Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kopen in Hong Kong via eBay - douane ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kopen in Hong Kong via eBay - douane ?

    Hallo,

    terwijl ik op zoek was naar een gunstige prijs voor een "Bigma" (Sigma 50-500) die rond de 1.000 € kost in onze landen, ben ik op een verkoper uit Hong Kong gestoten die via eBay deze lens voor 695,00 + 25,00 € verzendingskosten aanbiedt.
    Mijn vraag : heeft er iemand ervaring met dit soort zendingen en in het bijzonder : hoe worden de invoertaksen, BTW enz... berekend? Of ontsnappen (ik droom zeker...) deze zendingen aan de douane?

    Dank bij voorbaat voor de reacties,

    Gilby
    Nikon D90 + 18-200 VR

  • #2
    Re: Kopen in Hong Kong via eBay - douane ?

    Hallo,

    Op dit schitterend forum staat een zoekfunctie, als je daar "hongkong" in geeft vindt je een schat aan info, ook over eBay

    Comment


    • #3
      Re: Kopen in Hong Kong via eBay - douane ?

      Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
      Hallo,

      Op dit schitterend forum staat een zoekfunctie, als je daar "hongkong" in geeft vindt je een schat aan info, ook over eBay
      Hallo Picasso,

      bedankt, en na de opzoekingen kies ik voor: "handjes af en in EU bestellen!!!"

      Gilby
      Nikon D90 + 18-200 VR

      Comment


      • #4
        Re: Kopen in Hong Kong via eBay - douane ?

        U heeft de zoekfunctie gebruikt, en de resultaten correct geïnterpreteerd

        You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


        Comment


        • #5
          Re: Kopen in Hong Kong via eBay - douane ?

          695 + 25 = 720 * 1.21 = 871.2 euro (of 1.19 nederland)

          formaliteiten inklaring 9.90 euro
          aanbiedingskosten 9.90
          vettezomerkosten ...

          Als alles goed gaat win je 100 euro maar je hebt geen garantie, je hebt ook geen garantie dat het toekomt. Voor die 25 euro heb je wellicht geen verhaal bij schade of verlies want dat zal onverzekerd verzonden zijn.

          Als GIFT verzenden staat gelijk aan fraude. Dan kan het een dure lens worden.

          Hier heb je gewoon geen enkele controle op. Ik heb al 2e handszaken gekocht voor $30 die me 90 euro inklaring kosten. De zgn. Statistische waarde, nieuwprijs... ze goochelen er mee. Als er ook maar iets interpretabel ingevuld is heb je er van. Veel mensen zullen zeggen dat het zo geen vaart loopt en idd een jaar of 3 geleden kon het hen niet schelen wat binnenkwam.

          Maar die tijd is voorbij.

          Stelregel van mij is : verzenden incl. moet je min 20% goedkoper gediend zijn anders laten liggen. Voor objecten van meer dan 300 euro is het beter om goed uit te kijken binnen europa. Tot 300 euro buiten Europa kan je het risico nemen als de nieuwprijs in europa +450 is.

          Opletten met goedkope camera's batterijen en CF cards... ik heb al CANON batterijen gezien, in verpakking van CANON maar wel namaak. De verkoper bekeken op ebay en van de 25 kopers had er maar 1 dit door. Zelfs compacts worden nagemaakt.

          1 voordeel : om namaak 'economisch' te verantwoorden, wordt het echt schabby gemaakt en valt het voor velen op dat het namaak is. Ik denk niet dat ze zich al aan DSLR gewaagd hebben. De sluiters en spiegelhuizen namaken kost te veel. De batterijen wel, misschien flitsers en zeker zonnekappen.

          Voor die 100 euro koop ik gemoedsrust bij een lokale dealer. Ook nog goed voor onze economie.

          Comment


          • #6
            Re: Kopen in Hong Kong via eBay - douane ?

            Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
            U heeft de zoekfunctie gebruikt, en de resultaten correct geïnterpreteerd

            jep, het begint hier te renderen

            Comment


            • #7
              Re: Kopen in Hong Kong via eBay - douane ?

              Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
              jep, het begint hier te renderen
              één zwaluw ....
              zoekfuncties zijn de stiefkindjes van de fora

              Raymond

              Comment


              • #8
                Re: Kopen in Hong Kong via eBay - douane ?

                Oorspronkelijk geplaatst door gilby Bekijk bericht
                Hallo,

                terwijl ik op zoek was naar een gunstige prijs voor een "Bigma" (Sigma 50-500) die rond de 1.000 € kost in onze landen, ben ik op een verkoper uit Hong Kong gestoten die via eBay deze lens voor 695,00 + 25,00 € verzendingskosten aanbiedt.
                Mijn vraag : heeft er iemand ervaring met dit soort zendingen en in het bijzonder : hoe worden de invoertaksen, BTW enz... berekend? Of ontsnappen (ik droom zeker...) deze zendingen aan de douane?

                Dank bij voorbaat voor de reacties,

                Gilby
                Handen af gilby.
                Ik lees zo dikwijls dat het goedkoper is op een ander....
                En daarna begint de miserie (allee, 9 op de 10 toch).
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: Kopen in Hong Kong via eBay - douane ?

                  Nja, ik had een Kenko Teleplus Pro 300 2x converter gezien op eBay, ook via Hong Kong, voor 95 euro ipv 195 bij een internetshop. Ik was even aan het twijfelen, maar na dit te lezen toch liever in België kopen denk'k
                  Mijn foto's en fractals
                  Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kopen in Hong Kong via eBay - douane ?

                    Ik koop wel regelmatig dingen in Hongkong...doch enkel als het minder dan 100 Euro kost. Laat het opsturen als gift...nooit problemen gehad.

                    Grt,
                    JanMetDePet
                    Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kopen in Hong Kong via eBay - douane ?

                      Ik heb net een kenko teleplus pro 300 dg voor nikon ontvangen uit Hong Kong, werkt fantastisch met d50 en nikkor af-d 80-200 ed, vol automatisch. Hier heb ik geen invoerrechten hoeven te betalen. Kost uiteindelijk incl. verzend bij digital-rev 100 euries. zorg wel dat je de nationale postdienst gebruikt i.p.v. byvoorbeeld fedex of ups. Deze controleren de paketten meer dan nationale postdiensten. Deze doen het steekproefsgewijs dus laten verzenden als "gift" of "no commercial use" en zorg voor nationalepost dienst. Duurt paar dagen langer maar mijn kenko deed er via hong kongpost precies een week over....

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kopen in Hong Kong via eBay - douane ?

                        Heb mij een tijdje geleden toch ook eens gewaagd aan een HongKongkoop (Hong Sien Kwee) en het mij toch niet beklaagd.

                        Het verschil tussen een Sigma 8mm fisheye hier en ginder was toch wel de moeite.

                        Eerlijk gezegd wou ik na al de artikels toch ook eens zien wat er van was en heb het dan toch maar geprobeerd en voor mij viel het mee. Ik moet wel zeggen dat ik bijvoorbeeld voor een Bigma of een 70-200 toch wel zou aarzelen.

                        Mvg

                        Steven
                        1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kopen in Hong Kong via eBay - douane ?

                          de douane kijkt mee ;-)
                          full frame all the way

                          Comment

                          Working...
                          X