Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 5 D of 1 D Mark III?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 5 D of 1 D Mark III?

    Eén van ons Canon 20 D body's is defekt en moet in herstelling, we zijn ingeschreven voor verschillende fotografieworkshops en hebben dus dringend een nieuwe body nodig, wij fotograferen vooral in de natuur en zouden graag overschakelen naar één van deze voorgenoemde maar weet niet wat ik best zou nemen
    Iemand raad?
    De 5D heeft fullframe maar is dat een voordeel??? Met mijn 300mm/2.8 zit ik dan niet te ver van de vogels af?
    Ben naar de voorstelling van 1 D Mark III geweest, is die niet te zwaar? Had grote voordelen voor studioopnames maar daar ben ik nu niet mee bezig! Dat cleaning system moet wel gemakkelijk zijn! Waterdicht?
    Waar kan ik hem het voordeligst aanschaffen?
    Alvast bedankt
    Martine
    Canon EOS-1D Mark III, D 20 en Canon lenzen van 17 tot 500mm.
    Altijd welkom:http://martine.launoy.be

  • #2
    Re: Canon EOS 5 D of 1 D Mark III?

    De beste prijs voor de 1DIII die ik tot nu toe zag in België was bij Rubens in A'pen aan 3600,-

    Voor natuur zou ik beslist voor de snelheid en het robuuste van de 1DIII gaan.

    De FF van de 5D is naar mijn mening enkel hinderlijk omdat;
    -je minder af-punten hebt,
    -de af-punten een kleinere oppervlakte van je veld innemen, en
    -je visueel de scherpte waarschijnlijk iets minder goed kan inschatten

    Maar als je daarvan geen hinder denkt te ondervinden kan je gerust dat 5D beeld achteraf croppen en je behoudt nog quasi dezelfde resolutie.
    Last edited by Aeolis; 16 juli 2007, 19:55.

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS 5 D of 1 D Mark III?

      Als je een 1DIII kan kopen dan zou ik dat overwegen.

      Maar de 1DIII is inderdaad zwaarder en ook groter dan een 20D.
      Ook hebben een deel van de 1DIII´s volgens berichten op het internet last van AF problemen.
      Een ander deel van de 1DIII´s lijkt geen AF problemen te hebben.
      Testen bij aankoop is dus sterk aan te raden.

      Ik zou de 5D niet aanraden.
      Maar de prijs van een 30D is op dit moment heel laag, mogelijk wegens opvolging over een maand.

      Oorspronkelijk geplaatst door Martine Launoy Bekijk bericht
      Had grote voordelen voor studioopnames...
      Ik zou niet weten waarom.

      Ongeveer dezelfde vraag:
      Graag had ik wat reacties gezien van mensen die met zowel een 5D als een 1D MKIII al gewerkt hebben. Welke van deze twee vinden jullie dat de mooieste plaatjes kunnen leveren? UIteraard is een 5D meer geschikt voor landschappen en portrait (studio) fotografie, en een 1D voor Sport / action foto's. Deze verschillen opzij,



      Jan.

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS 5 D of 1 D Mark III?

        Bedankt Jan, idd heel interessante links gaf je me, ik had ze nog niet gelezen!
        Daar snelheid voor ons zeer belangrijk is denk ik voor een 1 D Mark III te gaan, het is mijn grote hobby en mag kiezen dus... Morgen eens naar de winkel gaan kijken!
        Canon EOS-1D Mark III, D 20 en Canon lenzen van 17 tot 500mm.
        Altijd welkom:http://martine.launoy.be

        Comment


        • #5
          Re: Canon EOS 5 D of 1 D Mark III?

          Ben overgeschakeld van een 5D naar een 1D MkIII en het is een beest van een camera! Zo snel jong, zelfs op de AF punten buiten het centrum.

          Maar ik fotografeer voornamelijk donkere dingen, en alhoewel het nog nooit voorgekomen is, is de MkIII wel "weerbestendig" voor als er eens een fles champagne op het publiek wordt uitgegoten en ik daaronder sta zonder paraplu.

          Maar de 5D met grip weegt evenveel als de 1DMkIII hoor. Die laatste is toch een stuk lichter dan zijn voorganger.

          Dave
          pixelpusher

          Comment


          • #6
            Re: Canon EOS 5 D of 1 D Mark III?

            Knoop doorgehakt!
            Bedankt allemaal voor jullie nuttige reacties, ik kan jullie met veel vreugde melden dat ik de gelukkige bezitster ben van een 1D Mark III!
            Na het lezen op forums, een goeie sponsor en samen overleggen vonden we het de duurste maar beste koop, hopelijks kunnen we er ons goed mee verhelpen!
            Ik hoop zoals bij Rudi dat mijn slaagpercentage ook zal verdubbelen
            Als iemand van jullie eens in de natuur in de streek van De Panne op stap gaat geef maar een seintje dan trekken we er eens samen op uit!
            Groetjes
            Canon EOS-1D Mark III, D 20 en Canon lenzen van 17 tot 500mm.
            Altijd welkom:http://martine.launoy.be

            Comment


            • #7
              Re: Canon EOS 5 D of 1 D Mark III?

              Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
              Ook hebben een deel van de 1DIII´s volgens berichten op het internet last van AF problemen.
              Een ander deel van de 1DIII´s lijkt geen AF problemen te hebben.
              Alleen voor wie iets meer wil weten over de AF (problemen) van de 1DIII is dit eventueel goede info.
              De 1DIII kan dus beter zijn dan de 1DII. Als je geluk hebt bij de aankoop.
              De antwoorden onderaan zijn niet belangrijk.





              Jan.

              Comment


              • #8
                Re: Canon EOS 5 D of 1 D Mark III?

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EOS 5 D of 1 D Mark III?

                  De AF is een stuk agressiever dan de MKII serie.. en heeft ook de optie om te "volgen" in een toestand waarvan de cam denkt dat deze is....

                  Exemplaar wat ik heb is keurig en een vooruitgang !... voor de snelheid en de 14 bits kleurdiepte zijn top. De issues zullen echt wel verholpen zijn asap.
                  Kannonier

                  Comment

                  Working...
                  X