Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Service

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon Service

    Daar sta je dan, 4 dagen voor je op vakantie vertrekt, zonder je hoofdlens.

    Op 21/04/2007 binnengebracht ter reparatie (onder garantie, wel in een andere Belgische fotozaak). Dat ding bevatte toen, iets meer dan 4 maanden na aankoop, meer stof dan een stofzuigerzak

    Op 09/06/2007 terug gekregen met de boodschap van Nikon Duitsland dat ze hem niet repareren omdat hij niet afkomstig is van Nikon Europe.

    Zelfde dag binnengebracht bij de winkel van aankoop (ook in België) waar ze hem aanvankelijk zelfs niet wilden opsturen ter reparatie

    Vandaag op 17/07/2007 van Nikon Nederland te horen gekregen dat het nog minstens 6 weken duurt voordat ik hem terugkrijg...

    Ik ben dat ding dus al van 21/04/2007 kwijt en krijg hem ten vroegste op 28/08/2007 terug, dat zijn 4 maanden!

    Proficiat Nikon
    Nikon D80 / Sony DSC-H5

  • #2
    Re: Nikon Service

    Ik denk niet dat je Nikon verwijten kan maken, je hebt zelf ook een rare weg bewandelt. Je gaat naar een andere zaak dan waar je hem gekocht hebt, die sturen hem schijnbaar naar de verkeerde Nikon vestiging en dan pas naar de leverancier en dat is toch de enige waar je zaken mee doet. En dan stof in een lens na 4 maanden, is dat garantie? Misschien heb je wel in een stofzuigerzak staan fotograferen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Nikon Service

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Ik denk niet dat je Nikon verwijten kan maken, je hebt zelf ook een rare weg bewandelt. Je gaat naar een andere zaak dan waar je hem gekocht hebt...
      Nikon World Wide garantie/service staat er bij mij op de garantiepapieren...
      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      ...dan pas naar de leverancier en dat is toch de enige waar je zaken mee doet.
      Ik heb een Nikon objectief en geen handelaar XXX objectief gekocht. En zeker als die handelaar eerst weigert om hem te herstellen en na aandringen hem toch zou willen opsturen terwijl 3 andere fotozaken mij gewoon een nieuw exemplaar zouden geven (als dit bij hun aangekocht zou zijn)...
      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      En dan stof in een lens na 4 maanden, is dat garantie? Misschien heb je wel in een stofzuigerzak staan fotograferen.
      Ik heb van mijn vader 2 Nikkor objectieven die bijna 30 jaar oud zijn en waar geen vuiltje in te bespeuren is... Dat er een stofje in het objectief raakt ok, maar dat er zelfs haartjes en pluisjes inzitten is mij door 3 medewerkers van 3 verschillende zaken bevestigd dat dit NIET normaal is... zeker niet als diegene op het achterste lenselement 3 dikkere witte stippen zijn en er een lichte waas merkbaar is... Komt daar nog eens bij dat ik hem teruggekregen heb met 1 dikkere haar op het voorste lenselement die er oorspronkelijk niet zat...

      Mij gaat het om het feit dat het 7 weken duurt om een antwoord te krijgen dat hij niet gerepareerd wordt. En dat het nadien terug 13 weken duurt voor het te repareren
      Nikon D80 / Sony DSC-H5

      Comment


      • #4
        Re: Nikon Service

        Oorspronkelijk geplaatst door Steven_V Bekijk bericht
        Nikon World Wide garantie/service staat er bij mij op de garantiepapieren...
        Ik dacht dat het juist de bedoeling is van de World Wide garantie om in geval van defect op reis bvb. ook in Hong-Kong bij de lokale fotoboer een herstelling te laten uitvoeren.

        En daar heb je hem zeker niet gekocht !

        Paul.
        DPaul - A.FIAP
        D810, nikkors and other stuff

        Comment


        • #5
          Re: Nikon Service

          Nikon valt hier niks te verwijten...

          't zijn de tussenstappen die jouw herstelproces naar de bom helpen

          Als je al begint met je spullen bij de juiste zaak terug in te leveren... zou niet verkeerd zijn. En als dat niet lukt... rij zelf naar Procirep, dan heb je direct de goeie mensen...
          some toys 4 big boys
          http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

          Comment


          • #6
            Re: Nikon Service

            Nikon valt hier niks te verwijten???

            13 weken voor het reinigen van een lens die normaal vervangen moet worden??? ok, ik ben eerst naar een andere leverancier gegaan, maar World Wide is naar mijn inziens wereldwijd dwz binnenbrengen waar je wil en Nikon regelt het...

            Edit: Met Procirep heb ik eerst contact opgenomen. Deze bevestigde mij ook dat het niet normaal was dat deze lens zoveel stof binnenin had en dat ik, omdat de lens nog onder garantie was deze beter door een dealer liet opsturen naar Nikon zelf...
            Last edited by Steven_V; 17 juli 2007, 12:22.
            Nikon D80 / Sony DSC-H5

            Comment


            • #7
              Re: Nikon Service

              Hoe het ook kan:
              In Hannover een Bose surroundsysteem gekocht, vijf jaar later een box kapot.
              Heb die hier in Antwerpen binnengeleverd en een week later gerepareerd teruggekregen.
              Kosten ? NADA
              Das andere koek ;-)

              Comment

              Working...
              X