Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verschillen TZ1 / TZ3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • verschillen TZ1 / TZ3

    Is er nog een verschil tussen de Panasonic Lumix DMC-TZ1 en -TZ3 buiten het verschil in aantal megapixels ? Volgens mij niet op het eerste zicht na het vergelijken van de specs.
    Zijn er eigenlijk voordelen aan 7 tov 5 megapixels als je toch geen foto's afdrukt ?
    De plaatsen waar ik foto's neem, zijn meestal races, wielerkoersen en airshows dus daarom dat ik mijn oog op deze 10x zoom toestellen heb laten vallen.

    Thx Jan

  • #2
    Re: verschillen TZ1 / TZ3

    tz3: groter scherm, meer mps, ingebouwde lenskap, wijdere lens (28 ipv 35).

    Ik heb de tz1 waar ik zeer tevreden mee ben (alhoewel ik geen foto's neem van races, airshows etc..;-)
    en vond de extras niet genoeg om te 'upgraden'. De wijdere lens (meer groothoek) was eigenlijk het enige wat me toch wel deed twijfelen...
    De tz1 start iets sneller op en heeft een iets meer lichtsterke lens en (voor mij toch wel een plus )kan zoomen in video mode.

    Maar het zijn beide erg goed cameras
    Succes!

    Comment


    • #3
      Re: verschillen TZ1 / TZ3

      Zoomen in video mode klinkt zeer interessant, dat wist ik nog niet
      Groothoek maakt mij niet veel uit, grootte van het scherm ook niet, alleen die ingebouwde lenskap klinkt nog interessant. Maar dat rechtvaardigt het grote prijsverschil niet.

      Comment


      • #4
        Re: verschillen TZ1 / TZ3

        Oorspronkelijk geplaatst door jan_s Bekijk bericht
        , alleen die ingebouwde lenskap klinkt nog interessant.
        Vond ik eerder omdat het iets is wat de camera fragieler maakt en de opstarttijd verlengt...
        Ook vindt ik dat de tz1 iets comfortabeler in de hand ligt doordat de grip iets dieper is (maar dat is natuurlijk weer persoonlijk.

        Comment


        • #5
          Re: verschillen TZ1 / TZ3

          De 2 op 'n rijtje.

          Als ik 't zo op 'n rijtje zie zou 'k gaan voor de TZ1, vooral de combinatie op de TZ3 van 'n kleinere sensor maar met meer pixels (=meer ruis?) zou me doen gaan voor de TZ1.
          Als je je fotos niet op z'n minst afdrukt op A3 dan maakt die meer MPx niets uit.
          Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
          MySite - All your base are belong to us - What you say

          Comment


          • #6
            Re: verschillen TZ1 / TZ3

            Ok, bedankt voor de reacties, dus momenteel TZ1 > TZ3.
            Ik heb gisteren ook nog gemerkt dat er een FZ8 bestaat, is dat ook nog een kanshebber met mijn eisen ?

            Comment


            • #7
              Re: verschillen TZ1 / TZ3

              de fz8 is een compleet andere klasse.
              heeft handmatige instelmogelijkheden die de tz1 niet heeft.
              Als je meer een point and shoot zoekt met op een eenvoudige manier goede resultaten, dan zijn de tz erg goede cameras.
              Wil je meer, meer mogelijkheden maar dus ook meer tijd nodig om het te leren, dan is de fz reeks misschien meer voor jou (die zijn wel minder compact)
              (Ik ben van een fz5 naar de tz1 gegaan omdat ik hem te groot vond en toch meestal op auto foto's maakte )
              Succes!

              Comment


              • #8
                Re: verschillen TZ1 / TZ3

                Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger Bekijk bericht
                De 2 op 'n rijtje.

                Als ik 't zo op 'n rijtje zie zou 'k gaan voor de TZ1, vooral de combinatie op de TZ3 van 'n kleinere sensor maar met meer pixels (=meer ruis?) zou me doen gaan voor de TZ1.
                Als je je fotos niet op z'n minst afdrukt op A3 dan maakt die meer MPx niets uit.
                1/2.35" is volgens mij toch groter dan 1/2.5"

                Meer megapixels is ook interessant voor te croppen (vooral bij tele- en macrofoto's).
                Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

                Comment


                • #9
                  Re: verschillen TZ1 / TZ3

                  Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
                  1/2.35" is volgens mij toch groter dan 1/2.5"

                  Meer megapixels is ook interessant voor te croppen (vooral bij tele- en macrofoto's).
                  Maar minder interessant als je uitsluitend vakantiekiekjes wil maken want met minder megapixels krijg je meer foto's op een kaartje. En ook, ik ga niet direct mijn vakantiefoto's zitten croppen. Ik hoop zelfs dat er geen PS moet aan te pas komen.
                  Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                  Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

                  Comment


                  • #10
                    Re: verschillen TZ1 / TZ3

                    Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
                    1/2.35" is volgens mij toch groter dan 1/2.5"


                    Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                    MySite - All your base are belong to us - What you say

                    Comment

                    Working...
                    X