Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aantal gemaakte foto's met een S7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aantal gemaakte foto's met een S7000

    Iemand enig idee waar ik vind hoeveel foto's er op de teller staan van mn FujiFilm S7000 ? Ben al een uur in de handleiding aan het ploeteren maar vind het niet...
    Nikon D70... Panasonic DMC-TZ3...

  • #2
    Re: Aantal gemaakte foto's met een S7000

    De meeste toestellen beginnen te tellen op 00001 (of iets dergelijks, een EOS 20D begint met 101_0001, waarbij het eerste deel van het getal na elke 1000 foto's verhoogt, na 1000 foto's wordt dat dus 102_0002).

    Als je de teller nooit gereset hebt, dan zou je zo toch kunnen zien hoeveel foto's je gemaakt hebt?
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Aantal gemaakte foto's met een S7000

      Mn S7000 heeft nu een 30.000 foto's gemaakt... Is het zo dat de kwaliteit achteruit gaat naarmate je meer foto's maakt ? Zit er dus een maximum op voor een camera ?
      Nikon D70... Panasonic DMC-TZ3...

      Comment


      • #4
        Re: Aantal gemaakte foto's met een S7000

        Mijn 20D heeft ook al heel wat meer dan 30.000 foto's gemaakt, en de kwaliteit van de foto's is nog niet slechter geworden.

        Vooral voor de mechanische delen van de camera is er een beperking wat de levensduur betreft. Bij de digitale reflex is dat vooral de spiegel en het sluitergordijn. Er kan ook wel eens een schakelaartje stuk gaan.

        De elektronica gaat heel zelden stuk, maar bij sommige modellen zijn er al wel problemen geweest met de beeldsensor (geproduceerd door Sony) die defect raakt. Hierbij is het aantal foto's niet echt belangrijk, het is meer de levensduur van de sensor die beperkt is in tijd als de camera aan wat hogere temperaturen blootgesteld wordt. (Als je zo'n camera hebt, dan zou die gratis gerepareerd moeten worden, of zou je een tegemoetkoming moeten krijgen als er geen reparatie meer mogelijk is.)
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Aantal gemaakte foto's met een S7000

          Ik zit nu net over de 10.000 foto's (of filmpjes) met m'n S7000.
          Da's makkelijk te zien: de nummers van de foto's zijn voor de eerste 9.999: 100_0001 tot 100_9999 en vanaf 10.000 is dat 101_0001.

          Als jouw laatste foto dus bv de nummer 104_0100 heeft, wil dat zeggen dat er 40.100 foto's gemaakt zijn.

          off-topic: ik wil eigenlijk ook wel weten of er een maximum aantal foto's is.
          Ik heb ooit gehoord dat na een x-aantal foto's de ccd moet vervangen worden?
          Fuji FinePix S100fs

          Comment

          Working...
          X