Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe camera en enkele vragen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe camera en enkele vragen

    Hallo,
    Ben nieuw hier en een leek op gebied van camera's.
    Heb nu een canon 350d gekocht en heb nog enkele vragen waarvan ik niets terugvind in de handleiding.

    -Hoe goed kan dit toestel tegen de regen?
    Zou vooral circuitfotografie willen gan doen, dus wat te doen als het regent?
    -Het toestel aansluiten op de computer staat beschreven in de handleiding.
    USB kabel insteken en aanzetten. Maar hoe koppel ik dat terug los?
    Gewoon kabel uittrekken, of eerst toestel uitzetten en dan kabel uittrekken, of ....


    Thx

  • #2
    Re: Nieuwe camera en enkele vragen

    Een klein beetje regen kan niet veel kwaad, maar als je langer in de regen wil blijven werken, dan zal je het toestel en de lens toch moeten afschermen.

    Vooralleer je opslagmedia loskoppelt van de pc klik je altijd eerst op "hardware veilig verwijderen" (ergens onderaan rechts in de taakbalk), en kies je het juiste apparaat dat je wil loskoppelen. Dat doe je ook als je een externe kaartlezer gebruikt om de foto's op je pc te zetten.

    Koppel in ieder geval nooit iets los dat in gebruik is door één of ander programma, anders heb je veel kans op problemen.
    Als het downloadprogramma uitgeschakeld is, dan kan het meestal niet veel kwaad om de stekker uit te trekken, maar via "Hardware veilig verwijderen" ben je 100% zeker dat er niets mis gaat.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe camera en enkele vragen

      Welkom!

      Oorspronkelijk geplaatst door Valmo23 Bekijk bericht
      -Hoe goed kan dit toestel tegen de regen?
      Niet zo heel erg goed. 't Is nu ook weer niet dat een beetje vochtige lucht het toestel meteen gaat beschadigen, maar het is alleszins niet verzegeld zoals de professionele 1-reeks. Gewoon een beetje opletten dus.

      Oorspronkelijk geplaatst door Valmo23 Bekijk bericht
      Zou vooral circuitfotografie willen gan doen, dus wat te doen als het regent?
      Paraplu meenemen, of een sleeve om je camera te beschermen — je hebt zo van die doeken die je er rond kan monteren. Of een beschutting zoeken onder een stalletje ofzo, maar die staan natuurlijk zelden waar je wil fotograferen.

      Oorspronkelijk geplaatst door Valmo23 Bekijk bericht
      -Het toestel aansluiten op de computer staat beschreven in de handleiding.
      USB kabel insteken en aanzetten. Maar hoe koppel ik dat terug los?
      Gewoon kabel uittrekken, of eerst toestel uitzetten en dan kabel uittrekken, of ....
      Ik denk dat je op PC eerst "hardware veilig verwijderen" kan selecteren. Op zich maakt het dan niet uit in welke volgorde je de dingen uittrekt. Zelfs dat "veilig verwijderen" is eigenlijk alleen maar een check of er geen data aan 't doorlopen is. Data die niet volledig werd overgezet zal bij een plotse onderbreking verloren zijn. Maar je toestel zal je er volgens mij niet mee kunnen beschadigen.

      EDIT: Black B@ndit was me al voor. Ik typ traag blijkbaar.
      Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

      Comment

      Working...
      X