Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

moeilijke keuze

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • moeilijke keuze

    Geregistreerd op: 16-7-2007
    Berichten: 1

    Geplaatst: ma jul 16, 2007 5:57 pm Onderwerp: moeilijke keuze

    --------------------------------------------------------------------------------

    Maandag is het zo ver,dan ga ik mijn eertse dig. spiegelreflex kopen,na jaaaaaaaaaaaren trouwe dienst gaat mijn Olympus OM 10 er uit.Maar wat de keuze van het nieuw toestel betreft zit ik een beetje in de knoop,het gaat zeker tussen de Sony A 100 of de Nikon D80 maar wat moet ik nu kiezen,is de D 80 wel zijn €200 meer waard?De lenzen worden de Sigma 70-200 F2,8HSM en de Tamron 18-20 of 28-75 F2,8 en wel omdat mij de Sigmla lenzen in dit sigment af geraden werden.Het toestel zal vooral gebruikt worden voor portret ,huis tuin en keukenfotografie,en het fotograferen van modelvliegtuigen al of niet vliegend.Alle informatie en raad is welkom.

    Groeten,Geert.

  • #2
    Re: moeilijke keuze

    HSM lenzen voor Sony??? Ik denk dat Sony alleen klassieke AF lenzen ondersteunt. En ik vrees bovendien dat de Sigma 70-200 f2.8 niet leverbaar is in Sony vatting.
    De Tamron 28-75 f2.8 is wel een uitstekende lens, maar dan mis je wel een stuk groothoek.
    Ik heb de Sony vergeleken met de Pentax K10D (hebben beiden beeldstabilisatie in de body), en het zoekerbeeld van de K10D heeft de doorslag gegeven (+de ondersteuning voor SDM, de HSM versie van Pentax)
    Groetjes van tozumi

    Bezoek hier mijn webstek

    Comment


    • #3
      Re: moeilijke keuze

      Oorspronkelijk geplaatst door tozumi Bekijk bericht
      HSM lenzen voor Sony??? Ik denk dat Sony alleen klassieke AF lenzen ondersteunt.)
      Bij Minolta/Sony heet dat SSM (SuperSonic wave Motor).

      Let wel, tot vandaag:
      - zijn er maar maar een paar lenzen beschikbaar met SSM
      - is SSM niet beschikbaar bij third party lensleveanciers, zoals Sigma of Tamron

      Minolta/Sony heeft trouwens verschillende modellen met zgn. HS (High Speed) AF, die qua snelheid aardig in de buurt komen van HSM/SSM, maar een stuk luidruchtiger zijn

      Oorspronkelijk geplaatst door tozumi Bekijk bericht
      En ik vrees bovendien dat de Sigma 70-200 f2.8 niet leverbaar is in Sony vatting..)
      Toch wel, maar niet met HSM/SSM

      Oorspronkelijk geplaatst door tozumi Bekijk bericht
      De Tamron 28-75 f2.8 is wel een uitstekende lens
      Dat kan ik volmondig bijtreden!

      Paul
      BD0776BE - Rari Minoltas in gurgite vasto

      Comment


      • #4
        Re: moeilijke keuze

        Citaat:
        Oorspronkelijk geplaatst door tozumi
        En ik vrees bovendien dat de Sigma 70-200 f2.8 niet leverbaar is in Sony vatting..)

        Toch wel, maar niet met HSM/SSM
        Misschien zijn er meerdere versies van deze lens, maar op DEZE Sigma site kan ik geen Sony of Pentax vatting vinden
        Groetjes van tozumi

        Bezoek hier mijn webstek

        Comment


        • #5
          Re: moeilijke keuze

          Het zal de Nikon D80 worden.

          Comment


          • #6
            Re: moeilijke keuze

            Lees op m'n site de publicatie over de Nikon D reflex camera's. Dan blijf je bij je keuze voor een D80.

