Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

filtervraag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • filtervraag

    Hoi,

    Ik ben al tijdje van plan om een circulaire polafilter te kopen voor mijn Pana FZ50, heb hier al eens een onderwerp aan gewijd maar nu zit ik met concrete vraag.
    Ik ben van plan een te kopen maar twijfel nog tussen 3 merken:

    1/ Tiffen (55mm) -> 50€
    2/ B+W (55mm) -> 65€
    3/ Cokin (55mm) -> 29€

    De prijzen zijn allen van op internet en de eerste twee van bij Konijn. Enige nadeel dak hiervan vind is, vooral bij konijn de verzendkost. Weet iemand of die voor een filter ook 14.5€ is (bij vooruitbetaling) of is dit minder. Kheb in de FAQ dit teruggevonden voor de Nederlandse klanten maar zou dit in België ook zo zijn? En zou maar zijn tot 50€??
    Welke van de 3 is aan te raden (of eventueel nog ander merk) Cokin is natuurlijk goedkoopst maar wat is beste qua prijs/kwaliteit?

    Zijn er nog mensen met filters op hun Pana, problemen hiermee?

    Alvast bedankt voor de reactie
    'Keep on Clicking'
    Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

  • #2
    Re: filtervraag

    niemand een idee?

    grtz
    'Keep on Clicking'
    Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

    Comment


    • #3
      Re: filtervraag

      Oorspronkelijk geplaatst door Rockey Bekijk bericht
      Hoi,

      Ik ben al tijdje van plan om een circulaire polafilter te kopen voor mijn Pana FZ50, heb hier al eens een onderwerp aan gewijd maar nu zit ik met concrete vraag.
      Ik ben van plan een te kopen maar twijfel nog tussen 3 merken:

      1/ Tiffen (55mm) -> 50€
      2/ B+W (55mm) -> 65€
      3/ Cokin (55mm) -> 29€

      De prijzen zijn allen van op internet en de eerste twee van bij Konijn. Enige nadeel dak hiervan vind is, vooral bij konijn de verzendkost. Weet iemand of die voor een filter ook 14.5€ is (bij vooruitbetaling) of is dit minder. Kheb in de FAQ dit teruggevonden voor de Nederlandse klanten maar zou dit in België ook zo zijn? En zou maar zijn tot 50€??
      Welke van de 3 is aan te raden (of eventueel nog ander merk) Cokin is natuurlijk goedkoopst maar wat is beste qua prijs/kwaliteit?

      Zijn er nog mensen met filters op hun Pana, problemen hiermee?

      Alvast bedankt voor de reactie
      Mijn advies - take it or leave it

      1. Elk extra glas zal je beeld negatief beïnvloeden
      2. Je hebt een fortuin uitgegeven aan top fotomateriaal waarom op filters besparen ?
      3. Dus: alleen filter als nodig ;
      4. Dus: B+W filter, oversized, bv. 77mm. kan je aanpassen aan elke lens die je koopt vanaf nu tot aan je 100ste.

      -M-
      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

      Comment


      • #4
        Re: filtervraag

        De reden waarom ik één zou kopen is omdat foto's van men maat zen auto moet nemen.
        Hij heeft opgezette wagen en vroeg of ik het zag zitten om een (wel amateur) fotoshoot te doen.
        Ik weet dat je met een poli de weerkaatsing van zon uit de ramen en auto kan halen.

        Daarom denk ik dan eerder om een goedkopere filter te kopen want zal waarschijnlijk maar enkele kere gebruikt worden.
        Wou dan gewoon weten of Cokin aan te raden is of niet

        Keep on clicking
        'Keep on Clicking'
        Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

        Comment


        • #5
          Re: filtervraag

          Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
          4. Dus: B+W filter, oversized, bv. 77mm. kan je aanpassen aan elke lens die je koopt vanaf nu tot aan je 100ste.
          Dus tot dan wachten met het aanschaffen van een Sigma 24-70 2.8...
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: filtervraag

            Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
            2. Je hebt een fortuin uitgegeven aan top fotomateriaal waarom op filters besparen ?
            ....
            4. Dus: B+W filter, oversized, bv. 77mm. kan je aanpassen aan elke lens die je koopt vanaf nu tot aan je 100ste.
            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Dus tot dan wachten met het aanschaffen van een Sigma 24-70 2.8...
            Heel juist, om dan met 'n omkeer/adapter-ring die lens op 'n FZ50 te draaien.

            Niet om afbreuk te doen aan Nerdifant's advies, maar in dit geval zal 't niet veel uitmaken of je 'n goedkoper/duurder (let op de -er!) circ.pol.filter koopt.
            Nog 1 opmerking bij optie 3 (Cokin): vermijden, bij Cokin heb je nog 'n houder nodig dacht ik. (en een maat in de fotoclub heeft zo ene, maar die filter doet niet veel)

            Zelf heb ik 'n setje van 10 77mm filters besteld in de US op eBay voor €70 (incl verz.en tax) , ferm goei circ.pol.filter, en de 3 verschillende sterktes ND filters ook. (de andere, kleurtjes, gebruik ik niet)
            Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
            MySite - All your base are belong to us - What you say

            Comment


            • #7
              Re: filtervraag

              @Tedere Tijger: bedankt om duidelijk te antwoorden want kwas even noorden kwijt toen ze hier over Sigma enzo begonnen.
              Zal dus die Cokin vermijden, en kheb gezien dat ze een Tiffen setje (4 stuks) verkopen bij Konijn voor 70€ (mss effe daar voor zien)

              Zal nog keer rondneuzen paar winkels doen en dan beslissen.

              Thanks voor de respons
              'Keep on Clicking'
              Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

              Comment

              Working...
              X