Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groot nieuws bij Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Groot nieuws bij Canon



    Canon start een CMOS-fabriek om sensors te produceren voor digitale compacts.
    Dit betekent dus
    • dat Canon niet langer (al) haar sensors voor digitale compacts bij Sony betrekt
    • dat Canon digitale compacts met (grotere) sensors op de markt zal brengen


    Laten we hopen dat deze evolutie de kwaliteit van digitale compacts ten goede komt

    Tom
    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

    http://supermasj.zenfolio.com

  • #2
    Re: Groot nieuws bij Canon

    Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
    http://www.reuters.com/article/compa...14022720070715

    Canon start een CMOS-fabriek om sensors te produceren voor digitale compacts.
    Dit betekent dus
    • dat Canon niet langer (al) haar sensors voor digitale compacts bij Sony betrekt
    • dat Canon digitale compacts met (grotere) sensors op de markt zal brengen

    Laten we hopen dat deze evolutie de kwaliteit van digitale compacts ten goede komt

    Tom
    Dat "grotere" is wishful thinking hé Sugar, maar ik hoop het ook hoor .

    Comment


    • #3
      Re: Groot nieuws bij Canon

      451 miljoen $

      Canon boert goed precies
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #4
        Re: Groot nieuws bij Canon

        Ze hebben de technologie al lang in huis om goede CMOS-sensors te maken, en zo maken ze er optimaal gebruik van.

        Zolang ze afhankelijk zijn van de Sony-sensors, kunnen ze ook niet veel méér doen dan er wat elektronica en een kastje rond bouwen. Als ze de sensors zelf produceren, dan hebben ze alles zelf in de hand, en kan het ruisprobleem bij de compacts misschien ook wat verbeterd worden.
        Ze zullen in een compact niet direkt een veel grotere sensor kunnen zetten, want dan moet ook het lensoppervlak groter worden, en de lens moet ook langer worden als ze hetzelfde zoombereik willen (en dan wordt de hele camera weer groter en zwaarder).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Groot nieuws bij Canon

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Ze zullen in een compact niet direkt een veel grotere sensor kunnen zetten, want dan moet ook het lensoppervlak groter worden, en de lens moet ook langer worden als ze hetzelfde zoombereik willen (en dan wordt de hele camera weer groter en zwaarder).
          en dan is het natuurlijk niet direct een compact meer he
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

          Comment


          • #6
            Re: Groot nieuws bij Canon

            Hun CMOS-productie kan hierdoor verdubbelen. Van 3mio naar 6mio? Ze verwachten 24mio cam. te produceren, waarvan 3mio DSLR dus van de overige 21mio zullen er eventueel 3mio kunnen gebruikt worden voor herstellingen, spareparts,... en eventueel high end compacts.
            Ik denk dat de meeste compacts nog steeds met Sony sensors zullen zijn.

            Hubert
            Hubert

            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

            Comment


            • #7
              Re: Groot nieuws bij Canon

              Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
              Hun CMOS-productie kan hierdoor verdubbelen. Van 3mio naar 6mio? Ze verwachten 24mio cam. te produceren, waarvan 3mio DSLR dus van de overige 21mio zullen er eventueel 3mio kunnen gebruikt worden voor herstellingen, spareparts,... en eventueel high end compacts.
              Ik denk dat de meeste compacts nog steeds met Sony sensors zullen zijn.

              Hubert
              Heb je de tekst van Reuters gelezen? Die is nochtans duidelijk...

              "Canon has procured CCDs from other suppliers such as Sony Corp. , but it has been developing CMOS sensors for compact models as part of its strategy of bringing key component production in-house to lower costs"
              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

              http://supermasj.zenfolio.com

              Comment


              • #8
                Re: Groot nieuws bij Canon

                Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
                Heb je de tekst van Reuters gelezen? Die is nochtans duidelijk...

                "Canon has procured CCDs from other suppliers such as Sony Corp. , but it has been developing CMOS sensors for compact models as part of its strategy of bringing key component production in-house to lower costs"
                Dan moet je de getalletjes ook eens lezen en sommetjes maken. Die zijn ook duidelijk.

                Hubert
                Hubert

                Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                Comment


                • #9
                  Re: Groot nieuws bij Canon

                  Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                  Dan moet je de getalletjes ook eens lezen en sommetjes maken. Die zijn ook duidelijk.

                  Hubert

                  Neen, die zijn dat niet voor mij.

