Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulp bij aankoop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hulp bij aankoop

    hallo

    Ik heb een beetje raad nodig. Ben nieuw wat fotografie betreft. Heb reeds met een fujifilm finepix s7000 foto's gemaakt, maar heb deze camera verkocht. Ik ben nu op zoek naar een nieuwe camera, liefst spiegelreflex.

    Indien jullie weten dat ik een budget van 1300 euro heb, wat raden jullie mij aan. Had graag advies gekregen.
    Ben reeds naar de winkel geweest en alles eens op mijn gemak bekeken.
    Zowel D40(X), D80 als 400D lagen goed in mijn hand.

    Ik zou natuurfoto's willen maken, maar ook macro interesseert me.
    Welk advies willen jullie me geven.
    alvast bedankt

  • #2
    Re: hulp bij aankoop

    Probeer de zoekfunctie van het forum eens.

    Er zijn aardig wat recente draadjes over dit onderwerp en in de zelfde prijsklasse.

    Greetz rich
    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

    Comment


    • #3
      Re: hulp bij aankoop

      Geen ervaring met Canon (wat beslist ook een heel goed toestel is) maar zou toch opteren voor een D80 ipv de D40x.

      Je wil natuurfoto's maken en denk hieruit dat het vooral landschappen zullen zijn. Dan ben je goed af met en echte breedhoeklens zoals de Sigma 10-20 alhoewel die misschien wel iets te breedhoek is (hangt er echt vanaf van het type landschap).
      Geen ervaring met maco. Wat ik wel zie (voor de Nikon shooters) is dat men hier meestal wel bij Nikon lensen blijft. Veel hangt af van je budget want voor macro is een goed statief onontbeerlijk.

      Comment

      Working...
      X