Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon EF15 fisheye of canon EF-S 10-22 ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon EF15 fisheye of canon EF-S 10-22 ???

    Ben al geruime tijd aan het twijfelen over welke lens ik zou kopen.
    Kan iemand mij hiermee helpen?
    Het zit zo, ik heb een Tamron 18-200 op mijn 350D maar vind niet genoeg groothoek met deze combinatie. (factor 1,6)
    Fisheye effect vind ik leuk maar mag niet overdreven zijn.
    Heeft iemand ervaring met een van deze twee lenzen? Kan je me dan eens wat voor- en nadelen opnoemen.

    dank u
    Last edited by DanTHeMan; 20 juli 2007, 10:11.
    Canon 350D met kitlens 18-55mm en Tamron 18-200mm XR Di II

  • #2
    Re: canon EF15 fisheye of canon EF-S 10-22 ???

    Je schrijft het zelf al, het fish-eye effect kan wel eens leuk zijn, maar meestal heb je liever zo weinig mogelijk vervorming.

    De EF-S 10-22 zal dan waarschijnlijk de betere keuze zijn.

    Een fish-eye koop je meestal bij voor het speciale effect, daarmee loop je zelden een hele dag rond.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: canon EF15 fisheye of canon EF-S 10-22 ???

      Ik heb zelf de Sigma 10-20 en als ik in een stad ben gaat meestal die er standaard op, af en toe afgewisseld met een 80-200. En soms denk ik dan hier had een fish-eye ook leuk geweest, maar voor die prijs...misschien koop weleens zo Russische. Dus advies de 10-22, maar kijk ook eens naar de Sigma.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: canon EF15 fisheye of canon EF-S 10-22 ???

        Als 't gewoon is om "meer" op de foto te krijgen dan ben je inderdaad beter met nog meer breedhoek (ik heb de tamron 11-18). Fisheye is leuk voor het effect (maar die heb ik zelf niet), en je kan - schijnt het - die perspectieven wel softwarematig rechttrekken maar dat is ook weer niet echt de bedoeling dacht ik...

        Comment


        • #5
          Re: canon EF15 fisheye of canon EF-S 10-22 ???

          bedankt voor jullie reacties, ik denk dat ik ondertussen uit ben.
          Het zal de 10-22 worden, had gewoon wat overtuiging nodig .

          Is ook een goede tip van misschien in de toekomst nog zo een Russische fisheye te kopen.

          bedankt allemaal
          Canon 350D met kitlens 18-55mm en Tamron 18-200mm XR Di II

          Comment

          Working...
          X