -) , die 35 staat bekend als een van de beste lenzen die Canon ooit heeft gemaakt en ik moet zeggen dat ik dit na de eerste testen helemaal geloof ! Als ik een testfoto vergelijk van bvb m’n 17-40L op 35mm tegen de prime op pakweg F8 dan lijkt het alsof die 17-40 een confituurpotbodem is…. Die prime is echt op een 5D een plezier om te gebruiken, zeer scherp op 1.4, draai je ze naar 1.8 dan geloof je je eigen ogen niet
                              Maar één ding moet je goed nuanceren, daarmee is een 28(24)-70 nog geen slechte lens hé, flexibiliteit kan ook veel betekenen… Wat ik wel nooit zou moeten hebben is een 24mm startlens op een 1.6 cropcamera , een veel beter alternatief is dan een 17-55 , die kun je toch makkelijk voor een 500 euro vinden hé
                              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                              Comment

                              Working...
                              X