Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

opvolger Nikon D200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • opvolger Nikon D200

    Chasseur d'Images heeft het in zijn laatste nummer over een opvolger van de D200
    -Sony improved 12-13mpx CMOS sensor
    -new image processor with integrated D-lighting
    -improved high ISO
    -improved AF system

    sensor klopt met de geruchten van nieuwe Sony Camera.(advanced model)

    Een van de volgende dagen zou de aankondiging volgen. Raar in het midden van het verlof, maar misschien worden ze onderdruk gezet door Sony zoals het geval was voor de D80.

    Misschien is dit het zoveelste gerucht en zijn het enkel maar wensen en dromen !!

    bron:http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=24046674

    aanpassing: lees ook dit eens http://www2.photim.com/accueil/Sommaire.xml?info=1187
    Last edited by puerte; 19 juli 2007, 19:38.

  • #2
    Re: opvolger Nikon D200

    Als ik de teneur van het artikel goed begrijp,gaat het hier om zelfgefabriceerde geruchten. ( Van dezelfde aard als waarmee een hoop D.Preview posters zich al een aantal maanden mee amuseert,maar dan in tijdschriftvorm )



    Walter
    D850

    Comment


    • #3
      Re: opvolger Nikon D200

      Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
      Als ik de teneur van het artikel goed begrijp,gaat het hier om zelfgefabriceerde geruchten. ( Van dezelfde aard als waarmee een hoop D.Preview posters zich al een aantal maanden mee amuseert,maar dan in tijdschriftvorm )



      Walter
      Klopt volledig, met als verschil dat CI, als een van de meest gerenommeerde foto tijdschriften in Europa, waarschijnlijk iets meer betrouwbare bronnen heeft.
      Maar aan de andere kant helpt zulk een speculatie ook hun verkoopcijfers op peil te houden in deze komkommertijd.
      Geen enkele fabrikant laat momenteel in zijn kaarten krijgen, zijn meestal teasers om kandidaat kopers wakker te houden.

      Comment


      • #4
        Re: opvolger Nikon D200

        Nou ik kan dat verhaal alleen maar bevestigen. Volgens mijn Nikon (jawel, rechtstreeks van Nikon en geen via-via chit-chat!) kontakt komen er wel degelijk twee nieuwe bodies aan mid september...

        T.
        Nikon stuff rocks :-)

        Comment


        • #5
          Re: opvolger Nikon D200

          Tja, als je al die geruchten moet geloven, dan kan je wel altijd blijven wachten en je aankoop blijven uitstellen.
          Iig, ik ga m'n D200 de deur nog niet uit doen. Een toestel met een betere ISO performance zou wel mooi meegenomen zijn, maar Nikon zal wel met een echt super-D200-outperformer (FF, zeer goede ISO performance, ...) moeten komen vooraleer ik nu al de D200 weg doe.
          Fotolog -DevLog

          Comment


          • #6
            Re: opvolger Nikon D200

            Zijn geen geruchten maar van Nikon zelf (ik was zelf in het Nikon gebouw en kan dit alleen maar bevestigen)...

            T.
            Nikon stuff rocks :-)

            Comment


            • #7
              Re: opvolger Nikon D200

              Oorspronkelijk geplaatst door whoami Bekijk bericht
              Tja, als je al die geruchten moet geloven, dan kan je wel altijd blijven wachten en je aankoop blijven uitstellen.
              Iig, ik ga m'n D200 de deur nog niet uit doen. Een toestel met een betere ISO performance zou wel mooi meegenomen zijn, maar Nikon zal wel met een echt super-D200-outperformer (FF, zeer goede ISO performance, ...) moeten komen vooraleer ik nu al de D200 weg doe.
              Waarom wil iedereen eigenlijk zo graag FF? Om meer vignetering en vertekening te krijgen bij groothoek, je groothoek en standaardlenzen voor de helft van de prijs te mogen verkopen om dan dubbel zo dure nieuwe te kopen en het telebereik van je telelenzen met een derde te zien afnemen? Zeer goede ISO performance wil ik ook, maar ik zal eigenlijk met alle plezier een paar megapixel afstaan om niet met full frame opgescheept te zitten.
              Ik ken nota bene canon gebruikers die liever een 1DmkII dan 1DsmkII (laat staan een 5D) zouden willen om deze redenen.
              Nu, ieder zijn voorkeur, maar ik hoop in elk geval dat Nikon niet overschakeld naar FF. Volgens mij is de lens mount van 35mm camera's gewoon te klein om echt optimaal full frame aan te bieden. En wat ik gezien heb van de Canon full frame bodies lijkt dat alleen maar te bevestigen: schitterende body's en sensoren, maar gewoon bijna geen enkele lens die er optimaal gebruik van weet te maken.

