Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Info over lenzen D40

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Info over lenzen D40

    Na wat te hebben rondgekeken ben ik er nog steeds niet uit over welke lens ik ga nodig hebben.
    Waar ik tenminste wel al blij over ben is dat de keuze over de DSLR eindelijk gevallen is. Ik ben namelijk een beginner en daarom heb ik voor de Nikon D40 gekozen.
    Terug over de lens, wat ik graag zou doen is sport & portet foto's trekken. De sport die ik wil gaan fotograferen is nl. Taekwondo. Wat ik dus nodig heb is een lens die een afstand moet overbruggen van ongeveer 10a15 meter maximum.. Ook is mijn hand niet al te stabiel, dus dat daar moet ik ook rekening mee houden zeker? Voor dit allemaal dacht ik aan deze lens:

    Nikon AF-S DX 55-200mm f/4,0-5,6G ED

    Van wat ik heb opgepikt moet 200mm genoeg zijn, al ben ik niet zeker van dit: f/4,0-5,6G. Ik meen opgepikt te hebben hoe lager hoe beter? Kan iemand mij hierbij helpen aub?

    Dank bij voorbaat!
    Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

  • #2
    Re: Info over lenzen D40

    Als je taekwondo gaat fotograferen, dan zul je vooral veel binnen in sporthallen en sportzaaltjes fotograferen. Die zaaltjes en hallen hebben over het algemeen slecht licht. En dan is de diafragmawaarde (bij deze lens 4.0 - 5.6) toch te klein. Je kunt dan beter een lens hebben van 2.8. Alleen dan kom je in een andere prijscategorie, tenzij je geen autofocus nodig hebt (dus dat je handmatig scherpstelt).