            Alle Nikon AF objectieven passen en werken. En die zijn ook in grote mate 2de hands aanwezig.
            Maar koop de D80 met het kit objectief 18-70.
            Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

            Comment


            • #7
              Re: moeilijke keuze

              Stond verleden jaar voor dezelfde keuze. De beeldstabilisatie van de sony heeft me over de streep getrokken.....
              Sony RX10 Mark IV
              nog een fijne dag verder!
              Guido

              Comment


              • #8
                Re: moeilijke keuze

                Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis Bekijk bericht
                Lees op m'n site de publicatie over de Nikon D reflex camera's. Dan blijf je bij je keuze voor een D80.

                Alle Nikon AF objectieven passen en werken. En die zijn ook in grote mate 2de hands aanwezig.
                Maar koop de D80 met het kit objectief 18-70.
                Mooie tekst als je meer over Nikon wil weten, allez vooral de D80 dan... Maar niet echt iets voor mensen die twijfelen hé? Je vergelijkt de features immers niet met andere camera's uit hetzelfde segment. Wel verwijs je naar alle teksten op het net die de D80 als beste selecteerden, maar m.i. is deze selectie een beetje gekleurd? Er staat bvb nergens een vglende test met de Pentax K10D bij...

                Bon, de OP zal idd wel in de wolken zijn met de D80. Uitstekende camera, daar niet van!

                Wim
                Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                Comment


                • #9
                  Re: moeilijke keuze

                  In het ultra groothoek segment is de Tamron (11-19mm meen ik) de slechtste die je kunt kopen. De 28-75 is vrij goed als je erg oplet dat je een goed en goed gecentreerd exemplaar krijgt.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment


                  • #10
                    Re: moeilijke keuze

                    Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
                    Mooie tekst als je meer over Nikon wil weten, allez vooral de D80 dan... Maar niet echt iets voor mensen die twijfelen hé? Je vergelijkt de features immers niet met andere camera's uit hetzelfde segment. Wel verwijs je naar alle teksten op het net die de D80 als beste selecteerden, maar m.i. is deze selectie een beetje gekleurd? Er staat bvb nergens een vglende test met de Pentax K10D bij...

                    Bon, de OP zal idd wel in de wolken zijn met de D80. Uitstekende camera, daar niet van!

                    Wim
                    Beste Wim,

                    Hans is een Nikon liefhebber en zijn site is bedoeld voor Nikon liefhebbers Ik zie dus echt niet in waarom Pentax daar zou moeten vermeld worden, of zie ik het misschien verkeerd?

                    MVG,

                    Comment


                    • #11
                      Re: moeilijke keuze

                      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                      Beste Wim,

                      Hans is een Nikon liefhebber en zijn site is bedoeld voor Nikon liefhebbers Ik zie dus echt niet in waarom Pentax daar zou moeten vermeld worden, of zie ik het misschien verkeerd?

                      MVG,
                      Niet mee eens... als je A zegt moet je B ook zeggen...

                      Enkel vergelijken tonen als Nikon er beter uitkomt is niet fair.... maarja...de meesten zullen dit wel zelf opmerken ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: moeilijke keuze

                        Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                        Beste Wim,

                        Hans is een Nikon liefhebber en zijn site is bedoeld voor Nikon liefhebbers Ik zie dus echt niet in waarom Pentax daar zou moeten vermeld worden, of zie ik het misschien verkeerd?

                        MVG,
                        Nee hoor, zoals ik zeg is 't een erg interessant artikel over de D80 en Hans z'n site brengt heel veel bij over alles wat Nikon is. Maar zoals ik het uit z'n post begreep haalt hij z'n artikel aan om de OP te overtuigen dat je bij de keuze voor de D80 moet gaan. Het artikel bevestigt weliswaar wat we allemaal weten, dat de D80 een erg goede camera is, en mss zelfs binnen het Nikon gamma de beste keuze voor de OP, maar het levert m.i. geen argumenten waarom de D80 tov de andere merken een betere keuze zou zijn voor de OP omdat het de functies niet tegenover de andere toestellen zet.

                        M.a.w. een erg interessante tekst met info die zeker in een goed geïnformeerde keuze kan helpen, maar geen uitsluitsel ivm het volledige marktaanbod kan bieden.

