Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Manuele telezoom objectieven..aan belachelijke prijzen!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Manuele telezoom objectieven..aan belachelijke prijzen!!

    Hallo,

    wil jullie wel es verwijzen naar onderstaande link.

    Ik heb met deze heer gebeld en hij heeft me het volgende verhaal verteld:
    Hij koopt deze objectieven in in Korea, deze leverancier fabriceerd onder andere ook objectieven voor Tamron en andere bekende merken.

    Als je de foto bestudeerd, lijkt het me wel iets om es mee te stoeien.
    Verder, ja je begint met 'n f8 om te eindingen met f16, dus...licht is zoals altijd de factor met zulke dingen en ik denk dat je hem best vastmetseld, stel je voor, op zulke afstanden dat er 'n windje je uitrusting bespeeld!

    Verder iemand ervaring met deze objectieven?

    Groetjes en graag reacties!
    Generaal.

  • #2
    Re: Manuele telezoom objectieven..aan belachelijke prijzen!!

    Waaaaauuuuaaaaw !

    ik ken er niet zoveel van maar ik vind dit wel goed klinken.
    Ik ga wel wachten op andere reacties van mensen die er wat van kennen.

    Ik vertrek op 3 aug naar de spaanse pyreneeen , zo'n lensje zou ik wel in mijn valies willen stoppen ... .
    Maar ja ik ga wel eerst eens informeren voor de beste all-round objectieven, als zoiets al bestaat tenminste !
    Last edited by gravis; 19 juli 2007, 09:52.
    Pentax K10D - 18-55mm en 50-200mm .
    Flitser Pentax AF 360 FGZ

    Comment


    • #3
      Re: Manuele telezoom objectieven..aan belachelijke prijzen!!

      Tja F16 voor 1300mm dat wordt altijd met statief werken en een lange sluiter, dus alleen geschikt voor statische objecten zoals gebouwen. Levende wezens of bewegende objecten zal wel niet lukken.

      Wel opletten hé, die 500/1000 is eigenlijk een 500mm lens maar je kan ook bij hen een 2x convertor kopen waardoor die 500 dus ook een 1000mm kan worden. Is dus wel een beetje misleidende reklame vind ik. Lees dus goed de kleine lettertjes eens door.

      Ik twijfel wel een beetje aan de kwaliteit die je kan halen met dit soort objectieven. Goed genoeg voor plaatjes op het net, maar is het ook om te printen?
      Tot sluitertijd, Dirk

      Comment


      • #4
        Re: Manuele telezoom objectieven..aan belachelijke prijzen!!

        Ik heb zelf geen ervaring met dergelijke lenzen maar ik zou er nog geen €25,- voor over hebben eigenlijk... Volgens mij kan dit voor zo'n prijs gewoon niks zijn. Bovendien, beginnen met f8. Knijp em es een stopje dicht voor meer scherpte (zal ongetwijfeld wel nodig zijn ), zit je op f11. Hoeveel licht heb je wel niet nodig om nog enige bruikbare sluitertijden te halen....
        www.indetailfotografie.nl

        Comment


        • #5
          Re: Manuele telezoom objectieven..aan belachelijke prijzen!!

          Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
          Ik heb zelf geen ervaring met dergelijke lenzen maar ik zou er nog geen €25,- voor over hebben eigenlijk... Volgens mij kan dit voor zo'n prijs gewoon niks zijn. Bovendien, beginnen met f8. Knijp em es een stopje dicht voor meer scherpte (zal ongetwijfeld wel nodig zijn ), zit je op f11. Hoeveel licht heb je wel niet nodig om nog enige bruikbare sluitertijden te halen....

          Ok dan ... niet kopen dus ,
          Pentax K10D - 18-55mm en 50-200mm .
          Flitser Pentax AF 360 FGZ

          Comment


          • #6
            Re: Manuele telezoom objectieven..aan belachelijke prijzen!!

            Sorry hoor, maar.........
            HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA

            (kon me even niet inhouden, ROFL)

            Zo'n laaaaange lens wil ik zelfs niet gebruiken al krijg ik geld toegestopt.
            Maar misschien moet je die link eens doorsturen naar Steve B, hij zal er zeker interesse voor hebben.
            Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
            MySite - All your base are belong to us - What you say

            Comment


            • #7
              Re: Manuele telezoom objectieven..aan belachelijke prijzen!!

              Ik zou het wel leuk vinden om mee te spelen alvast
              Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
              http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

              Comment


              • #8
                Re: Manuele telezoom objectieven..aan belachelijke prijzen!!

                Ik wordt ook altijd een beetje gefascineerd door die dingen als ik op Ebay rondsnuffel naar supertele's. Ik heb zelf een 'antieke' 500 mm Pentor met m42 aansluiting. Als ik deze met een adapter op mijn Eos 350D plaats, vind ik het resultaat nog wel aanvaardbaar. Mits, je inderdaad alleen statische dingen fotografeert, en een deftig statief, én een afstandbediening gebruikt. En dan mag het nog niet te hard waaien. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Optisch is dat ding wel bruikbaar, maar practisch stellen zich teveel problemen.

                Comment


                • #9
                  Re: Manuele telezoom objectieven..aan belachelijke prijzen!!

                  Is het niet simpeler een km door te rijden om die kerktoren met een 70 mm te fotografen.
                  Stelt niemand bij zich de vraag: waarom moet ik een grote teletoeter hebben?

                  Comment

                  Working...
                  X