              Comment


              • #8
                Re: opvolger Nikon D200

                Oorspronkelijk geplaatst door jantjen Bekijk bericht
                Waarom wil iedereen eigenlijk zo graag FF? Om meer vignetering en vertekening te krijgen bij groothoek, je groothoek en standaardlenzen voor de helft van de prijs te mogen verkopen om dan dubbel zo dure nieuwe te kopen en het telebereik van je telelenzen met een derde te zien afnemen? Zeer goede ISO performance wil ik ook, maar ik zal eigenlijk met alle plezier een paar megapixel afstaan om niet met full frame opgescheept te zitten.
                Ik ken nota bene canon gebruikers die liever een 1DmkII dan 1DsmkII (laat staan een 5D) zouden willen om deze redenen.
                Nu, ieder zijn voorkeur, maar ik hoop in elk geval dat Nikon niet overschakeld naar FF. Volgens mij is de lens mount van 35mm camera's gewoon te klein om echt optimaal full frame aan te bieden. En wat ik gezien heb van de Canon full frame bodies lijkt dat alleen maar te bevestigen: schitterende body's en sensoren, maar gewoon bijna geen enkele lens die er optimaal gebruik van weet te maken.
                Dit vind ik een raar standpunt, fullframe gebruikt nou net wel de lenzen voluit, de cropcameras gebruiken maar een deeltje van het glas. Dat je meer lensfouten krijgt, kan wel, anderszijds, een canon 5d heeft een lagere pixeldensiteit, wat maakt dat de resolutie van de lens ook optimaler gebruikt word. Het zal dus wel een beetje genuanceerd moeten worden.
                Dat het je voorkeur niet is, ok, alle respect, want 2 dingen zijn zeker, je moet een extra tele kopen, en hebt een wide over ;-)
                Maar je wint een kleinere diepteschepte, grotere zoeker, enzovoort..
                Telt ook voor sommige mensen.

                Comment


                • #9
                  Re: opvolger Nikon D200

                  Oorspronkelijk geplaatst door jantjen Bekijk bericht
                  Waarom wil iedereen eigenlijk zo graag FF? Om meer vignetering en vertekening te krijgen bij groothoek, je groothoek en standaardlenzen voor de helft van de prijs te mogen verkopen om dan dubbel zo dure nieuwe te kopen en het telebereik van je telelenzen met een derde te zien afnemen?
                  Niet iedereen wil een derde meer tele.

                  Oorspronkelijk geplaatst door jantjen Bekijk bericht
                  Zeer goede ISO performance wil ik ook, maar ik zal eigenlijk met alle plezier een paar megapixel afstaan om niet met full frame opgescheept te zitten.
                  Dus een sensor van 8 MP zoals in de 1DII is beter dan een sensor van 12 MP in de 5D ?
                  En een sensor van 10 MP zoals in de 1DIII is beter dan een sensor van 16 MP in de 1DsII ?
                  Ik dacht dat die volledig gelijk zijn. Maar bij de 5D en de 1DsII krijg je alle pixels, met eventueel vignetting,
                  Bij de 1DII en de 1DIII ontbreken een groot aantal pixels.
                  Ik weet zeker dat als Nikon de D2X zou vervangen door een FF van 27 MP met dezelfde eigenschappen als de D2X, er niemand zou zeggen dat de D2X veel beter was.

                  Oorspronkelijk geplaatst door jantjen Bekijk bericht
                  Ik ken nota bene canon gebruikers die liever een 1DmkII dan 1DsmkII (laat staan een 5D) zouden willen om deze redenen.
                  Dat kan. Anderen willen dan wel weer een 5D of een 1DsII.

                  Oorspronkelijk geplaatst door jantjen Bekijk bericht
                  Nu, ieder zijn voorkeur, maar ik hoop in elk geval dat Nikon niet overschakeld naar FF. Volgens mij is de lens mount van 35mm camera's gewoon te klein om echt optimaal full frame aan te bieden.
                  Nikon zal nooit volledig overschakelen naar FF, maar bij Canon kan je zelf kiezen wat je wil kopen.

                  Oorspronkelijk geplaatst door jantjen Bekijk bericht
                  En wat ik gezien heb van de Canon full frame bodies lijkt dat alleen maar te bevestigen: schitterende body's en sensoren, maar gewoon bijna geen enkele lens die er optimaal gebruik van weet te maken.
                  Ik heb bijna geen enkele lens.

                  Jan.
                  Last edited by Jan_10D; 26 juli 2007, 06:02.

                  Comment

                  Working...
                  X