                  Het is logisch dat Canon in een eerste stap enkele high-end compacts uitrust, maar het uiteindelijk doel is duidelijk aangegeven
                  Bovendien is de capaciteit van een chipfabriek uit te drukken in m², niet in aantal stuks. Als de sensors voor die compacts kleiner zijn, dan kunnen ze er een pak meer maken. Maar dit brengt ons weer op speculatie, en daar ben ik een tijd geleden mee gestopt, dat laat ik aan de anderen over.
                  "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                  http://supermasj.zenfolio.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Groot nieuws bij Canon

                    die mannen (sony en canon) verwachten dat er nog veel camerakes gaan verkocht worden in de komende jaren.
                    press release Sony

                    Comment


                    • #11
                      Re: Groot nieuws bij Canon

                      Ik vraag mij af hoe ze het probleem van de "live view" gaan oplossen met een CMOS'ke in een P&S .. CMOS'kes lenen zich daar meestal heel slecht toe .. en ja ik weet dat sommige dSLR's een live preview hebben via een/de LCD, en meestal via een of andere "linke truk" die je in een dure camera kan verantwoorden maar die de prijs van een P&S'ke flink de hoogte zal injagen .. ik ben curieus ..

                      Comment


                      • #12
                        Re: Groot nieuws bij Canon

                        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        Ik vraag mij af hoe ze het probleem van de "live view" gaan oplossen met een CMOS'ke in een P&S .. CMOS'kes lenen zich daar meestal heel slecht toe .. en ja ik weet dat sommige dSLR's een live preview hebben via een/de LCD, en meestal via een of andere "linke truk" die je in een dure camera kan verantwoorden maar die de prijs van een P&S'ke flink de hoogte zal injagen .. ik ben curieus ..
                        Waarschijnlijk door gebruik te maken van live mos sensors zoals gebruikt bvb bij de olympus E410, dure camera ???

                        Comment


                        • #13
                          Re: Groot nieuws bij Canon

                          ja idd .. wordt wel priegelwerk om dat op verkleinde schaal nog voor mekaar te krijgen .. juist gelezen dat Sony de bal al terugkaatst door een nog veel grotere investering aan te kondigen voor de ontwikkeling van CMOS sensoren ... ben benieuwd wat zal doorwegen de know-how van een electronica reus of die van een fototoestellen fabrikant :-)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Groot nieuws bij Canon

                            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                            ja idd .. wordt wel priegelwerk om dat op verkleinde schaal nog voor mekaar te krijgen .. juist gelezen dat Sony de bal al terugkaatst door een nog veel grotere investering aan te kondigen voor de ontwikkeling van CMOS sensoren ... ben benieuwd wat zal doorwegen de know-how van een electronica reus of die van een fototoestellen fabrikant :-)
                            nee,nee Canon's aankondiging komt meer dan een maand later dan deze van Sony (6 juni).
                            Dpreview vond het toen niet belangrijk genoeg te vermelden dat de grootste sensor fabrikant nog een extra investering gepland had. Sony herbevestigt enkel na de aankondiging van Canon. DPREVIEW laat wel doorschemeren dat Sony de beslissing genomen heeft na de Canon aankondiging maar zo gaat het in dat wereldje niet.
                            press release Sony van 6 juni http://www.sony.net/SonyInfo/News/Pr...59E/index.html

                            Btw Sony is niet enkel een elektronica reus, maar ook de 2de grootste fabrikant van digitale camera's wereldwijd. Willen nu ook hun stempel zetten op de DSLR markt na de in-take van de top-engineers van Minolta

                            Comment


                            • #15
                              Re: Groot nieuws bij Canon

                              Hmmm wat je dan wel vergeet is dat de cmos sensoren waar Sony het over heeft waarschijnlijk meer voor gsm's is dan camera's. Dat is immers de markt waar Sony het meest met CMOS werkt en het is ook een veel grotere markt dan de markt van digitale camera's.

                              Daar waar die van Canon vooral te maken heeft met sensoren voor DSLR's.

                              Wat vooral interessant is in deze berichten dat is dat het lijkt dat canon het voordeel dat ze hebben door hun eigen sensoren te maken voor de DSLR's nu ook meer en meer wil gaan doortrekken naar de andere camera's die ze maken. Nu ja dat was hier al gezegd.

                              Comment

                              Working...
                              X