Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 28 - 105 of andere optie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 28 - 105 of andere optie?

    Ik had al eens via de zoekfunctie gezocht maar ik vind weinig of niets terug over deze lens. Het gaat dus om de Sigma 28 - 105 mm f2,8-4 aspherical. Omdat ik weinig gehoord heb over deze lens wou ik wat info. De Sigma 28 - 70mm F2,8 EX DG is een andere optie die ik overweeg.
    Ik zou deze lens (of een andere) willen aanschaffen als extra lensje om af en toe optredens te doen. Aangezien dat niet mijn voornaamste bezigheid is, ga ik ook geen enorme bedragen uitgeven aan lenzen die de 'echte' pro´s gebruiken.

    Een vriend van me had me daarom aangeraden ofwel de 85 mm prime van Canon te nemen of een zoom à la 28 - 75 f2.8 of iets in dat genre. Ik zou dus willen weten of jullie met één van deze lenzen ervaring hebben en wat jullie bevindingen zijn.
    Zelf heb ik nog de canon 50 mm 1.8 waar ik zeer tevreden over ben maar die waarschijnlijk soms te kort zal schieten qua afstand en de 70-300 van Sigma die niet zo lichtsterk is (wordt vooral voor dieren gebruikt). Zou die 28 - 105 van sigma een goede aanvulling zijn of zeggen jullie van "nee pak maar die of die lens?"
    Alvast erg bedankt.
    Last edited by Blackletterday; 15 juli 2007, 13:34.
    http://blackletterday.wordpress.com

  • #2
    Re: Sigma 28 - 105 of andere optie?

    Niemand die enige ervaring heeft met 1 van deze lenzen?
    Vooral de Sigma 28 - 70mm F2,8 EX DG interesseert me wel.
    http://blackletterday.wordpress.com

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 28 - 105 of andere optie?

      ik heb enkel de 17-70, wat een goed objectiefje is voor zijn prijs.

      Glenn
      Mijn site...
      vandaelefotografie.be
      * BD0916BE *

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 28 - 105 of andere optie?

        Ik heb de Sigma 28 - 105 mm f2,8-4 aspherical maar kan er maar weinig over zeggen want heb ze nog maar pas.
        Er zijn inderdaad weinig reviews over te vinden.
        Ziet er zeer degelijk uit. Dicht is hij heel compact ondanks zijn 72mm diameter.
        Heb ze even opgezet en kan weinig of geen verschil vaststellen met de 28-300 met goed daglicht.
        Jammer voor jouw heb ik ze in Pentax vatting, anders mag je ze gerust een testen.
        Een Canon en een paar bokaalglazen.

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 28 - 105 of andere optie?

          Kijk eens op Fred Miranda misschien staan daar gebruikerservaringen.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 28 - 105 of andere optie?

            van de 28-105 moet je best wegblijven

            de sigma ex 28-70 is een goeie lens als je rekening houd met zijn beperkingen (echte scherpte pas vanaf f4 en hoger, niet heel snel, irritante ring om van AF naar MF te schakelen)
            Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 28 - 105 of andere optie?

              Ik heb de Sigma 24-135 2.8-4, en da's een heel aardige lens voor zijn prijs.
              Ik gebruik die veel voor wat reportagewerk waar ik niet onderuit kan.
              't Is natuurlijk geen 2.8 over de ganse lijn, maar de scherpte mag er best zijn.
              fotosite

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 28 - 105 of andere optie?

                Hm als ik je het bereik kijk kun je het beste opzoek gaan naar
                een EF 24-105 IS 4L. Goed bereik, super glas, IS en F4 over het gehele
                bereik! Daarnaast waarde vast voor de toekomst.

                Als de Sigma 28-105 dezelfde IQ heeft als de Sigma 28-300 (heb ik ook gehad) dan zou ik je toch ten zeerste willen adviseren voor de Canon te gaan!
                (als je budget het toestaat)!

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 28 - 105 of andere optie?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Blackletterday Bekijk bericht
                  Niemand die enige ervaring heeft met 1 van deze lenzen?
                  Vooral de Sigma 28 - 70mm F2,8 EX DG interesseert me wel.
                  In dit bereik zou ik eerder voor de Tamron 28-75/2.8 gaan. Een alomgeprezen lens met veel pro's en weinig contra's voor een zeer redelijke prijs!

                  Groetjes, Wim
                  Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                  Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 28 - 105 of andere optie?

                    Weinig budget en een bereik van 24-70 bij 2.8 en goed gebouwd!
                    De Sigma 24-70 2.8 EX is dan de beste keuze. (alhoewel hij pas
                    optimaal scherp is vanaf 5.6!!

                    Comment

                    Working...
                    X