Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waar kan ik goedkope manuele primes vinden?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • waar kan ik goedkope manuele primes vinden?

    weet er iemand een plaats waar ik goedkope manuele lenzen kan vinden? (vooral m42 en nikon)
    ik dacht aan een fotobeurs of een fotowinkel, maar welke dan? liefst zo dicht mogelijk bij Sint-Niklaas of in Gent

    danku
    5DmkIII en wat glas

  • #2
    Re: waar kan ik goedkope manuele primes vinden?

    e-bay staat er vol mee. Let wel op verzendingskosten.
    groetjes
    Filip

    Comment


    • #3
      Re: waar kan ik goedkope manuele primes vinden?

      Surf ook eens naar www.fotobeurs.com
      Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

      Comment


      • #4
        Re: waar kan ik goedkope manuele primes vinden?

        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: waar kan ik goedkope manuele primes vinden?

          Oorspronkelijk geplaatst door Filip1962 Bekijk bericht
          e-bay staat er vol mee. Let wel op verzendingskosten.
          groetjes
          Filip

          jawel maar het moeten goede zijn ook ....

          Ik heb er enkele waaronder een 50mm f1.8 pentax Asahi m42 ...en een 135 f2.8
          knappe platen dat je daar mee schiet en is eigenlijk back to basic in de fotografie.
          Wat ik mij nu nog wil aanschaffen is een converter met AF signaal voor Canon ...werkt dat wel ...dus eigenlijk hoor je een het biepje zoals bij een AF lens
          Trouwens hier http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=168897 staat er eentje te koop alhoewel te hoog geprijsd naar mijn goesting !

          op 2ehands.be vind je soms regelmatig m42 lenzen maar dan is het meestal een set met een Practica erbij !
          Last edited by Fabbe; 18 juli 2007, 19:57.

          Comment


          • #6
            Re: waar kan ik goedkope manuele primes vinden?

            heb dat eens getest met een Zeiss 50mm en werkte perfect.

            het biepje werd gegeven als de foto scherp was (maar je moet wel telkens de afdrukknop indrukken om te horen of het scherp is of niet)
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: waar kan ik goedkope manuele primes vinden?

              Op Marktplaats komen MF nikon lenzen regelmatig voorbij. Ik heb er ook enkele en voor die prijs kun je er haast geen miskoop mee doen. Wel opletten voor schimmel in de lens.

              Maar, waarom zoek je Nikonlenzen als je met Canon fotografeert?
              Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
              --------

              Comment


              • #8
                Re: waar kan ik goedkope manuele primes vinden?

                Een Panagor 28mm f 2.5 en een Tokina 400mm f 6.3 zijn hier in Gent ook beschikbaar. Eventueel met focaalverdubbelaar of verdriedubbelaar
                Groetjes van tozumi

                Bezoek hier mijn webstek

                Comment


                • #9
                  Re: waar kan ik goedkope manuele primes vinden?

                  Oorspronkelijk geplaatst door JLP Bekijk bericht
                  Maar, waarom zoek je Nikonlenzen als je met Canon fotografeert?
                  Hi,

                  Ik heb ook veel Nikkor primes. Omdat je prijs/prestatie moet bekijken.

                  Oude canon objectieven zijn niet te gebruiken, reeds veel threads over geweest.

                  DPaul
                  DPaul - A.FIAP
                  D810, nikkors and other stuff

                  Comment


                  • #10
                    Re: waar kan ik goedkope manuele primes vinden?

                    Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
                    Hi,

                    Ik heb ook veel Nikkor primes. Omdat je prijs/prestatie moet bekijken.

                    Oude canon objectieven zijn niet te gebruiken, reeds veel threads over geweest.

                    DPaul
                    voila (heb hier zo'n eos-->nikon adaptertje liggen, alsook eos-->m42)
                    5DmkIII en wat glas

                    Comment


                    • #11
                      Re: waar kan ik goedkope manuele primes vinden?

                      ik heb eens wat zitten rondkijken en mijn oog is gevallen op de Jupiter-9 en de Helios-40 1.5/85

                      vooral de laatste ziet er mij zeer interessant uit.
                      heeft iemand toevallig ervaring met één van deze lenzen?
                      5DmkIII en wat glas

                      Comment


                      • #12
                        Re: waar kan ik goedkope manuele primes vinden?

                        de Jupiter-9 en de Helios-40 1.5/85
                        In de jaren tachtig kon men deze hier in Belgie kopen via EWA (Easth West Agencie) voor nog geen duizend frank. UIt dezelfde stal als de Zeniths. In die tijd wilde niemand hiermee fotograferen, laat staan er mee gezien worden.
                        Ik begrijp de zoektocht tegenwoordig naar oude lenzen niet , Het is niet omdat het vastbrandpunt lenzen zijn (PRIMES) dat deze ook goed zijn. Denk zelf dat hier verzamelaars/verkopers threads posten ivm de goede kwaliteit van deze Primelenzen om zodoende hun stagnerende tweedehandsverkoop nieuw leven in te blazen.
                        Wat niet wil zeggen dat er mooie lensjes te vinden zijn, maar betaal er aub niet teveel voor, want lang zul je ze niet gebruiken. Gebruiksgemak en comfort primeren boven het manuele, toch na enkele weken...

                        Comment


                        • #13
                          Re: waar kan ik goedkope manuele primes vinden?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                          ik heb eens wat zitten rondkijken en mijn oog is gevallen op de Jupiter-9 en de Helios-40 1.5/85

                          vooral de laatste ziet er mij zeer interessant uit.
                          heeft iemand toevallig ervaring met één van deze lenzen?
                          De Jup-9 geeft een prachtige bokeh (heeft een 15-bladig diafragma).Het is een lens met een preset diafragma (3 ringen).Op volle opening is ze wel niet scherp.Pas vanaf F2.8 komt de scherpte.

                          Wil je een scherpe lens in deze range koop je dan een Nikkor 85/1.8 (een H,of nog beter een AI(S)).Erg scherp,prachtige kleuren en mooie bokeh.De Nikkor kan je ook volopen gebruiken,de Jup.is dan erg soft.

                          De Helios heb ik nooit gehad.Ik heb wel de Helios 55mm gehad.Prima lenske dat je voor 10 Euro op de kop kan tikken.
                          Danny's Photosite

                          Comment


                          • #14
                            Re: waar kan ik goedkope manuele primes vinden?

                            Hi,

                            De Jup 85mm heeft de reputatie van de lens met het mooiste bokeh. (15 bladen).

                            Nochtans wijzen testen uit dat bokeh meer met de lensconstructie dan met het aantal bladen te maken heeft.

                            Koop een Nikkor Ais, maar die is niet zo goedkoop.
                            De nikkor-H 85mm is dan weer de fameuze David Hemmings lens uit de film Blow-up. Ook Selleslaghs staat er mee op zijn affiche in het fotografiemuseum. En bijna al die fotos in zijn tentoonstelling zijn MF gemaakt. Stel je voor ! Hoe doen ze het ?

                            Paul.
                            DPaul - A.FIAP
                            D810, nikkors and other stuff

                            Comment


                            • #15
                              Re: waar kan ik goedkope manuele primes vinden?

                              Ik heb een MF 35mm, een 135mm en een 200mm voor Nikon liggen die ik nu niet meer ga gebruiken. Ben van Waasmunster. Moest je interesse hebben PM je maar.

                              Comment

                              Working...
                              X