Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon en Sigma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon en Sigma

    Ik zou een D80 willen combineren met een Sigma 24-70 F2,8 AF EX DG.
    Maar ik lees dat er problemen zouden zijn met de scherpstelling tussen Nikon body en Sigma lenzen. Weet er iemand daar iets meer van of heeft daar ervaring mee?

  • #2
    Re: Nikon en Sigma

    Er zijn massa's Nikonians op dit forum die Sigma lenzen gebruiken in combinatie met Nikon toestellen. Ik zie niet in waarom er scherpstelproblemen zouden zijn.
    En zeker al niet met een recent objectief als datgene waar je naar verwijst.

    Ik gebruik bijvoorbeeld nog altijd een sigma 400 APO (objectief is van de tijd toen er amper digitale reflexcamera's waren) op zowel D70 als D200.
    En dat ding doet het perfect.

    Wat ik wel al gelezen heb is dat het bedoelde objectief wat soft is op 2.8
    Dat heeft niets met de Nikon body te maken maar alles met de lens. Heel wat lenzen geven pas hun scherpste foto's als ze wat dichtgeknepen worden.
    Meer foto's op mijn website

    Comment


    • #3
      Re: Nikon en Sigma

      Oorspronkelijk geplaatst door heligeert Bekijk bericht
      Ik zou een D80 willen combineren met een Sigma 24-70 F2,8 AF EX DG.
      Maar ik lees dat er problemen zouden zijn met de scherpstelling tussen Nikon body en Sigma lenzen. Weet er iemand daar iets meer van of heeft daar ervaring mee?
      Dan zou ik eerder gaan voor de Tamron 28-75/2.8.
      Een alom geprezen lens voor een zeer redelijke prijs, en geen compatibiliteitsproblemen.

      Groetjes, Wim
      Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
      Fujifilm X100V - Sony RX100M3

      Comment

      Working...
      X