Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Carl Zeiss nu ook voor Pentax/Samsung

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Carl Zeiss nu ook voor Pentax/Samsung

    Net de volgende press release gelezen:
    Carl Zeiss SLR Lenses Now Available for K Bayonet

    Naast Nikon en M42, brengt Carl Zeiss nu ook z'n nieuwe objectieven uit in de K-vatting. Ze vermelden in de press release niet welke merken deze gebruiken, maar Pentax en Samsung gebruikers moeten niet vrezen, 't is voor ons!!

    Het zijn allemaal manuele focus objectieven. Ze zullen werken volgens de SMC-A standaard volgens de press release. Wat SMC daar tss doen is me niet duidelijk want dat slaat op de Pentax coating, maar het Atje wil zeggen dat de objectieven qua functie te vgl zullen zijn met de A-reeks van Pentax. Alle belichtingsmodes zullen bijgevolg werken. Helaas wil dit ook zeggen (hoewel niet expliciet bevestigd) dat de objectieven niet gechipt zullen zijn, en dus zal de camera niet weten welke brandpunt het objectief heeft en zal deze manueel moeten worden ingegeven om stabilisatie te krijgen. De camera vraagt dit wel automatisch dus da's ok, maar 't is een extra actie bij het aanzetten van de camera en dat kan soms wat vervelend zijn...

    Wel behoorlijk prijzig, zeker in vgl met Pentax prijzen...

    Persoonlijk vind ik dit erg bemoedigend nieuws. Vooral dat de Pentax vatting vóór de Canon of KM/Sony vatting wordt bediend. Niet dat ik de gebruikers van die laatste twee hiermee een veeg uit de pan wil geven hoor. Dit wijst er echter wel op dat Pentax door de industrie terug als een volwaardige player in de meer professionele markt wordt beschouwd. Dat kan alleen maar positief zijn voor het merk en zijn gebruikers.

    Wim
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

  • #2
    Re: Carl Zeiss nu ook voor Pentax/Samsung

    Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
    ....
    Persoonlijk vind ik dit erg bemoedigend nieuws. Vooral dat de Pentax vatting vóór de Canon of KM/Sony vatting wordt bediend. .....

    Wim
    http://www.fotokonijnenberg.nl/produ..._product=20438

    Er zijn al een tijdje Carl Zeiss lenzen voor KM/Sony hoor
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #3
      Re: Carl Zeiss nu ook voor Pentax/Samsung

      Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
      Net de volgende press release gelezen:
      Carl Zeiss SLR Lenses Now Available for K Bayonet

      Dit wijst er echter wel op dat Pentax door de industrie terug als een volwaardige player in de meer professionele markt wordt beschouwd. Dat kan alleen maar positief zijn voor het merk en zijn gebruikers.

      Wim
      Inderdaad dit is heel belangrijk voor Pentax, en terecht want ze behoren toch wel tot meest vooruitstrevende producenten in de DSLR wereld.

      btw. Sony heeft een aantal CZ lenzen in hun aanbod met AF.

      Comment


      • #4
        Re: Carl Zeiss nu ook voor Pentax/Samsung

        Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
        http://www.fotokonijnenberg.nl/produ..._product=20438

        Er zijn al een tijdje Carl Zeiss lenzen voor KM/Sony hoor
        Idd, maar in deze press release gaat het om een reeks manuele vaste brandpunten met volledige metalen constructie. Volgens de press release zijn deze er tot nu enkel in M42 en Nikon-vatting. Ik veronderstel dat ze bij CZ zelf wel weten wat ze maken? Hier is 't overzicht op de CZ site:
        Carl Zeiss Lenses for SLR Cameras
        Vgl: de page voor Sony:
        ZA: Lenses for Sony Alpha Mount

        In het aanbod zit enkel de Planar T* 85/1.4 gemeenschappelijk. Sony heeft de Sonnar T* 135/1.8 extra evenals de geciteerde Vario-Sonnar T* 16-80 zoom. Maar het aanbod van M42/Nikon/Pentax is toch ruimer met 25mm, 35mm, 50mm en macro's @ 50mm en 100mm.

        Wel vreemd dat ze er twee aparte pagina's voor maken en dat het aanbod voor Sony niet gewoon bij de rest staat...

        Wim
        Last edited by ishpuini; 23 juli 2007, 08:41.
        Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

        Comment


        • #5
          Re: Carl Zeiss nu ook voor Pentax/Samsung

          Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht

          In het aanbod zit enkel de Planar T* 85/1.4 gemeenschappelijk. Sony heeft de Sonnar T* 135/1.8 extra evenals de geciteerde Vario-Sonnar T* 16-80 zoom. Maar het aanbod van M42/Nikon/Pentax is toch ruimer met 25mm, 35mm, 50mm en macro's @ 50mm en 100mm.

          Wel vreemd dat ze er twee aparte pagina's voor maken en dat het aanbod voor Sony niet gewoon bij de rest staat...

          Wim
          CZ en Sony werken al lang samen, en verschillende modellen digitale camera's van Sony zijn uitgerust met een CZ lens.
          De lenzen welke je opnoemt dragen zowel het CZ als het Sony label, en zijn AF lenzen waarschijnlijk geproduceerd door Sony. Wie ze ontwerpt weet ik niet, waarschijnlijk Zeiss, maar ik veronderstel dat ze aan een aantal kwaliteitscriteria moeten voldoen voor ze het Zeiss label mogen dragen.
          Sony heeft een 6 of 7-tal nieuwe lenzen op het schap liggen weet niet of dat daar Zeissen bij zijn.
          Denk niet dat Sony het leuk zou vinden als Zeiss het pentax,nikon aanbod ook met Sony (a-vatting) op de markt zou brengen, of er moeten afspraken zijn.

          Comment


          • #6
            Re: Carl Zeiss nu ook voor Pentax/Samsung

            Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
            CZ en Sony werken al lang samen, en verschillende modellen digitale camera's van Sony zijn uitgerust met een CZ lens.
            De lenzen welke je opnoemt dragen zowel het CZ als het Sony label, en zijn AF lenzen waarschijnlijk geproduceerd door Sony. Wie ze ontwerpt weet ik niet, waarschijnlijk Zeiss, maar ik veronderstel dat ze aan een aantal kwaliteitscriteria moeten voldoen voor ze het Zeiss label mogen dragen.
            Sony heeft een 6 of 7-tal nieuwe lenzen op het schap liggen weet niet of dat daar Zeissen bij zijn.
            Denk niet dat Sony het leuk zou vinden als Zeiss het pentax,nikon aanbod ook met Sony (a-vatting) op de markt zou brengen, of er moeten afspraken zijn.
            Idd, een beetje zoals de samenwerking tss Tokina en Pentax. Pentax heeft allicht ook liefst niet dat Tokina met objectieven in K-vatting komt.

            Wim
            Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

            Comment

            Working...
            X