Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ND-filter aanwezig in menu Canon G7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ND-filter aanwezig in menu Canon G7

    Hey juppekes

    Als gevolg van de chit-chat die afgesloten is wil ik hier verder doen met mijn topic: Bliksem overdag fotograferen

    Hopelijk laten de mods het staan, het heeft toch te maken met fotografie he

    http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=169752

    Vanavond heb ik eens een testje gedaan met en zonder ND-filter

    Wel met de ingebouwde filter uit mijn menu en geen opzetfilter

    Foto zonder ND-filter



    Foto met ND-filter



    Foto's wel niet technisch beoordelen he zit nogal wat ruis op

    Da spelleke lijkt nogal redelijk te werken he

    Nu nog eens wachten tot het overdag bliksemd he
    Last edited by Mriya; 1 november 2007, 07:01.
    Bootjes

  • #2
    Re: ND-filter aanwezig in menu Canon G7

    Dat is straf...wist niet dat die mogelijkheid 'in-camera' bestond.
    Mvg Tim

    Comment


    • #3
      Re: ND-filter aanwezig in menu Canon G7

      Hey juppekes

      Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
      Dat is straf...wist niet dat die mogelijkheid 'in-camera' bestond.
      Wist het eigelijk ook niet

      Had da wel al eens tegen gekomen maar wist niet wat ik ermee kon doen
      Bootjes

      Comment


      • #4
        Re: ND-filter aanwezig in menu Canon G7

        Er staat waarschijnlijk wel wat uitleg over in de handleiding. (rtfm? )

        In feite is 'n ND filter gemakkelijk te implementeren in software, 't is gewoon minder rekening houden met wat er gemeten word(t?).
        Simpel gezegd, als die optie ND-filter er voor zorgt dat je sluitertijd 4 seconden is ipv 1 seconde, dan deelt de software de sensor-data gewoon door 4. (nee? )
        Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
        MySite - All your base are belong to us - What you say

        Comment


        • #5
          Re: ND-filter aanwezig in menu Canon G7

          Hey juppekes

          Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger Bekijk bericht
          Er staat waarschijnlijk wel wat uitleg over in de handleiding. (rtfm? )

          In feite is 'n ND filter gemakkelijk te implementeren in software, 't is gewoon minder rekening houden met wat er gemeten word(t?).
          Simpel gezegd, als die optie ND-filter er voor zorgt dat je sluitertijd 4 seconden is ipv 1 seconde, dan deelt de software de sensor-data gewoon door 4. (nee? )
          Als ik eens tijd heb zal ik eens de exif met elkaar vergelijken en eens zien waar het verschil zit

          IK heb vlug eens (rtfm ) en dit is het resultaat

          Last edited by Mriya; 19 juli 2007, 22:44.
          Bootjes

          Comment


          • #6
            Re: ND-filter aanwezig in menu Canon G7

            wauw, das nu iets dat in een compactje zit en dat ik nog nooit in een DSLR heb gezien...
            handig
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: ND-filter aanwezig in menu Canon G7

              Ik dacht dat de reden voor een nd filter bij een compact voldoende bekend was.

              Een DSLR heeft altijd een kleinere dof.

              Maar hoe je een kleinere dof in software kan implementeren...

              Jan.

              Comment


              • #8
                Re: ND-filter aanwezig in menu Canon G7

                Bij gebruik van een ND filter krijg je dezelfde foto als zonder alleen met een langere belichtingstijd, dus kun je spelen met je diafragma, is dit niet gewoon een commerciëel knopje -EV?
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: ND-filter aanwezig in menu Canon G7

                  FWIW .. zat al in de G6 ook

                  Comment


                  • #10
                    Re: ND-filter aanwezig in menu Canon G7

                    En in mijne G5 ook
                    Website http://www.kristofpattyn.be

                    a lotta canonstuff

                    Comment


                    • #11
                      Re: ND-filter aanwezig in menu Canon G7

                      Oorspronkelijk geplaatst door kristofpattyn Bekijk bericht
                      En in mijne G5 ook
                      Inderdaad,
                      ook interessant wanneer je een waterval met ""zacht"" water wil gaan fotograferen...

                      Comment


                      • #12
                        Re: ND-filter aanwezig in menu Canon G7

                        Of met andere woorden : met het wandelen door diverse submenu's kom je aan een optie die eigenlijk bij de betere compact met manuele instelling onder handbereik licht, wel zelf in te stellen naar keuze natuurlijk... Alleen is het dan soort auto instelling. Kan handig zijn als het vlot bereikbaar is, anders doe ik het gewoon manueel op mijn Fuji S9600...

                        Ik heb zelf nog de gewone opschroever ND8 liggen met als hoofddoel bvb fontijnen en watervallen fotograferen bij volle daglicht...

                        Werkt die ND instelling ook in daglicht of ben je beperkt tot de minimum diafragma en traagste sluiter van de camera ?
                        Fuji S9600 2gb Sandisk UltraII / 1gb Fuji XD H-type / Raynox DCR-250 Macro - Canon Powershot A720IS / 2gb SD Sandisk
                        Have a look at http://www.flickr.com/photos/7770276@N07 and leave comments please.

                        Comment


                        • #13
                          Re: ND-filter aanwezig in menu Canon G7

                          Een late reactie...
                          In mijn vorige camera, de Canon Powershot G3, zat er ook een ND-filter.
                          Ik veronderstel dat die filter standaard in de G-serie zit.
                          Deze "hardware"-filter wordt in de lichtbaan geplaatst door een instelling in het menu, het is zeker geen software-filter!

                          Comment


                          • #14
                            Re: ND-filter aanwezig in menu Canon G7

                            Ik heb de indruk dat die filter automatisch voor de lens wordt geplaatst bij daglicht, buiten, en automatisch wordt verwijderd bij opnamen binnen, maar je kan 'm manueel plaatsen of verwijderen, en dat is niet ergens verstopt onder submenus maar is wel vlot toegankelijk.

                            Maar het is een effectieve filter, geen softwareformule. Je hoort werkelijk een klikje wanneer het wordt verschoven.

                            Niks houdt u tegen om daarbuiten er nog een extra ND bij op te plaatsen...

                            Dave
                            pixelpusher

                            Comment


                            • #15
                              Re: ND-filter aanwezig in menu Canon G7

                              Hey juppekes

                              Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                              Ik heb de indruk dat die filter automatisch voor de lens wordt geplaatst bij daglicht, buiten, en automatisch wordt verwijderd bij opnamen binnen, maar je kan 'm manueel plaatsen of verwijderen, en dat is niet ergens verstopt onder submenus maar is wel vlot toegankelijk.

                              Maar het is een effectieve filter, geen softwareformule. Je hoort werkelijk een klikje wanneer het wordt verschoven.

                              Niks houdt u tegen om daarbuiten er nog een extra ND bij op te plaatsen...

                              Dave
                              Ik heb net eens gekeken en als je de ND filter aan of uit zet zie je inderdaad het center van de lens iets veranderen
                              Bootjes

                              Comment

                              Working...
                              X