Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 18-200mm met of zonder OS?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 18-200mm met of zonder OS?

    Ik ben aan het twijfelen tussen de aankoop van een
    Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC Canon (325 EUR bij Konijnenberg)
    en
    Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC OS Canon (599 EUR)

    Is laatstgenoemde het prijsverschil waard?

    Thx!

  • #2
    Re: Sigma 18-200mm met of zonder OS?

    Gelijk welke 18-200 is zijn geld niet waard; Maar als je der toch graag eentje koopt kocht ik de goedkoopste !


    MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 18-200mm met of zonder OS?

      Mmm, dat was duidelijk

      Heb je mss een andere suggestie?

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 18-200mm met of zonder OS?

        Je hebt de keuze gemaakt voor een 18-200, maakt niet uit van welk merk, die natuurlijk zijn plus en min punten heeft. De keuze die je nu wil maken tussen wel of geen OS, is een financiële overweging die ik niet voor je kan maken. Wat ik je wel kan zeggen is, dat ik voor de OS zou kiezen. Die meerwaarde is het voor mij wel waard.

        Succes met kiezen.
        Bram

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 18-200mm met of zonder OS?

          Oorspronkelijk geplaatst door mdr Bekijk bericht
          Mmm, dat was duidelijk

          Heb je mss een andere suggestie?

          Is nogal logisch, het bereik splitsen in 3 lenzen !

          Maar dan spreken niet meer over 350 Euro hé!


          MVG, Jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 18-200mm met of zonder OS?

            Op welke camera???
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 18-200mm met of zonder OS?

              Ik heb sinds één week de Sigma 18 -200 met OS. Daar ik een super beginneling ben kan ik je op technisch gebied geen info geven, wel wat prijs betreft, ik heb mijn lens in Antwerpen bij Grobet gekocht en betaalde daar 539€ voor en via de Digicamshop (internet maar wel af te halen in Antwerpen) kost hij zelfs nog enkele eurotjes minder. Hij blijft natuurlijk een stuk duurder dan zonder OS.

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 18-200mm met of zonder OS?

                Net een reclame in mijn postbus gekregen van

                Foto Video Digital Mundus, Am Neuen Markt 60, 49716 Meppen

                die de OS versie aan 479 aanbiedt...

                Grts JVG
                Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 18-200mm met of zonder OS?

                  Heb je deze post nog niet gelezen?
                  OK folks, I did some tests with Sigma 18-200 OS, and compare it with 17-55IS and 70-200 f4L IS. Overall impressions Lens is built quite solid, its not EX series but still its better than any Tamron. Weight of 610 grams is noticeable in hands. Filter size is 72mm so expect some money to put in good UV and CPL filters.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 18-200mm met of zonder OS?

                    Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC OS Canon (599 EUR)

                    Voor dezelfde prijs, soms zelfs minder, koop je een WITTE L voor je Canon, nl. de CANON EF70-200 L f/4.0 USM 635 euro bij foto Rubens Antwerpen.
                    (IS versie kost 500 meer)

                    70-200 USM vs 70-200 USM IS

                    Beeldstabilisatie OS is meest nodig bij 200mm F/6.3, de Canon compenseert dat met 200mm F/4.0 , hij is beter van bouw, waardevast, lichtsterker, scherper...

                    Laat die sigma voorlopig nog liggen en denk eens aan die Canon lens. Toplens, houdt zijn waarde, optisch en kwa bouw veel beter. Geen OS maar die helpt de Sigma-lens nauwelijks.

                    Vroeg of laat ga je toch zo'n lens kopen, je kan deze ook makkelijk nog verkopen. De sigma is het moment dat je hem gekocht hebt, al meteen 200 euro minder waard. En ik denk dat niemand deze budgetlens op de lange duur houdt. En ik denk ook niet dat hij makkelijk verkoopt zonder veel verlies.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 18-200mm met of zonder OS?

                      sigma 18-200.............been there , done that , LEAVE IT ALONE

                      Als je met je dslr een bridge wil nabootsen met een megazoom...........dan koop je toch gewoon een bridge


                      Glenn
                      Mijn site...
                      vandaelefotografie.be
                      * BD0916BE *

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma 18-200mm met of zonder OS?

                        Het is niet omdat zo'n lens minder is dan 3 verschillende exemplaren dat ze geen nut kan hebben. In sommige gevallen is ze ideaal:
                        - als je gaat wandelen en geen zin hebt om 10kg glas mee te zeulen
                        - op de motocross als het droog is en je liever niet van lens verwisselt
                        - op een beurs waar je niet veilig van lens kan wisselen

                        Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC OS Canon (599 EUR)

                        Voor dezelfde prijs, soms zelfs minder, koop je een WITTE L voor je Canon, nl. de CANON EF70-200 L f/4.0 USM 635 euro bij foto Rubens Antwerpen.
                        (IS versie kost 500 meer)
                        Dus 1135 is minder dan 599? Dat is precies zo'n begrotingsuitleg...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma 18-200mm met of zonder OS?

                          599 € voor IS? Voor die prijs koop je een body met ingebouwde bewegingsreduktie, en hebben al je lenzen IS, OS, Super Steady Shot, VR of hoe het beestje ook noemt!
                          Groetjes van tozumi

                          Bezoek hier mijn webstek

                          Comment

                          Working...
                          X