Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax DA* lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pentax DA* lenzen

    Goed nieuws voor de Pentax-fans. De officiele release data van de DA* lenzen :
    • DA* 50-135 : 27 juli
    • DA* 16 - 50 : 11 augustus


    Zie deze LINK
    Groetjes van tozumi

    Bezoek hier mijn webstek

  • #2
    Re: Pentax DA* lenzen

    goed nieuws!

    Ligt de prijs van de 16-50mm nog steeds rond de 900€? Indien zo, gaat het m'n petje helaas te boven...

    Comment


    • #3
      Re: Pentax DA* lenzen

      Ik zie HIER bvb 699 €, maar ik onderhandel met de lokale fotoboer die mij steeds een mooi prijsje maakt
      Groetjes van tozumi

      Bezoek hier mijn webstek

      Comment


      • #4
        Re: Pentax DA* lenzen

        Idd, sinds gisteren zijn die datums bekend. Maar 't zijn wel de datums voor Japan hé. Voor de VS staan ze beiden op stapel voor 15 augustus. Voor Europa zal dat wel 't zelfde zijn zeker?

        Ik kijk er naar uit!! Nu m'n DA16-45/4 verkopen.

        Wim
        Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

        Comment


        • #5
          Re: Pentax DA* lenzen

          'k Kan al haast niet meer wachten

          En dan vervolgens maar weer het lange wachten op de nieuwe DA* 60-250 ...
          Last edited by MarkEL; 20 juli 2007, 14:09.
          www.indetailfotografie.nl

          Comment


          • #6
            Re: Pentax DA* lenzen

            Wat is er zo fantastisch aan die lenzen? Waarom moet ik daarvoor sparen?
            16-50 is wel een bereik waarvoor ik iets zoek. Ik dacht bij Tamrom eens te gaan zien.
            Een Canon en een paar bokaalglazen.

            Comment


            • #7
              Re: Pentax DA* lenzen

              Oorspronkelijk geplaatst door Danny001 Bekijk bericht
              Wat is er zo fantastisch aan die lenzen? Waarom moet ik daarvoor sparen?
              16-50 is wel een bereik waarvoor ik iets zoek. Ik dacht bij Tamrom eens te gaan zien.
              • Tamron heeft in het bereik 16-50 geen lichtsterke lenzen met Pentax-vatting
              • De DA* lenzen zijn stof- en vochtdicht zoals K10D body
              • Deze lenzen hebben SDM én klassieke aandrijving via bodymotor
              • Het frontelement heeft een speciale vocht- en vetcoating
              • Scherpstelling kan manueel aangepast worden zonder switchen te verzetten
              • ...
              Groetjes van tozumi

              Bezoek hier mijn webstek

              Comment


              • #8
                Re: Pentax DA* lenzen

                Thanks Tozumi.

                Ik denk echter dat de K100D body geen SDM ondersteund of heb ik het fout?
                Een Canon en een paar bokaalglazen.

                Comment


                • #9
                  Re: Pentax DA* lenzen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Danny001 Bekijk bericht
                  Thanks Tozumi.

                  Ik denk echter dat de K100D body geen SDM ondersteund of heb ik het fout?
                  Nee, de K100D ondersteunt geen SDM, daarvoor hebben ze nu de K100D Super gemaakt, die ondersteunt wel SDM.
                  Nu is het wel zo dat lenzen meestal langer meegaan dan bodys, dus in die zin kan het wel interessant zijn he
                  Groetjes van tozumi

                  Bezoek hier mijn webstek

                  Comment


                  • #10
                    Re: Pentax DA* lenzen

                    maar die nieuwe lenzen kan je toch nog gebruiken op de k100d ?
                    Ja géén SDM, maar je kunt ze toch gebruiken denk ik
                    eb ik et fout of kan je ze alleen gebruiken op de k100d super
                    Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Pentax DA* lenzen

                      Oorspronkelijk geplaatst door aaron Bekijk bericht
                      maar die nieuwe lenzen kan je toch nog gebruiken op de k100d ?
                      Ja géén SDM, maar je kunt ze toch gebruiken denk ik
                      eb ik et fout of kan je ze alleen gebruiken op de k100d super
                      Je kan ze perfect gebruiken op de K100D, daar gebeurt de automatische scherpstelling door de motor in de body zoals bij de gewone lenzen.
                      Op de K10D en de K100D Super wordt de SDM motor in de lens gebruikt.
                      Groetjes van tozumi

                      Bezoek hier mijn webstek

                      Comment


                      • #12
                        Re: Pentax DA* lenzen

                        @ Ishpuini: als 't zover is (verkoop 16-45), graag een pm
                        geld ook voor die lichtsterke zoom waarvan ik in één of andere post gelezen heb

                        Grtz Ewi
                        Pentax K100D + kitlens /Tamron 28-200/Pentax SMC 50mm/Vivitar 135mm/Tokina 24mm/Pentax F 28-80/Sigma 28mm 1.8/Tamrac Velocity 8/Crumpler Pretty Boy 4000/Lowpro CompuDayPack

                        Comment


                        • #13
                          Re: Pentax DA* lenzen

                          En kijk: wat verschijnt daar plots op de blog van Ned Bunnell: SDM Lenses Shipping.

                          Wel niet meer uitleg dan dat... Heet dat dan een teaser?

                          M'n handen jeuken intss... Wat geven jullie voor m'n DA16-45/4?

                          Wim
                          Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Pentax DA* lenzen

                            Momenteel staat DA voor "Didn't arrive".
                            Volgens Ned staat SDM voor "Some day maybe".

                            Ik zoek ook nog wel een betaalbare groothoek zoomlens maar Ewi-J was eerst.
                            Een Canon en een paar bokaalglazen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Pentax DA* lenzen

                              Eerste foto's van de 16-50 op Ned Bunnell's site.

                              Een Canon en een paar bokaalglazen.

                              Comment

                              Working...
                              X