Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

voetbal fotograferen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • voetbal fotograferen

    een vraagje
    ik moet deze avond een voetbalwedstrijd gaan fotograferen
    ik heb een canon D30
    een 28-135 mm objectief

    hoe fotografeer ik die wedstrijd nu het best ?

  • #2
    Re: voetbal fotograferen

    Van horen zeggen: voetbal is een moeilijk onderwerp vanwege de afstand en de verlichting.

    - met max 135mm kom je volgens mij nog een pak te kort om mooie beeldvullende shots te nemen.

    - welke f-waarde heeft je lens op 135mm? Op een voetbalveld 's avonds ga je denk ik ook problemen hebben om je sluitersnelheid hoog genoeg te houden om geen compleet bewogen foto's te hebben
    Nikon D300
    Tokina 11-16 f/2.8 ; Sigma 18-50 f/2.8 ; Nikkor 35 f/1.8 ; Nikkor 50 f/1.8 ; Sigma 70-200 f/2.8 ; Sigma TC2.0 ; Nikon SB600

    Comment


    • #3
      Re: voetbal fotograferen

      je komt met 135 mm zker niet toe. Dus je bent beter af met toch een minimum van 200 mm. mijn 70-200 is een mooi lensje ervoor, ik heb zelf ook al voetbal foto's getrokken ermee. En soms komt de 1.4x convertor goed van pas maar dan verlies je natuurlijk toch wel een stop diafragma wat de sluitertijd natuurlijk niet bevorderd.

      groeten.
      SHARPimages.be

      Comment


      • #4
        Re: voetbal fotograferen

        Ik neem aan dat het de Canon EF 28-135mm F3.5-5.6 IS USM is.

        Die USM is al een pluspunt, de lens zal dan wel snel genoeg kunnen scherpstellen. Want dat is bij sport eigenlijk het grootste probleem, je onderwerp beweegt dus moet de lens meekunnen.

        De lens is niet lichtsterk genoeg bij weinig licht, maar in de zomer zal dat nog wel meevallen denk ik.

        Heb je echt een D30? Of is het de 30D? Bij die laatste stel je je ISO op 1600 in. Ga naar de A-stand en neem F5.6 als opening. De lens zal wel meestal op de 135mm worden gebruikt. Hopelijk zit je dan wel met een voldoende snelle sluiter.


        Maar ik merk nu dat je dit al gisteren avond gepost had. Dus hopelijk is het wat gelukt.
        Tot sluitertijd, Dirk

        Comment


        • #5
          Re: voetbal fotograferen

          Oorspronkelijk geplaatst door artenphoto Bekijk bericht
          een vraagje
          ik moet deze avond een voetbalwedstrijd gaan fotograferen
          ik heb een canon D30
          een 28-135 mm objectief

          hoe fotografeer ik die wedstrijd nu het best ?
          en hoe is het verlopen?
          http://dirkmarien.wordpress.com/

          Comment

          Working...
          X