Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telezoom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telezoom

    Hallo allemaal,

    Als nieuwkomer op dit forum zal ik me eerst effe kort voorstellen.
    Ik ben Ben Heylen, 25j en volg avondschool artisitieke fotografie op de kunstacademie van Mol. In mijn vrije tijd doe ik aan zweefvliegen en fotografeer ik ook intensief mijn favoriete bezigheid.

    Ik heb net een flinke investering gedaan, heb namelijk de Nikon D80 gekocht met de Nikkor 18-200 mm VR lens. Doch ik kom soms wat 'zoom' tekort.

    Vandaar eigenlijk devolgende vraag:

    - is het aan te raden extenders of tussenringen te gebruiken om mijn zoomberijk te vergroten?
    - bij een eventuele aanschaf van een supertele had ik gedacht aan de Nikkor 80-400 mm VR. Is dit objectief zijn geld waard of zijn er alternatieven?

    Greetz BH!

  • #2
    Re: Telezoom

    Oorspronkelijk geplaatst door BenHeylen Bekijk bericht
    Ik heb net een flinke investering gedaan, heb namelijk de Nikon D80 gekocht met de Nikkor 18-200 mm VR lens. Doch ik kom soms wat 'zoom' tekort.

    Vandaar eigenlijk devolgende vraag:

    - is het aan te raden extenders of tussenringen te gebruiken om mijn zoomberijk te vergroten?
    Ik heb het geprobeerd, maar het werkt niet echt fijn met focussen, ik ben niet eens zover gegaan om naar de kwaliteit van de foto's te kijken.

    Oorspronkelijk geplaatst door BenHeylen Bekijk bericht
    - bij een eventuele aanschaf van een supertele had ik gedacht aan de Nikkor 80-400 mm VR. Is dit objectief zijn geld waard of zijn er alternatieven?
    Sigma 80-400 OS
    Maar weet je zeker dat zo'n vliegtuig nog zweeft met zoiets op je camera?

    Kijk ook eens naar de Bigma.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Telezoom

      Oorspronkelijk geplaatst door BenHeylen Bekijk bericht
      Ik heb net een flinke investering gedaan, heb namelijk de Nikon D80 gekocht met de Nikkor 18-200 mm VR lens. Doch ik kom soms wat 'zoom' tekort.

      Vandaar eigenlijk devolgende vraag:

      - is het aan te raden extenders of tussenringen te gebruiken om mijn zoomberijk te vergroten?
      Ik heb het geprobeerd met een extender, maar het werkt niet echt fijn met focussen, ik ben niet eens zover gegaan om naar de kwaliteit van de foto's te kijken. Tussenringen zou je kunnen gebruiken om detail opnames van je dashboard te maken oid, deze zijn nl bedoeld voor macro.

      Oorspronkelijk geplaatst door BenHeylen Bekijk bericht
      - bij een eventuele aanschaf van een supertele had ik gedacht aan de Nikkor 80-400 mm VR. Is dit objectief zijn geld waard of zijn er alternatieven?
      Sigma 80-400 OS
      Maar weet je zeker dat zo'n vliegtuig nog zweeft met zoiets op je camera?

      Kijk ook eens naar de Bigma.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment

      Working...
      X