                        BTW, ik zeg niet dat Pentax erbij moet hoor, maar haal dat aan om aan te tonen dat de vergelijkende tests waar hij in z'n artikel naar refereert niet representatief zijn volgens mij... Ik doe hierbij geen enkele uitspraak over welke de resultaten van die tests dan wel zouden moeten zijn... Voor een Nikon fan is de keuze van referenties natuurlijk niet meer dan normaal.

                        Wim
                        Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                        Comment


                        • #13
                          Re: moeilijke keuze

                          Oorspronkelijk geplaatst door Plex Bekijk bericht
                          Niet mee eens... als je A zegt moet je B ook zeggen...

                          Enkel vergelijken tonen als Nikon er beter uitkomt is niet fair.... maarja...de meesten zullen dit wel zelf opmerken ...
                          Aha Ik heb de betreffende pagina eens bezocht en zie wat je bedoelt. Inderdaad beter geen vergelijkende tests vernoemen dan enkel vergelijkingen "in het voordeel van" tonen.

                          MVG,

                          Comment


                          • #14
                            Re: moeilijke keuze

                            Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
                            Nee hoor, zoals ik zeg is 't een erg interessant artikel over de D80 en Hans z'n site brengt heel veel bij over alles wat Nikon is. Maar zoals ik het uit z'n post begreep haalt hij z'n artikel aan om de OP te overtuigen dat je bij de keuze voor de D80 moet gaan. Het artikel bevestigt weliswaar wat we allemaal weten, dat de D80 een erg goede camera is, en mss zelfs binnen het Nikon gamma de beste keuze voor de OP, maar het levert m.i. geen argumenten waarom de D80 tov de andere merken een betere keuze zou zijn voor de OP omdat het de functies niet tegenover de andere toestellen zet.

                            M.a.w. een erg interessante tekst met info die zeker in een goed geïnformeerde keuze kan helpen, maar geen uitsluitsel ivm het volledige marktaanbod kan bieden.

                            BTW, ik zeg niet dat Pentax erbij moet hoor, maar haal dat aan om aan te tonen dat de vergelijkende tests waar hij in z'n artikel naar refereert niet representatief zijn volgens mij... Ik doe hierbij geen enkele uitspraak over welke de resultaten van die tests dan wel zouden moeten zijn... Voor een Nikon fan is de keuze van referenties natuurlijk niet meer dan normaal.

                            Wim
                            Ik versta nu helemaal wat je bedoelt.

                            Ikzelf ben ook een Nikon fan, maar als ik morgen een camera moest nodig hebben van een ander merk met een of andere baanbrekende functie of eigenschap zal ik niet twijfelen en 'm kopen

                            MVG,

                            Comment


                            • #15
                              Re: moeilijke keuze

                              Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
                              Mooie tekst als je meer over Nikon wil weten, allez vooral de D80 dan... Maar niet echt iets voor mensen die twijfelen hé? Je vergelijkt de features immers niet met andere camera's uit hetzelfde segment. Wel verwijs je naar alle teksten op het net die de D80 als beste selecteerden, maar m.i. is deze selectie een beetje gekleurd? Er staat bvb nergens een vglende test met de Pentax K10D bij... Wim
                              Ik heb mijn tekst over de D80 geschreven in de herfst van vorig jaar. Het verhaal over de D80 bevat ook een gepubliceerd artikel dat later geschreven is in oktober 2006. Alle tot dat moment bij mij bekende artikelen over de D80 heb ik vermeld. Althans de artikelen die een vergelijking deden tussen de D80 en andere camera's.

                              Ik ben een fan van Nikon. Verwacht niet van mij dat ik een onbevoordeeld oordeel schrijf over Nikon en de rest van de wereld. Maar ik vond het toen wel opvallen dat een ieder de D80 aanmerkelijk beter vond, en vandaar dat ik dat benoem.

                              Binnenkort een verhaal over de D80 S ???

                              Het is aan de vragenstellers zelf om te oordelen. En ook om andere sites die het over camera's hebben te lezen.
                              Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

                              Comment

                              Working...
                              X