Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EOS 400 D probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EOS 400 D probleem

    Hoi,

    ne vriend van mij die maandag mee op vakantie vertrekt heeft een probleem met zn fototoestel. hij heeft een 400 D van canon en kan wel focussen maar moet soms 4 a 5 keer duwen voor hij effectief ne foto maakt.

    Iemand een oplossing of oorzaak? (zelf denkt hij aan vocht...)

    Groeten en bedankt!

    Kristoff

  • #2
    Re: EOS 400 D probleem

    slechte knop misschien ? En waarom denkt hij aan vocht ? Heeft ie derop geplast ?

    Als hij het toestel minder dan 8 dagen heeft, dan zou hij het nog kunnen inwisselen tegen een nieuw indien het een productiefout is. Dit ben ik wel niet zeker.
    Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
    http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

    Comment


    • #3
      Re: EOS 400 D probleem

      Gebruikt hij soms de flits?
      De flits heeft tijd nodig voor op te laden
      Mvg
      Canon EOS 400D -Grip - Sigma 10-20mm, Canon 70-200mm L F4 IS, Sigma 150mm f2.8 1:1 Macro, Tamron 18-250mm, kenko 1.4x DG, Tokina 80-400mm, speedlight 430EX

      Comment


      • #4
        Re: EOS 400 D probleem

        onderbelicht proberen trekken?

        Comment


        • #5
          Re: EOS 400 D probleem

          Aangezien hij kan focussen zal dit dan niet het probleem zijn, maar zit het hem echt in het doordrukken op de knop ?
          Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
          http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

          Comment


          • #6
            Re: EOS 400 D probleem

            kan hij echt focussen ? hoort hij de "focusbeep" ? Ik heb het dikwijls als ik te dichtbij kom voor "macro" dan hoor je geen focusbeep en dan kan je ook geen foto maken ..
            FWIW

            Comment


            • #7
              Re: EOS 400 D probleem

              Als hij snel foto's achter elkaar neemt zal hij op den duur moeten wachten op het wegschrijven van de foto's. Zeker bij langzame CF kaartjes kan dat soms nogal lang duren. In principe zou hij dan 'busy' in de viewfinder moeten kunnen zien
              http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

              http://rouwkema.smugmug.com/

              Comment


              • #8
                Re: EOS 400 D probleem

                Hoi iedereen,

                eerst en vooral al bedankt voor de reacties.

                Het zou kunnen dat zn cf kaartje stuk is.... maar dat wist hij nog niet.

                de beep hoort hij wel.

                Groeten
                Kristoff

                Comment


                • #9
                  Re: EOS 400 D probleem

                  Hij staat op automatisch schieten. (zelfontspanner)
                  Hij trekt de foto dus pas na 10 sec
                  Kijk maar eens in de settings.

                  (Heb het ook al voorgehad)
                  Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                  Comment


                  • #10
                    Re: EOS 400 D probleem

                    Misschien een slecht kontakt met de lens te verhelpen door de lens even af te nemen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: EOS 400 D probleem

                      Het probleem doet zich normaal gezien voor met de camera die niet kan focussen.
                      Ikzelf heb deze camera en heb dit ook al ondervonden.

                      Probeer eens je camera op manual focus te zetten en nog eens een willekeurige set fotos te nemen.

                      Vriendelijke groeten.

                      Comment


                      • #12
                        Re: EOS 400 D probleem

                        Die camera koop ik allesinds niet .

                        Comment


                        • #13
                          Re: EOS 400 D probleem

                          Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
                          Die camera koop ik allesinds niet .
                          Wat voor een belachelijke kinderachtige opmerking is dat nu.
                          Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                          Comment


                          • #14
                            Re: EOS 400 D probleem

                            Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
                            Die camera koop ik allesinds niet .
                            Waarschijnlijk is dit een probleem met het niet weten hoe te gebruiken.

                            Tuurlijk zijn er meer mensen met andere problemen met deze camera.
                            Maar er zijn met alle camera's problemen.

                            Probeer maar eens 1 toestel te vinden waar er geen een slecht bericht over te vinden is.

                            Iedere merk en ieder type heeft zijn eigen problemen cq nadelen.
                            Daarom hoeven het nog geen slechte toestellen te zijn.
                            Ik heb over de 400D meer dan goede berichten gehoor over tevreden gebruikers.

                            Greetz rich
                            D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                            Comment


                            • #15
                              Re: EOS 400 D probleem

                              Oorspronkelijk geplaatst door FJRrider38 Bekijk bericht
                              Wat voor een belachelijke kinderachtige opmerking is dat nu.
                              2nded, als de camera niet zijn focus niet kan vinden is dat volkomen normaal.
                              Dan moet je je afstand maar iets aanpassen of op manueel proberen te schieten. (of een andere lens gebruiken, niet zeker van deze uitspraak)
                              De camera zelf heeft daar niets mee te maken, het is een prachtig toestel als je weet hoe je ermee moet werken.
                              Van alle problemen die ik heb gelezen van ontevreden gebruikers heb ik absoluut geen last (o.a onderbelichting)
                              Last edited by Valentine; 19 juli 2007, 17:06.

                              Comment

                              Working...
                              X