Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoom en filmpjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zoom en filmpjes

    Hello,

    Ik ben op zoek naar een compact fototoestel die ook correcte filmpjes (VGA - 30 frames per seconde) kan opnemen. Ik dacht aan de Canon Ixus 950 IS.

    Weet iemand of de optische zoom van de Ixus actief blijft tijdens het opnemen van een video? Tweede vraagje. Op 1 gigabyte hoeveel minuten kan ik opnemen?

    Indien jullie een andere compacte fototoestel kennen die beter geschikt is voor wat ik wens, zijn jullie adviezen welkom.

    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Zoom en filmpjes

    Bij de meeste fototoestellen met film-functie wordt de zoom uitgeschakeld tijdens het filmen omdat anders het geluid van het zoom-motortje mee opgenomen wordt.
    Er zijn dus heel weinig fototoestelletjes waarbij de zoom blijft werken tijdens het filmen, en ik vrees dat de Ixus-serie daarop geen uitzondering is.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Zoom en filmpjes

      De 850IS kan dat niet dus ik vermoed dat de 950IS dat ook niet kan.
      Met (de meeste?) Canon camera's kun je maar 7 minuten filmen per GB.

      Misschien moet je eens kijken naar de Samsung NV10. Daar kun je wel mee zoomen tijdens het filmen en die maakt gebruik van de zeer efficiente DivX codec waarmee je 40 minuten per GB kunt filmen.

      Voor echt hoge kwaliteitsfilmpjes moet je naar de Canon S5 IS (of S3 IS) kijken.
      De filmpjes zijn haarscherp, je kunt zoomen en je hebt stereo geluid.
      Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

      Comment


      • #4
        Re: Zoom en filmpjes

        de panasonic tz1 kan zoomen bij het filmen

        Comment


        • #5
          Re: Zoom en filmpjes

          Dank u voor jullie adviezen.

          Vermits ik een compact toestel wens denk ik dat de Samsung NV10 de beste keus voor mij is: actieve zoom en MPEG4... zeer interessant.

          Comment


          • #6
            Re: Zoom en filmpjes

            Oorspronkelijk geplaatst door jmmalmedy Bekijk bericht
            Dank u voor jullie adviezen.

            Vermits ik een compact toestel wens denk ik dat de Samsung NV10 de beste keus voor mij is: actieve zoom en MPEG4... zeer interessant.
            Vergeet niet dat nagenoeg alle modellen van Samsung dit kunnen, dus niet alleen de NV10...

            Comment


            • #7
              Re: Zoom en filmpjes

              Het is waar. Ik heb pas de specificaties van de NV11 gelezen. Ook interessant.

              Hebt u een beetje ervaring met Samsung? Is de kwalitieit van foto's en video's goed?

              Alvast bedankt.

              Comment

              Working...
              X