Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een paar vragen over een zeer oude lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een paar vragen over een zeer oude lens

    Ik heb me ongeveer 15 jaar geleden een bewakingscamera gekocht met een lens om beelden te digitaliseren(een scanner bestond toen nog niet).

    De camera was een Panasonic CCTV camera model WV-1410/G.
    De lens een Sony(gemaakt door Tamron) 1:1.4 f=11-70mm F/1.4-16 met macro-mode en zoommotor(met keuze tussen maneel of autofocus) met een C-standard mount.

    Nu mijn vragen :
    1. Ik heb een Sony A100, bestaat er een (betaalbare) adaptor om van C-standard naar Sony(KM)-standaard over te gaan ?
    2. Indien ja op de 1e vraag, zal de kwaliteit dan goed zijn of zal het weggesmeten geld zijn ?
    3. Indien neen op de 1e vraag, bestaat er nog een markt voor deze lens om ze te verkopen(en dan bedoel ik niet voor een appel en een ei want ik heb ze in de tijd meer dan 20.000fr betaald).

    Alvast bedankt.
    Sven
    Sony A58 met glas, Fuji X-E1
    Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
    Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

  • #2
    Re: Een paar vragen over een zeer oude lens

    Oorspronkelijk geplaatst door sven_df Bekijk bericht
    De lens een Sony(gemaakt door Tamron) 1:1.4 f=11-70mm F/1.4-16 met macro-mode en zoommotor(met keuze tussen maneel of autofocus) met een C-standard mount.

    Nu mijn vragen :
    1. Ik heb een Sony A100, bestaat er een (betaalbare) adaptor om van C-standard naar Sony(KM)-standaard over te gaan ?
    2. Indien ja op de 1e vraag, zal de kwaliteit dan goed zijn of zal het weggesmeten geld zijn ?
    3. Indien neen op de 1e vraag, bestaat er nog een markt voor deze lens om ze te verkopen(en dan bedoel ik niet voor een appel en een ei want ik heb ze in de tijd meer dan 20.000fr betaald).

    Alvast bedankt.
    Sven
    Hi,

    1. Ik vermoed van niet. Ik denk dat die c-mount een andere beeldcirkel heeft dan van een normaal fototoestel / sensor, en een adapter kan dat niet genoeg corrigeren.
    2. -
    3. Weinig waarschijnlijk.

    Wat je er wel mee kan doen is zelf een lensbaby maken, met een rubberen tussenstuk dat je in een autoonderdelen shop koopt. Daar kan je dan de mount op kleven die je wil.

    En die dingen zijn misschien ook, mits enige moeite, aan een balg te bevestigen voor macro.

    PAUL
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

    Comment


    • #3
      Re: Een paar vragen over een zeer oude lens

      Paul, bedankt voor je reactie.

      Ik heb zelf ook nog een aantal uren gegoogled en ben tot de conclusie gekomen dat er geen adaptor bestaat.

      Die C-standard is blijkbaar iets dat exclusief gebruikt wordt bij professionele video-apparatuur en microscopen en is nog steeds dezelfde als 15 jaar geleden.
      Dus misschien zou ik ze nog kunnen kwijtraken via Ebay of zoiets.

      Omgekeerd bestaan er wel adaptors : om de SLR-lenzen te converteren naar C-standard mount om zo de fotolenzen te kunnen gebruiken op video-apparatuur.
      Maar ja, daar ben ik niet veel mee natuurlijk.

      Sven
      Sony A58 met glas, Fuji X-E1
      Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
      Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

      Comment

      Working...
      X